لیدوماتریپ و خانه ای که همه جای ایران داریم



چکیده : هیچ لذتی با هزینه زیاد به دست نمی آید و هیچ سفری با گران بودن خوشتر نیست. این موضوع در ایران بسیار قابل قبول تر است. زیرا ایران مانند جام جهان نمایی است که در هر گوشه آن که فکرش را بکنید، می توانید به گشت وگذار بپردازید و از تکراری نبودنش، حیرت کنید. باورش شاید سخت باشد، اما حقیقت انکارناپذیرهمین است. این حقیقت غیرقابل انکار، دلیل اصلی به معرض دید عموم گذاشتن این گپ و گفت با میلاد امیری فعال حوزه گردشگری است.

 

اهواز

 

کشوری که از شمال تا جنوبش و از شرق تا غربش پتانسیل گردشگری دارد، باید زیر ساخت هایش آماده باشد. پر واضح است که ما هرچه در این حوزه سرمایه گذاری کنیم کم است. بنظرم جواب شما خیلی روشن است و نیازی به پاسخ من نیست. ما خیلی از شگفتی های ایرانمان را ندیده ایم.  از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب، مناظر زیبا، تاریخ و فرهنگ غنی، ساحل‌ها، کوه‌ها، جنگل ها و جاذبه‌های مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود افراد مختلف تجربه‌های گردشگری متنوعی در سراسر ایران داشته باشند. حرفم از سر عِرق ملی نیست که بودنشم هیچ موردی ندارد. بلکه از سر منطق لذت بردن است.

  

شما به سفر می‌روید تا مکان‌های جدید را کاوش کنید، لحظاتی آرام و آرامش را تجربه کنید، با دیگران تعامل کنید، از تجربه‌های فرهنگی لذت ببرید، ورزش کنید، فرصت‌های آموزشی بهره‌برید، و حتی خودتان را بهتر بشناسید. هزینه سفر هم برای شما مهم است. به هر حال برای همه این هدف ها اجاره ویلا ، سوئیت و اقامتگاه در خلق تجربه خوب سفر تاثیر فراوانی خواهد داشت. خب شما تصور کنید، هر مدل مکان و فضای تفریحی و گردشگری که دوست دارید را در کشورتان داشته باشید. آیا منطق شما اجازه میدهد هزینه اضافه تر پرداخت کنید و در کشوری دیگر آنها را جستجو کنید قبل از آن که در کشور خودتان آنها را تجربه کرده باشید. شما در هر فصل سال می توانید به یک نقطه از ایران سفر کنید و لذت ببرید. آیا این امکان در چند کشور وجود دارد؟

 

میلاد امیری

 

اینها را میلاد امیری موسس لیدوماتریپ گفت. وقتی پرسیدم چرا اینقدر به صنعت گردشگری ایران خوش بین هستید؟ توضیحاتش هم لذتبخش و  هم غم انگیز بود. اما امیدواری سال های اخیرش دلگرمی ایجاد می کرد. وقتی بُعدهای دیگر از گردشگری را بیان کرد، بیشتر ترغیب گفتگو با او شدم. آنقدر گفتگویمان جدی شد که از بحث فضای اصلی کاری ایشان دور شویم. اما برایم جالب بود فردی خلاق با شناخت درستی دست به راه اندازی پلتفرم رزرو آنلاین زده که آیندگان به آن نیاز دارند. دقیقا همانطور که اهمیت ویژه ای برای تجارب جدید قائل است.

 

می گوید در سفرهای تفریحی آنهم در ایران متنوع ترین نوع تجربه را می توانید کسب کنید. 

 

جاهای دیدنی اهواز و دزفول چگونه وارد بحث ما شد

 

جاهای دیدنی اهواز و دزفول

 

ایشان لذت بردن از اماکن تفریحی و گردشگری در ایران را بسیار کم هزینه تر عنوان کرد. طبیعی بود که سوال های جدی تر من از اینجا شروع شود. 

 

من : کم هزینه کلمه بزرگی است. چطور با اطمینان این حرف را میزنید؟

 

میلاد امیری : دلیل ساده ای دارد. فرض کنید در فصل پاییز و زمستان شما برای سفر به مکانی که از آب و هوای بهاری برخوردار باشد، نیاز داشته باشید. گزینه های اولیه شما در کشورهای دیگر است. آنها توانسته اند با تبلیغات خود را جز اولویت ذهنی شما قرار دهند. اما من به شما می گویم که فقط دو شهر از یک استان جنوب ایران برای حداقل یک ماه ( البته بیشتر ) شما جاهای دیدنی متنوع و بکر دارد. 

 

من : منظورتان؟

 

میلاد امیری : شما با یک جستجوی ساده جاهای دیدنی اهواز و دزفول را پیدا می کنید. زمان زیادی نمی گیرد. بیایید باهم این سرچ را انجام دهیم.  

 راستش را بخواهید همانجا کمی جا خوردم. من که چندین سال در اهواز زندگی کردم می توانم بگویم، حتی یک بار، به غیر از همان بازار و پل ها، جاهای دیگرش را ندیدم. دزفول که جای خود را دارد.

 

دزفول یکی از تاریخی ترین شهر های جهان

 

دزفول

 

کنارش نشسته بودم و چشمانم به مانیتور بود. اماکن طبیعی و دیدنی های تاریخی دزفول نشان گر فرهنگ غنی این شهر استان خوزستان است. جاذبه های این شهر از همه نظر کامل به نظر می رسد. به طوری که شما می توانید یک وعده در روز را در آبشار شوی بگذارنید و وعده دیگر را در تپه های باستانی چغامیش به سر ببرید. شهری که رودخانه دز را دارد و جلوه های کم نظیر بکرش، که شاید در فیلم و سریال های خارجی دیده باشیم. 

 

- بقعه یعقوب لیث صفاری

- آسیاب های آبی دزفول

- رود دز و تفریحگاه ساحلی کله علی

- دره کول خرسون (دره ارواح)

- تپه های باستانی چغامیش

- بقعه امامزاده رودبند

- قلعه شاداب

- دریاچه شهیون

- خانه تاریخی سوزنگر

- بازار کهنه یا قدیم دزفول

- موزه مردم شناسی دزفول (حمام کرناسیون)

- کت های دزفول

- روستای لیوس

- پارک جنگلی شقایق

و ...

اینها تنها بخشی از جاذبه های دزفول بود که مرور کردیم. و بعد رفتیم سراغ شهر اهواز که روزگاری در لشگر آبادش گذرانده و فلافل های زیادی در آنجا خورده بودم.

 

شهر اهواز و جاذبه هایش حالا شناختم

اهواز به پل هایش معروف است. پل هایی که رنگ دارد و مدل های مختلفش حکایت از تکراری نبودنش است، و تاریخی که پشت اهواز را گرم می کند چند هزار ساله است. بدیهی است که دیدن آنها انسان را مشتاق تر کند. چشم نوازهایی که پیش چشم است و دیده نمی شود، حسرت های بسیاری به جای می گذارد. 

 

- بازار عبدالحمید اهواز

- بازار کاوه

- موزه هنرهای معاصر

- کلیسای سورت مسروپ اهواز یا مسروپ مقدس

- کاروانسرای معین التجار

- پل سیاه

- دانشگاه سه گوش اهواز

- خانه ماپار

- بازار فلافل اهواز (لشکرآباد)

- پل کابلی یا پل هشتم

- آبشار مصنوعی اهواز

- پل طبیعت

و...

مهندس امیری اینها را نشان می داد و عبور می کرد. و من یاد حرف راننده پدرم می افتادم که می گفت اهواز خیلی جای قشنگیه آقا زمستون بیا ببرمت کیف کنی.  

 

چرا لیدوما برای پلتفرم رزرو آنلاین اقامتگاه ؟

 

لیدوما

 

این سوال برای عوض کردن بحث بود و معلوم بود که جایش الان نیست. 

 

میلاد امیری : جواب سوال شما را میدهم. اما قبل از آن باید پاسخ سوال قبلی شما را کامل کنم. این تصاویر که شما را به وجد آورد، حتما تجربه واقعیش لذتبخش تر خواهد بود. با این تفاوت که شما هزینه مازادی برای سفر نیاز ندارید و حتی می توانید با ماشین شخصی خودتان به همه ی جاهای آن بروید. محل اقامت شما هم با ما که خیالتان راحت باشد و پیش از سفر رزرو کنید. ما هم اجاره سوئیت در اهواز و هم اجاره ویلا در دزفول و اجاره سوئیت در دزفول داریم، فقط شما نیاز است انتخاب کنید. حالا برآورده هزینه کنید ببینید کدام مرقوم به صرفه است. 

 

راستش دلم می خواست از زادگاه مادریم هم بپرسم و ببینم اجاره سوئیت در بوشهر هم دارند که صرفنظر کردم تا کلاممان از نظم حاضرش خارج نشود. اما انگار مهندس ذهنم را خوانده بود. 

 

میلاد امیری : این تنها دو شهر از یک استان جنوبی است. استان بوشهر که جاذبه های وسیع تری دارد را هم کنار این مجموعه بگذاریم، نتیجه ای جز لذت زیاد با هزینه کم به ما نمی دهد. بگذارید یک مورد خاص را به شما بگوییم، کافی است اجاره اقامتگاه بوم گردی را انتخاب کنید. شاید چند روز حاضر نباشید حتی از آن مکان خارج شوید. اینها حقیقت هایی است که با تکیه بر آن با اطمینان حرف می زنم. از جمله بوم گردی های بوشهر که حتما پیشنهاد می دهم، در ساحل های دلارام به نام بوم گردی دلارام و در ساحل بندر رستمی به نام بوم گردی پیسو هستند. این دو بوم گردی در فاصله بسیار کمی از ساحلی آرام و تمیز و امن واقع شده اند که شما تنها با 1 دقیقه پیاده روی می توانید روی شن های ساحل قدم بزنید.

 

من : چرا لیدوماتریپ؟ این نام برای برند شما معنی خاصی دارد؟

 

موسس لیدوماتریپ: لیدوما چهارمین کاخ گردشگری پادشاهان هخامنشی و از شهرهای بین راهی دوران هخامنشی بوده که بر سر راه شاهی پاسارگاد و تخت جمشید به شوش قرار داشته و شاهان و فرمانروایانی که در این فاصله رفت و آمد داشتند، در این کاخ بین راهی استراحت میکردند. عنوان لیدوما برگرفته از این استراحتگاه هخامنشی است.

 

پلتفرم رزرو آنلاین اقامتگاه قدمی تازه 

 

پلتفرم رزرو آنلاین اقامتگاه

 

امروزه برای سهولت در کارها و استفاده بهینه از زمان، می توان از پلتفرم ها کمک گرفت. این عرصه نه تنها جنبه های مادی بسیاری دارد، بلکه در رشد فردی غیر مادی هم جایگاه قابل قبولی پیدا کرده است. این موارد و دیگر افکاری که در ذهنم بود مرا به سمت سوالات زیر برد. تا تنفسی هم به مهندس داده باشم برای سوالات خیلی جدی تر پیش رویمان. 

 

من : پس برای شما اقامت بیشتر از گردش اهمیت دارد؟

 

امیری : خیر. برای مجموعه ما لذت بردن گردشگر و امنیت خاطرش اهمیت دارد. ما روی تجربه یکباره گردشگر سرمایه گذاری نکردیم. مجمومه لیدوما معتقد است زمانی ما بازگشت سرمایه خواهیم داشت که آگاهی افزایی دغدغه مندانه داشته باشیم. پلتفرم ما پوشش کل ایران را مدنظر قرار داد و در این راه موفق بود البته مُشک آن است که خود ببوید. اما طبق آماری که داریم رضایتمندی مطلوبی در این چندین سال از جانب مشتریان داشتیم. آسودگی خاطر هر گردشگر و توریست جز جدانشدنی از سفر اش است. بنابراین پر واضح است که وقتی به صورت آنلاین محل اسکان خود را رزرو می کند، با خیال آسوده تر برنامه ریزی کرده و سین سفر خود را می چیند.

 

من : میانه خودتان با سفر؟

 

موسس لیدوماتریپ : سفر از ارکان اصلی زندگی فردی و خانوادگی من است. بنظرم تجربه هایی که در سفر های متعدد داشتم کم هزینه ترین تجربه های طول زندگیم بوده و لذتی که بردم قابل وصف نیست. 

 

من : توریست ها خارجی هم می توانند از پلتفرم شما استفاده کنند؟

 

میلاد امیری : به راحتی. شاید برایتان جالب یاشد. آنها به واسطه آشنایی با این شیوه های بسیار راحت تر ارتباط برقرار می کنند. این فضاهای برای آنها قابل قبول تر هم هست.   

 

من : راه های دسترسی به شما شما بجز سایت؟

 

امیری :تیم پشتیبانی لیدوما با شماره تماس 02191070021 همه روزه، حتی در روز تعطیل اول سال و در لحظه تحویل سال، از ساعت 8:30 تا 24 با اشتیاق آماده‌اند تا کاربران را راهنمایی کنند.

 

کلام آخر 

سوالاتم در ادامه به همان جدیت خودش برگشت تا این تنفس مصاحبه ای به پرسش های متداول خسته کننده ادامه پیدا نکند. بنظرم همین که کسی سایت لیدوماتریپ را جستجو کند. جواب همه ای اینها را پیدا خواهد کرد. آنچه برای من در این گفتگو اهمیت داشت، تفکر مهندس امیری بود. اینکه چگونه فکر می کند، اهداف نهفته اش چه است و نگاهش تا چه حد گسترده است. البته بعد از این سوال ها صبحتمان گل انداخت. از اهمیت گردشگری و اشاعه فرهنگ غنی و ارتقاع سطح کیفی هویت ملی و مذهبی در میان قشر نوجوان و جوان گفتیم و شنیدیم. از اینکه چه سرمایه خاموشی در ایران نهفته است درد و دل کردیم و هر آنچه می توانست در این راستا کمک کنده باشد به زبان آوردیم. 

 

منتظر باشید، به همین زودی گپ و گفت جذابتری را خواهید خواند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024