عطرهای مردانه و زنانه چه تفاوت هایی دارند؟



عطر یکی از اصلی‌ترین آیتم‌ها برای تکمیل استایل آقایان و خانم‌ها است و نباید تاثیر آن روی جذابیت افراد را نادیده گرفت. خیلی‌ها شما را با عطری که می‌زنید به یاد می‌آورند؛ شاید به همین خاطر است که گفته می‌شود "عطر، امضای افراد است". در حال حاضر برندهای زیادی در تمام دنیا، انواع عطر مخصوص آقایان و خانم‌ها را تولید می‌کنند. این موضوع باعث شده خیلی از افراد در مورد تفاوت عطر مردانه و زنانه کنجکاو شوند. اگر شما هم در این خصوص کنجکاو هستید و می‌خواهید در زمان خرید عطر برای خود، بتوانید مردانه یا زنانه بودن آن را تشخیص دهید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید!

 

تفاوت عطرهای مردانه و زنانه

تفاوت عطرهای مردانه و زنانه

 

بررسی تفاوت عطرهای زنانه و مردانه

اجازه دهید قبل از هرچیزی این موضوع را برایتان روشن کنیم که انتخاب و خرید عطر کاملاً سلیقه‌ای است؛ یعنی وجود برچسب مردانه بودن روی یک عطر به این معنی نیست که خانم‌ها حق استفاده از آن را ندارند و برعکس! در دنیای امروز، تلاش بر این است که این محدودیت‌ها کنار گذاشته شود و هر کسی از هرچیزی که دوست دارد استفاده کند. با این حال، اگر علاقه دارید که حتما از عطرهای زنانه یا مردانه استفاده کنید، ما در اینجا به بررسی تفاوت آن‌ها از جوانب مختلف می‌پردازیم.

 

تفاوت عطرهای مردانه و زنانه باتوجه به رایحه

برای تولید عطرهای زنانه معمولا از رایحه گل و میوه استفاده می‌شود. عطرهای زنانه رایحه‌ای بسیار ملایم دارند و متناسب با شخصیت لطیف خانم‌ها تولید شده‌اند. در مقابل، برای تولید عطرهای مردانه از رایحه مرکبات، نت‌های چوبی و چرمی و گاهی هم ادویه‌ها استفاده خواهد شد.

 

برخی از افراد تصور می‌کنند که عطرهای مردانه رایحه تلخ و عطرهای زنانه با رایحه شیرین هستند؛ درحالیکه اینطور نیست و انواع عطر زنانه و مردانه با رایحه‌های مختلف تلخ و شیرین وجود دارد و شما می‌توانید بنا به سلیقه خود برای خرید آن‌ها اقدام کنید.

 

تفاوت ظاهر عطرهای مردانه و زنانه

یکی از روش‌های ساده برای تشخیص عطرهای مردانه و زنانه، توجه به شیشه عطر و مشخصات ظاهری آن‌هاست. عطرهای زنانه معمولاً در یک شیشه فانتزی با رنگ‌های روشن مثل صورتی بسته‌بندی می‌شوند. همچنین روی شیشه این عطرها، تزییناتی مثل نگین و ربان وجود دارد. در مقابل، شیشه عطرهای مردانه بدون هیچ تزیینات خاصی بوده و معمولاً دارای رنگ تیره مثل مشکی و سرمه‌ای هستند.

 

غلظت عطر زنانه و مردانه

برخی از افراد، عطرهای زنانه و مردانه را از نظر غلظت با هم متفاوت می‌دانند و عقیده دارند که غلظت عطر مردانه بیشتر است. اما حقیقت این است که امروزه هیچ تفاوتی از این نظر بین عطرهای مردانه و زنانه وجود ندارد و شما می‌توانید انواع این عطرها را با غلظت دلخواه خریداری کنید.

 

تفاوت ظاهر عطرهای مردانه و زنانه

تفاوت ظاهر عطرهای مردانه و زنانه

 

نکات مهم در خرید انواع عطر زنانه و مردانه

حال که تفاوت عطرهای مردانه و زنانه را متوجه شدید، به خوبی می‌توانید در زمان خرید، رایحه عطرهای زنانه را از مردانه تشخیص دهید. اما علاوه بر این موارد، نکات بسیار مهم دیگری هم وجود دارند که شما باید در زمان خرید عطر به آن‌ها توجه داشته باشید.

 

با توجه به اهمیت استفاده از یک عطر مناسب در جذابیت و استایل، ما در اینجا به مهم‌ترین نکاتی که برای خرید یک عطر خوب نیاز دارید، اشاره خواهیم کرد. فرقی نمی‌کند که شما قصد خرید یک عطر مردانه را دارید یا زنانه، در هر صورت این نکات برایتان مفید خواهند بود!

 

1. به نت پایانی عطر توجه کنید

رایحه عطرها از سه نت اولیه، میانی و پایانی تشکیل شده است و شما باید در زمان خرید، به نت پایانی آن توجه داشته باشید. به عبارت ساده‌تر، نت اولیه و میانی عطر، کمی بعد از اسپری کردن آن از بین می‌رود و این نت پایانی عطر است که ماندگار خواهد بود. شما باید کمی از عطر را به لباس خود اسپری کرده و بعد از چند دقیقه آن را بو کنید. این بو و رایحه، همان نت پایانی عطر است که تا چند ساعت بعد ماندگار خواهد بود.

 

2. عطر را بر اساس موقعیتتان انتخاب کنید

همانطور که برای هر موقعیت و مراسمی از یک لباس خاص استفاده می‌کنید، در انتخاب عطر هم باید به تناسب آن با موقعیتی که قرار است عطر را استفاده کنید، توجه داشته باشید. برای مثال عطرهای خیلی تند یا خیلی شیرین برای محیط‌های بسته یا محل کار مناسب نیستند. در عوض باید این نوع عطرها را در جشن‌ها و دورهمی‌های دوستانه استفاده کرده و برای محل کارتان یک عطر ملایم‌تر انتخاب کنید. علاوه بر این، عطرهای گرم برای استایل رسمی انتخاب خوبی به نظر می‌رسند و عطرهای خنک با استایل‌های کژوال همخوانی بیشتری دارند.

 

3. به نوع عطر و غلظت آن توجه کنید

عطرها از نظر ترکیبات و غلظت به انواع مختلف زیر تقسیم می‌شوند:

 

• پرفیوم: این مدل از عطرها غلظت بسیار بالایی دارند و حدود 20 الی 30 درصد ترکیبات آن‌ها را اسانس تشکیل می‌دهد؛ به همین دلیل ماندگاری آن‌ها نسبت به انواع دیگر بیشتر است.

 

• ادوپرفیوم: ادوپرفیوم‌ها نسبت به نوع قبلی از غلظت کم‌تری برخوردارند و درصد اسانس موجود در ترکیباتشان حدود 15 الی 20 درصد است؛ به همین دلیل ممکن است ماندگاری آن‌ها از پرفیوم کم‌تر باشد.

 

• ادوتویلت: غلظت این مدل عطرها حدود 5 الی 15 درصد است و ماندگاری آن‌ها هم به حداکثر 5 ساعت می‌رسد؛ به همین دلیل قیمت این عطرها نسبت به انواع قبلی مناسب‌تر است.

 

• ادکلن: غلظت این مدل از عطرها چیزی بین 2 الی 4 درصد و ماندگاری آن‌ها هم نهایتاً به 2 ساعت می‌رسد. این نوع عطرها قیمت بسیار مناسبی دارند و اکثر افراد برای خرید عطر، آن‌ها را انتخاب می‌کنند. شاید به همین دلیل باشد که امروزه واژه ادکلن را به جای همه مدل از عطرها به کار می‌برند.

 

4. از یک فروشنده معتبر خرید کنید

یکی از مهم‌ترین نکات برای خرید عطر، مراجعه به یک فروشنده معتبر است. شما برای خرید عطر اورجینال باید به فروشگاهی بروید که از اصالت و اعتبار آن اطمینان کامل دارید. در غیر این صورت امکان دارد عطر فیک را به شما غالب کنند و حتی مجبور شوید همان هزینه عطر اورجینال را برای خرید بپردازید.

 

نکات مهم در خرید انواع عطر زنانه و مردانه

نکات مهم در خرید انواع عطر زنانه و مردانه

 

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم تفاوت بین عطرهای زنانه و مردانه را بررسی کنیم، اما همانطور که گفتیم، شما برای انتخاب عطر و ادکلن مورد علاقه خود محدودیت خاصی ندارید. با رعایت نکات گفته شده و مراجعه به یک فروشگاه معتبر، می‌توانید یک عطر اورجینال زنانه و مردانه برای خود خریداری کنید و استایلتان را تکمیل کنید!

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024