۲۰ مورد از عجیب‌ترین مکان‌های دنیا (+تصاویر)



دنیا جایی به شدت عجیب و غریب و البته خارق العاده‌ای است. از رودخانه‌های قرمز رنگ گرفته تا جزیره‌ای در ژاپن که توسط گربه‌ها اداره می‌شود: این لیست، شامل تمامی این موارد است.

به گزارش برترین ها، دنیا جایی به شدت عجیب و غریب و البته خارق العاده‌ای است. از رودخانه‌های قرمز رنگ گرفته تا جزیره‌ای در ژاپن که توسط گربه‌ها اداره می‌شود: این لیست، شامل تمامی این موارد است. اگر شما هم دوست دارید با عجیب‌ترین مکان‌های دنیا آشنا شوید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

۱. دریاچه خال خالی، بریتیش کلمبیا، کانادا

اخبار,اخبار گوناگون, عجیب‌ ترین مکان‌های دنیا

 

رود خال خالی، رودی است که از زمان اوکاناگان محلی (سایلیکس) باقی مانده و ترسناک بودنش، کاملاً واضح است. در تابستان آب این رود در حد وسیعی بخار می‌شود و در نتیجه‌ی این مسئله، چاله‌های عمیقی که در کف رود قرار دارند، پر از آب باقی می‌مانند. اما جالبی این پدیده به همین جا ختم نمی‌شود، هر کدام از این چاله‌ها با رنگ‌های متفاوتی از آب پر شده اند که این مسئله، شدیداً جالب و هیجان انگیز است.

 

۲. گذرگاه غول پیکر، ایرلند شمالی

اخبار,اخبار گوناگون, عجیب‌ ترین مکان‌های دنیا

 

۶۰ میلیون سال پیش، یک آتشفشان بزرگ فوران کرد و دریای بزرگی از سنگ‌های گداخته شده را به بیرون تف کرد. اما سنگ‌ها پس از سرد شدن و جامد شدنشان، شکل جالبی پیدا کردند، شکلی که امروزه شاهدش هستیم. این منظره، شامل ۳۷۰۰۰ ستون بزرگ می‌شود که گویی یک غول آن را ساخته است.

 

۳. چاه تور، اورگان، ایالات متحده‌ی آمریکا

اخبار,اخبار گوناگون, عجیب‌ ترین مکان‌های دنیا

 

این شکاف غول پیکر که به شیپور فواره‌ای نیز معروف است، آب را از سطح زمین به درون خودش می‌مکد و با سرعت وحشتناکی به بالا می‌فرستد. بهتر است تا از این حفره‌های فواره‌ای مانند فاصله بگیرید، وگرنه آسیب بسیار زیادی خواهید دید.

 

۴. پاموکل، ترکیه

اخبار,اخبار گوناگون, عجیب‌ ترین مکان‌های دنیا

 

یکی از مکان‌هایی که در لیست یونسکو ثبت گردیده، پاموکل یا کاخ کتان است که در جنوب ترکیه قرار دارد. خرابه‌های شهر باستانی هیراپلیس، هنوز در اطراف این مکان دیدنی یافت می‌شوند. آبشار‌های بسیار زیادی خودشان را به تخته سنگ‌های تراس مانندی می‌کوبند و استخر‌های آبِ گرم جالبی ایجاد می‌کنند.

 

۵. رود هیلیر، استرالیای غربی

اخبار,اخبار گوناگون, عجیب‌ ترین مکان‌های دنیا

 

این رود بی نظیر در سال ۱۸۰۲ کشف شد. رودی که در کنار بزرگترین جزیره‌ی غرب استرالیا، یعنی رچرچ آرکیپلاگو جریان دارد. این رود، رنگ صورتی خودش را برای سال‌های زیادی حفظ کرده است. دانشمندان معتقدند که این رنگ، به دلیل شوری زیاد و آلیاژی به نام دونالیلا سالینا ایجاد شده است.

 

۶. بادابِ سورت، ایران

اخبار,اخبار گوناگون, عجیب‌ ترین مکان‌های دنیا

 

این سنگ‌های آهکی زیبا که گودالی را برای خود در شمالی ایران به وجود آورده اند، پدیده‌ای طبیعی هستند و به مدت هزاران سال عمر دارند. این گودال سنگ آهکی، حاصل ته نشین شدن کلسیم در آب است، که دو حالت شیمیایی مختلف را به وجود می‌آورد. قرمز رنگ بودن آن ها، به دلیل زیاد بودن زنگ آهن در این سنگ هاست.

 

۷. کوه‌های تیانزی، چین

اخبار,اخبار گوناگون, عجیب‌ ترین مکان‌های دنیا

این کوهستان که در شمال منطقه‌ی هونان چین یافت می‌شود، شامل سنگ‌های آهکی بسیار زیادی است که با گیاه‌های متجمع و مه پوشیده شده اند. ماشین‌های کابلی می‌توانند شما را از فراز آن رد کنند. البته انتخاب بهتر این است که با قطار‌های متفاوت، از میان این مکان رازآلود گذر کنید و لذت ببرید. این منطقه یکی از صحنه‌های فیلمبرداری، فیلم معروف آواتار است.

 

۸. خطوط نازکا، پرو

اخبار,اخبار گوناگون, عجیب‌ ترین مکان‌های دنیا

 

اشکال حیوانی و جغرافیایی‌ای که بر روی دشت پامپا دا سان جوزه کشیده شده اند، منطقه‌ای رمزآلود را در آمریکای جنوبی پدید آورده اند. این خطوط و نقاشی ها، تنها از زاویه‌ی هوایی دیده می‌شوند. برای دیدن آسان ترِ این شکل ها، برج‌هایی ۱۰۰ متری نیز بنا شده است.

 

۹. مثلث برمودا، شمال اقیانوس اطلس

اخبار,اخبار گوناگون, عجیب‌ ترین مکان‌های دنیا

 

منطقه‌ای به بزرگیِ ۵۰۰.۰۰۰ متر مربع که سرشار از راز، معما و ترس است. جایی که به مثلث شیطان نیز معروف است و در میان برمودا، فلوریدا و پورتو ریکا قرار دارد. پلیس دریایی ایالات متحده، وجود چنین مکانی را شدیداً انکار می‌کند، با این حال، کشتی‌ها و هواپیما‌های زیادی بدون دلیل و سرنخ، در این مثلث ناپدید شده اند!

 

۱۰. جزیره‌ی سوکوترا، یمن

اخبار,اخبار گوناگون, عجیب‌ ترین مکان‌های دنیا

 

این منطقه که جزیره سقطری هم نامیده می‌شود، جزیره‌ای جدا شده از آفریقا به حساب می‌آید و عمری به درازای ۶ میلیون سال دارد همچنین به شکل فیلم‌های تخیلی است. تنوع گیاهی این جزیره، با تمامی جهان تفاوت دارد. این بدین معنی است که گیاهان و درختان این منطقه در هیچ جای جهان یافت نمی‌شوند؛ مخصوصا گیاه مخصوص و باستانی خون اژدها.

 

۱۱. دستِ صحرا، شیلی

اخبار,اخبار گوناگون, عجیب‌ ترین مکان‌های دنیا

 

مجسمه ساز اهل شیلی به نام ماریو ایرازابال، یکی از زیباترین و عجیب‌ترین کارهایش را با استفاده از شن‌ها و در صحرای آتاکامای شیلی انجام داد. این مجسمه‌ی بزرگ، نشانی است از رنج یک انسان طرد شده که به طرز عجیبی بزرگ و جالب است.

 

۱۲. تپه‌های شکلاتی جزیره‌ی بوهول، فیلیپین

اخبار,اخبار گوناگون, عجیب‌ ترین مکان‌های دنیا

 

تعداد تپه‌های نقطه نقطه‌ی بوهول، به ۱۷۰۰ عدد می‌رسد. این تپه‌ها از نظر ارتفاع و شکل با یکدیگر متفاوت هستند؛ اما ممکن است با دست سازه‌ی انسان اشتباه گرفته شوند. اگرچه که بر اساس گفته‌های یونسکو، این تپه‌ها به خاطر بالا رفتن و همچنین فرسایش آب باران شکل گرفته اند. این تپه‌ها در فصول خشکِ سال، از رنگ سبز به قهوه‌ای تغییر رنگ می‌دهند.

 

۱۳. ساحل سرخ، پانجین، چین

اخبار,اخبار گوناگون, عجیب‌ ترین مکان‌های دنیا

 

یکی از زیباترین و عجیب‌ترین سواحل جهان که با شن خاصی به نام سودا پر شده است و در فصل پاییز به رنگ قرمز درمی آید. این ساحل در ۳۰ کیلومتری جنوب پانجین است و بخش کوچکی از آن برای گردش عموم آزاد است. چرا که این ساحل، محل جفت گیری نوع خاصی از پرندگان است. اما راه رفتن در جنگل‌های آن کاملاً آزاد است.

 

۱۴. دشت کوزه ها، لائوس

اخبار,اخبار گوناگون, عجیب‌ ترین مکان‌های دنیا

 

پوشیده شده در رمز و راز! سنگ‌های بزرگِ کوزه مانندی که تعدادشان به صد‌ها عدد می‌رسد در این دشت قرار دارند. نظریه‌ای در بین مردم رایج است که باور دارند این سنگ‌ها در مراسمات عزاداری و برای خوردن شراب توسط غول‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است. در سال ۱۹۶۰، لائوس شمالی توسط ایالات متحده‌ی آمریکا بمباران شد؛ اما حالا این نواحی، برای تفریح گردشگران کاملاً امن هستند.

 

۱۵. دره‌ی جن، اوتا، ایالات متحده

اخبار,اخبار گوناگون, عجیب‌ ترین مکان‌های دنیا

 

این دره در ۲۱۶ مایلیِ جنوب رود نمکی در اوتا قرار دارد. شن‌های نرمی که در طی سال‌ها و به خاطر نفوذ باد و آب در آن، شکل غول‌هایی عظیم الجثه را به خود گرفته اند و حالا به مکانی کاملاً عجیب و جالب برای مردم تبدیل شده است. این مکان هم یکی از آن جا‌هایی است که ارزشِ حداقل یک بار دیدن در زندگی را دارد.

 

۱۶. خیابان استخوان وال، صربستان

اخبار,اخبار گوناگون, عجیب‌ ترین مکان‌های دنیا

 

گریزی به شمال صربستان بزنیم، ۸۲ کیلومتر مانده با ساحل آلاسکا، جایی که حالا تبدیل به یک مکان وحشتناک و توریستی شده است. در این مکان، استخوان آرواره، دنده‌ها و مهره‌های یک وال به طرز عجیب و وحشتناکی از زمین بیرون زده اند و شکل یک کوچه یا خیابان را متجلی کرده اند. تمام ساکنان و تاریخ دانان صربستان معتقدند که این مکان، جایی برای کشتار قبیله‌ای یا ترساندن مردم عامه بوده، اما هر چه که هست، جو این فضا تن آدم را می‌لرزاند.

 

۱۷. ساحل شیشه ای، کالیفرنیا، ایالات متحده

اخبار,اخبار گوناگون, عجیب‌ ترین مکان‌های دنیا

 

دریای درخشانی از شیشه در کالیفرنیا که با تلاش‌های بسیاری از شرکت‌ها و افراد نادان، در سال ۱۹۶۰ پر از محفطه و بطری‌های شیشه‌ای شد. اما جالب این است که دریا تمام این شیشه‌ها را با به هم کوباندنشان، تبدیل به خرده ریز‌های شیشه‌ای کرد و بدین صورت، ساحل شیشه‌ای پدید آمد. جالب اینجاست که امروزه، مردم با برداشتن شیشه‌ها و بردنشان برای یادگاری، این جاذبه‌ی گردشگری را خراب می‌کنند!

 

۱۸. دخمه، پاریس، فرانسه

اخبار,اخبار گوناگون, عجیب‌ ترین مکان‌های دنیا

 

این دخمه‌ی تاریک و عمیق و چندش آور، شبکه‌ای از تونل‌های طویل در زیر پاریس است که در حقیقت، آرامگاه نزدیک به ۶ میلیون نفر می‌باشد. باورتان می‌شود؟! بسیاری از این افراد ناشناس هستند، اما استخوان‌ها و جمجمه‌ی این افراد، در بین صده‌های ۱۸ و نوزده، به این دخمه آورده می‌شود. امروزه و با چینش جالب و ترسناک استخوان‌ها و جمجمه ها، این مکان به یکی از مکان‌های گردشگریِ پاریس تبدیل شده است.

 

۱۹. فلای گیسر، نوادا، ایالات متحده‌ی آمریکا

اخبار,اخبار گوناگون, عجیب‌ ترین مکان‌های دنیا

 

این آتشفشان که از جهان دیگری متولد شده است، در صحرا‌های مخفی نوادا و در منطقه‌ی بلک راک دیزرت قرار دارد. این آتشفشان به طور کاملا اتفاقی در سال ۱۹۶۴، به وسیله‌ی انفجار و تخریب یک کارخانه، به درون مواد مذاب و آلاینده‌های خاص شیمیاییِ خودش ایجاد شد. آتشفشانی از مواد شیمیایی که حدود ۵ پا ارتفاع دارد و به خاطر مواد تشکیل دهنده اش، هر ساله چندین سانتی متر رشد می‌کند. این تپه‌ی بزرگ از رنگ‌هایی همچون قرمز و سبز تشکیل شده است.

 

۲۰. جزیره‌ی گربه ها، ژاپن

اخبار,اخبار گوناگون, عجیب‌ ترین مکان‌های دنیا

 

جزیره‌ای کوچک و پشمالوو در سواحل شرقی ژاپن به نام تاشیروجیما است که جمعیتی نزدیک به یک صد انسان و مقدار زیادی از دوست‌های پشمالویشان دارد. این گربه‌ها به طور ذاتی در این جزیره، به تولید ابریشم و گرفتنِ موش‌ها کمک می‌کنند. اما ماهیگیرانِ بومی این منطقه بر این اعتقاد هستند که داشتنِ یک گربه، می‌تواند به انسان شانس بدهد.

 

از این رو گربه‌ها جایگاه بسیار رفیعی در این منطقه دارند؛ به طوری که خانه‌ها و حتی مقبره‌های خانوادگیِ خاص خودشان را دارند. از این گذشته، کابین‌هایی به شکل گربه احداث شده، که توریست‌ها می‌توانند در آن اقامت داشته باشند. اظهر من الشمس است که هیچ سگی اجازه‌ی ورود به این جزیره را ندارد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------