وکیل مهاجرت کیست و چه وظایفی دارد؟



وکیل مهاجرت, وکیل مهاجرت به آلمان, وکیل مهاجرت به اروپا

راهنمایی وکیل مهاجرت در زمینه امور مهاجرتی 

 

چگونه یک وکیل مهاجرت با تجربه انتخاب کنیم؟

برای مهاجرت به کشورهای دیگر باید به قوانین و قواعد حقوقی مربوط به کشورها اشراف داشته باشید. هر کشوری قوانین خاص خود را برای اتباع کشورهای دیگر دارد و شما اگر بخواهید بدان کشورها مهاجرت کنید باید طبق قوانین آن ها عمل کنید. وکیل مهاجرت کسی است که اطلاعات کافی در مورد این قوانین دارد و می تواند صفر تا صد کار مهاجرت شما را بر عهده بگیرد. در این مطلب از بیتوته شما را با وکیل مهاجرت خوب آشنا می کنیم.

وکیل مهاجرت چه کسی است؟

وکیل مهاجرت مانند تمامی وکلای دادگستری باید توانسته باشد پروانه وکالت اخذ کند. وکلایی که در زمینه حقوق بین الملل و حقوق جزا درس خوانده باشند می توانند در زمینه مهاجرت به موکلان خود بهتر کمک کنند؛ با این حال محدودیتی برای وکلای دیگر وجود ندارد. 

 

وکیل مهاجرت کسی است که شما می توانید برای کارهای مهاجرتی خود از وی مشاوره بگیرید یا اینکه کلا امور مهاجرتی را به او بسپارید. در حالت دوم او یک وکالت تام از سمت شما دارد و تمام کارها و شرکت در جلسات و مصاحبه ها را به نمایندگی از شما انجام خواهد داد. 

 

وکیل مهاجرت قوانین مربوط به مهاجرت در کشورهای مختلف را می داند. هر کشوری برای خود برنامه های مهاجرتی متعددی دارد و ضمنا این برنامه ها هر ساله آپدیت می شوند. وکیل به جهت ارتباطاتی که با سفرای کشورهای دیگر دارد و به جهت تحقیقات گسترده خود از تمامی این برنامه ها، تبصره ها و تغییرات آن ها مطلع است و در واقع آخرین قوانین مهاجرتی را به خوبی می داند. 

 

بازار کار وکیل مهاجرت, وکیل مهاجرت, وظایف وکیل مهاجرتی

وکیل مهاجرت باید به قوانین مهاجرتی کشورها آگاهی داشته باشد

 

وظایف وکیل مهاجرتی

• وکیل مهاجرتی باید موکل خود را در مورد تمام اقداماتی که انجام می دهد آگاه سازد. هر مرحله و مسیر چه موفق چه ناموفق باید به موکل اطلاع داده شود تا از وضعیت خود آگاه شود.

 

• وکیل مهاجرتی قبل از شروع به کار باید یک قرارداد شفاف با موکل خود ببندد که در ان مفاد قرارداد و حیطه وظایف و مسئولیت های وکیل مشخص شود. این قرارداد باید توسط هر دو طرف مطالعه و امضا شود. 

 

• وکیل باید هزینه ها را تنها در حیطه وظایف خود دریافت کند. مثلا وکیلی که تنها برای مشاوره انتخاب شده دستمزدی کمتر از وکیلی دارد که همه یا بخشی از کارهای مهاجرتی موکل را انجام می دهد. پس دستمزد وکیل هم باید داخل قرارداد بیاید. 

 

• وکیلی که به شکل تام اختیار شده باید به نیابت از موکل تمامی امور مهاجرتی و امور قانونی و قضائی وی را تا اخذ ویزا انجام دهد. تنها در مواردی که حضور خود شخص لازم است باید همراه او باشد؛ در غیر این صورت خودش باید به تنهایی تمام امور را بر عهده بگیرد. 

 

• وکیل موظف است اطلاعات خود راجع به برنامه های مهاجرتی کشورهای مختلف را همیشه به روز نگه دارد و به موکل درباره بهترین برنامه ای که با شرایط او هماهنگ است اطلاعات دهد. 

 

• از آنجایی که معمولا افراد به تهیه کردن و تنظیم سندهای قانونی شراف ندارند وکیل مهاجرتی باید این قراردادها را تنظیم کند.

 

وظایف وکیل مهاجرتی, وکیل مهاجرت باتجربه, وکیل مهاجرت چه کسی است

وکیل مهاجرت وظیفه تنظیم سندهای قانونی شما را بر عهده دارد

 

ویژگی های وکیل مهاجرت

انتخاب یک وکیل مهاجرتی خوب به شما کمک می کند که مسیر مهاجرت شما ساده تر شود. وکیلی که در امور مهاجرتی اطلاعات کاملی داشته باشد می تواند راه هایی را پیش روی شما بگذارد که بدون دردسر و راحت مهاجرت کنید.

 

انتخاب وکیل باید با دقت انجام شود زیرا اگر وکیل شما کاربلد نباشد هزینه هایی که برای مسیر مهاجرت کرده اید به هدر می رود. در ادامه به تعدادی از ویژگی های یک وکیل مهاجرتی خوب اشاره کرده ایم:

• سابقه وکیل بسیار اهمیت دارد. اینکه چه تعداد پرونده موفق مهاجرتی دارد و چند سال است که فعالیت حقوقی در زمینه مهاجرت انجام می دهد در انتخاب وکیل بسیار موثر است.

 

• یک وکیل خوب باید آگاهی و اشراف کاملی نسبت به قوانین حقوقی و مهاجرتی کشورها داشته باشد. به برنامه های مهاجرتی آشنا باشد و همواره اطلاعات حقوقی خود را به روز رسانی کند. 

 

• وکیل مهاجرت باید با شرایط کنسولگری و سفارت خانه ها آشنا باشد و قوانین مربوط به آن ها را بداند. که این مهم فقط با کسب تجربه و رفت  آمد به این مکان ها امکان پذیر است.

 

• یک وکیل مهاجرتی باید بتواند به زبان کشور مقصد صحبت کند. دست کم باید به زبان انگلیسی اشراف داشته باشد تا بتواند مکالمه های خود را بدون نقص و دردسر انجام دهد. 

 

• وکیلی که بهترین و کوتاه ترین راه را برای مهاجرت شما پیدا می کند بی شک یک وکیل کاربلد و با تجربه است که سال ها در این مسیر تجربه کسب کرده و راه های مختلف را به خوبی می داند. او باید بهترین راه را برای مسیر شما پیدا کند؛ مثلا اگر ما می خواهید برای تحصیل مهاجرت کنید باید آسان ترین  و تا حد امکان کم هزینه ترین راه مهاجرت تحصیلی به کشور مقصد را برای شما پیدا کند. 

 

• وکیل مهاجرتی باید پیگیر باشد و تا پایان پروسه همراه شما بوده و تا رسیدن به مقصد کار شما را پیگیری کند. 

 

• یک وکیل خوب کسی است که بتواند بهترین راه مهاجرتی را با توجه به شرایط مالی، اقتصادی، اجتماعی، کاری و تحصیلی شما پیدا کند. در واقع باید امتیازات شما در تمامی این موارد و بسیاری موارد دیگر را بررسی کند و ببیند کدام راه برای شما مناسب تر است. این کار بسیار حساس و مهم است و تاثیر مهمی در سرنوشت مهاجرتی شما دارد. 

 

• توجه کنید که وکیلی که به ما مشاوره می دهد حتما باید مجوز و پروانه وکالت داشته باشد. بدین ترتیب قبل از بستن قرارداد حتما این موارد را از وکیل بخواهید تا مورد کلاهبرداری موسسات بی نام و نشان و بدون مجوز قرار نگیرید. 

 

وکیل مهاجرت به آلمان, وکیل مهاجرت به اروپا, وکیل مهاجرت به دبی

سابقه روشن وکیل مهاجرت بسیار اهمیت دارد

 

دستمزد و بازار کار وکیل مهاجرت 

حقوق و دستمزد یک وکیل مهاجرت به عوامل مختلفی بستگی دارد. وکیلی که تجربه کاری بالاتری دارد و پرونده های موفق بسیار زیادی دارد علاوه بر اینکه نسبت به یک وکیل تازه کار حق الوکاله بیشتری دریافت می کند بلکه مشتریان بیشتری هم دارد و به همین جهت حقوق او با یک وکیل تازه کار بسیار متفاوت است.

 

علاوه بر این وکلایی که در موسسه های مهاجرتی حقوقی کار می کنند هم با توجه به هزینه های موسسه و پورسانت و پاداش و حقوق موسسه مربوطه ممکن است دستمزدهای متفاوتی دریافت کنند. 

 

با توجه به گسترش روز افزون مهاجرت ها به ویژه از مقصد کشور ما به کشورهای دیگر بازار کار این حیطه شغلی خوب است. زیرا همه کسانی که قصد مهاجرت دارند حتی اگر تمامی امور مربوط به مهاجرت را خودشان انجام دهند دست کم به یک مشاوره حقوقی نیاز دارند. با این حال بازار کار این وکلا به امور مختلفی هم بستگی دارد که همان تجربه و تخصص و پرونده های موفق حقوقی تضمین خوبی برای بازار کاری این افراد است. 

 

وکیل مهاجرت به اروپا, وکیل مهاجرت به دبی, ویژگی های وکیل مهاجرت

دستمزد وکیل مهاجرت با تجربه بیشتر از تازه کار است

 

کلام پایانی

به جهت افزایش روز افزون مشکلات اقتصادی و اجتماعی در کشور ما به ناچار بسیاری از مردم تمایل پیدا کرده اند به کشورهایی مهاجرت کنند که از لحاظ اقتصادی، تحصیلی و در کل شرایط زندگی در وضعیت مناسب تری قرار دارند.

 

در یک دهه اخیر آمار مهاجرت ایرانیان به کشورهای مختلف بسیار بالا بوده است و همین باعث شده که تعداد زیادی موسسات مهاجرتی راه اندازی شود که با استفاده از تجربه وکیل مهاجرت و مشاوران مهاجرتی متقاضیان مهاجرت را در زمینه اخذ ویزا و انتخاب بهترین روش های مهاجرتی راهنمایی می کنند. 

 

گردآوری: بخش دانش کسب و کار بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های دانش کسب و کار(اطلاعات مشاغل، ابزار و ماشین آلات، خدمات فنی و تاسیسات و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024