مناسب ترین کف پوش خانه شما



انواع کف پوش ها عبارتند از کف پوش های سنگی نظیر: سنگ، موزاییک، کاشی و سرامیک؛ کف پوش های چوبی نظیر پارکت و لیمینیت؛ کف پوشهای پلاستیکی نظیر لینولیوم؛ کف پوش های الیافی نظیرفرش و موکت.

سنگ: سنگ گرانبهاترین مصالح ساختمانی است. هرچه ابعاد آن بزرگ تر باشد قیمت آن نیز گران تر است. نقش و سختی سنگ های رنگی و تزئینی در ارزش گذاری آنها موثر است. صیقل دادن سنگ ها بعد از نصب روشی برای از بین بردن میکرب های بین درز سنگ ها است.

مشکلات استعمال سنگ: پاک کردن لکه و چربی از روی سنگ به آسانی میسر نیست. سنگ در فضاهای سرد کاربرد چندانی ندارند. از دیگر مشکلات سنگ ایجاد سر و صدا به دلیل تماس با وسایل چوبی است. البته این مشکل با اضافه کردن یک تکه چرم زیر پایه صندلی ها برطرف می شود. برای مفروش کردن کف اتاق خواب به دلیل سرد بودن، صیقلی بودن و ایجاد اصوات مزاحم معمولا از سنگ استفاده نمی شود. اکثر موارد استفاده آن برای مفروش کردن کف آشپزخانه و سرویس های بهداشتی است.

 

مناسب ترین کف پوش خانه, دکوراسیون کف خانه

بامبو از نظر تکنیکی جزو محکم و مقاوم ترین چوب هاست

 

بامبو (Bamboo): بامبو مدت هاست که در ساخت کفپوش مورد استفاده قرار می گیرد و تفاوت، تنها در رنگ و استایل آن هاست. بامبو از نظر تکنیکی جزو محکم و مقاوم ترین چوب هاست. این کفپوش را می توانید برای سطوح گسترده مورد استفاده قرار دهید.

کفپوش خانه,آشنایی با انواع کفپوش

کفپوش چوب بازیافته جلوه ای کلاسیک دارد، اما با تکنولوژی جدیدی عرضه می شود


چوب بازیافته (Reclaimed Wood): این نوع کفپوش جلوه ای کلاسیک دارد، اما با تکنولوژی جدیدی عرضه می شود.

 

کفپوش بتنی (Concrete): از مهم ترین امتیازات کفپوش بتنی استقامت زیاد، پایداری در برابر زلزله و جلوه منحصربفرد آن است.


موزائیک: موزائیک از ترکیب سیمان و ماسه ساخته می شود. بهتر است از استعمال انواع خاص آن که ایجاد گرد و خاک زیاد در کف ساختمان می کند پرهیز شود. موزائیک برای زیرسازی کف پوش های دیگر مانند موکت استفاده می شود.

کاشی و سرامیک سایز بزرگ (Large-Format Tile): در دنیای کاشی و سرامیک، اندازه، فرم، متریال، طرح و نقش تنوع بالایی یافته است. کاشی های بزرگ علاوه بر جلوه و ابهت بیشتر، زحمت شما را برای تمیز کردن خطوط درزی کم تر میکند. ضمنا این کاشی به نصب حرفه ای تر نیاز دارد.

 

کاشی و سرامیک در رنگ ،فرم و ابعاد متنوع موجود است. ابعاد بزرگتر آن گران تر است. درز های کاشی و سرامیک ساو داده نمی شوند و بعد از مدتی قابل تمیز کردن نیست. سرد هستند و ضربه سنگین، ترک ولکه باعث ایجاد نمای زشتی در مجموعه چیدمان آن ها می شود.

 

شناخت انواع کفپوش,خصوصیات کفپوش های متفاوت

اگر به بافت چوب علاقه مندید می توانید در آشپزخانه از سرامیک های طرح چوب استفاده کنید

 

سرامیک طرح چوب (Wood-Look Ceramic Tile): بسیاری افراد برای آشپزخانه کفپوش چوبی بکار می گیرند، ولی بدلیل احتمال نشت آب از ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و یخچال و فریزر و مواردی از این قبیل چوب و پارکت های چوبی توصیه نمی شود. اما اگر به بافت چوب علاقه مندید می توانید از سرامیک های طرح چوب استفاده کنید.


پارکت: نوعی کف پوش چوبی است که معمولا روی موزائیک می چسبانند. روی پارکت را به دلیل مقاومت کم آن در مقابل رطوبت با موادی مانند پلی استر یا پی وی سی می پوشانند که مضر هستند و تماس با آن ها در صورت برهنه بودن پاغیر بهداشتی است. استفاده از پارکت در سرویس ها و آشپزخانه به دلیل مقاوم نبودن در برابر رطوبت اصلا مناسب نیست. از مشکلات دیگر این کف پوش آتش زا بودن آن است .

 

پارکت آمریکایی: این کفپوش های کلاسیک آمریکایی مجددا رواج یافته، و نسبت به بامبو و چوب پنبه، دسترسی به آن آسان تر است.


لمینیت: نوعی کف پوش چوبی که سطح خارجی و رویی آن از لمینیت سخت و مقاوم بوده و سطح میانی آن از فیبر چوبی بسیار فشرده می باشد. در برابر سایش، خراش و آتش سیگار مقاوم می باشد. نصبی سریع و آسان دارد. در برابرسرما و گرما و رطوبت بسیار مقاوم تر از پارکت می باشد. از معایب آن ایجاد سروصدا هنگام قدم زدن روی آن و عدم مقاومت در قبال آب و آتش می باشد. البته نوعی از آن در مقابل آب و آتش نیز مقاومت بالایی دارد؛ ولی قیمت آن بسیار گران است.

 

متفاوت ترین کفپوش ها,کفپوش های مناسب خانه

کاشی آجری متریال کلاسیک گرما و زیبایی بخصوصی دارد و مناسب سبک روستیک است

 

کاشی آجری (Terra-Cotta Tile): این متریال کلاسیک گرما و زیبایی بخصوصی دارد و مناسب سبک روستیک است.


کف پوش های پی وی سی: از جنس پلاستیک هستند و در برابراسید وآب مقاوم بوده و در دو مدل ورقه ای و طاقه ای در بازار موجود می باشند. هر دو مدل آن طرح چوب نیز دارد. پی وی سی ها نیاز به زیر سازی دارند و زیرسازی آن ها باید از زیر سازی لمینیت ها بسیار تمیز تر باشد.

کف پوش پلاستیکی لینولیوم: لینولیوم از رایج ترین و متنوع ترین کف پوش ها است. از گل رس، چوب پنبه، خاک اره به همراه روغن کتان و رنگ دانه لینولئوم تهیه شده است.

از آن جا که این کف پوش قابلیت تجزیه شدن به صورت طبیعی را دارد، عنصری دوستدار محیط زیست و زمین به حساب می آید. روغن کتان بوی نامطبوعی از خود متصاعد می کند ولی پس از مدتی که از تازگی آن بگذرد؛ از میزان بوی نامطبوع کاسته می شود. البته بسیا ر آتش زا می باشد. اما تولید سروصدا نمی کند. ایجاد الکترسیته ساکن در آن گرد و خاک را جذب می کند و نظافت آن بسیار طولانی می شود.

کف پوش پلی اورتان پی یو اکس: این کف پوش با داشتن خصوصیات فیزیکی و شیمیائی متنوع، یکی از مناسب ترین پوشش های کف جهت مصارف گوناگون می باشد. این کف پوش در رنگ های مختلف با شفافیت و جلای بالا، محیط را بسیار زیبا و آرام بخش کرده و خصوصیات فنی آن مانند مقاومت زیاد در مقابل سایش، مواد شیمیایی و آتش آن را در رده مناسب ترین کف پوش ها بخصوص برای محیط های تجاری قرار می دهد.

 

مرمر: مزیت اصلی این متریال زیبایی و دوام آن است. در مورد زیبایی سنگ مرمر می توان گفت که تاریخ مصرف ندارد.

 

دکوراسیون کف خانه, انواع کف پوش خانه

کف پوش چوب پنبه به روکشی از موم نیاز دارد تا درخشش و براقی خود را حفظ کند


چوب پنبه: برای تهیه آن از پوست درختان استفاده می شود. وقتی چوب پنبه را به عنوان کف پوش فشرده می کنند؛ نقوش مختلف و زیبایی با تم رنگ های خاکی روی آن به وجود می آید. سطح پوشیده از این محصول عایق صداست و زیر پا حالت ارتجاعی دارد. این کف پوش به روکشی از موم نیاز دارد تا درخشش و براقی خود را حفظ کند. چنانچه زیر مبلمان یا وسایل سنگین خانه از این کف پوش استفاده کنید؛ تورفتگی روی آن ایجاد می شود؛ البته حالت ارتجاعی آن ،پس از برداشتن وسایل، فرو رفتگی را جبران می کند .

 

امتیاز اصلی این نوع کفپوش عایق صوتی بودن آن است. همچنین قدم برداشتن بر کفپوش چوب پنبه ای حس بسیار راحت تری در مقایسه با پارکت و سرامیک دارد.

چوب درختان جنگلی: استفاده از چوب درختانی از قبیل بلوط، گیلاس یا آلبالو، کاج و افرا، گرما و جلوه ای خاص به هر فضایی می بخشد. برای داشتن رنگ های غنی و پرمایه و بافتی مرمرین، چوب درخت ساج و دیگر محصولات چوبی حاصل از درختان استوایی بهترین انتخاب است. البته این گونه محصولات چوبی، به عنوان کف پوش برای محل هایی که احتمال به وجود آمدن رطوبت در آن جا وجود دارد مانند زیر ماشین لباسشویی یا ظرف شویی زیاد مناسب نیست؛ چرا که احتمال باد کردن کف پوش یا تاب برداشتن آن به علت رطوبت وجود دارد .


کف پوش پلی اورتان پی یو اکس با داشتن خصوصیات فیزیکی و شیمیائی متنوع، یکی از مناسب ترین پوشش های کف جهت مصارف گوناگون می باشد. این کف پوش در رنگ های مختلف با شفافیت و جلای بالا، محیط را بسیار زیبا و آرام بخش می کند.

 

آشنایی با انواع کفپوش,مناسب ترین کف پوش خانه

موکت بهتر است از الیاف طبیعی تهیه شده باشد، معمولا موکت روی موزائیک چسبانده می شود


موکت: موکت ها در رنگ ها، طرح ها و بافت های متنوع تولید می شوند. موکت بهتر است از الیاف طبیعی تهیه شده باشد. معمولا موکت روی موزائیک چسبانده می شود. ازجمله معایب موکت این است که در مقابل حرارت و  رطوبت مقاوم نیست. از دیگر معایب آن آتش زا بودن آن است. اما لازم به ذکر است که این کف پوش هیچ سر و صدایی ندارد. معمولا از موکت به دلیل جذب آب و رطوبت در سرویس ها استفاده نمی شود.

 

امروزه در صنعت موکت سازی به لحاظ تنوع و کیفیت پیشرفت چشمگیری ایجاد شده است. ویژگی ممتاز موکت ها حس گرمی و لطافت آن است.

فرش: فرش های دست بافت بهترین نوع کف پوش است و تنها عیب آن قیمت بالای این محصول می باشد.

قرنیز: پروفیلی است که در محل اتصال دیوارها به کف از آن استفاده می شود و پاخور دیوار محسوب می شوند. ممکن است سنگی یا چوبی باشند. نوع چوبی آن می تواند از جنس ام دی اف روکش دار باشد. معمولا قرنیز ها در عرض های 7،9،11 و 13 سانتی متری و به صورت شاخه ای در بازار موجود است.

 

گردآوری : بخش مد بیتوته


منبع : tebyan.net - bartarinha.ir

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------