صندلی عجیبی که در یک قبر ۱۴۰۰ ساله کشف شد



صندلی باستانی،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
صندلی تاشوی آهنی که آگوست سال ۲۰۲۲ در قبر یک زن قرن ششمی کشف شد، حالا پس از یک سال، جزئیات و نقش و نگارهای زیبای خود را آشکار کرده است.

به گزارش فرادید، این صندلی با قدمت حدودا 1400 سال، یک سال قبل در ایالت باواریا در قبر یک زن قرون وسطایی کشف شد. در زمان کشف، این صندلی همراه با خاک و گلی که اطراف آن را پوشانده بود برای تمیزکاری و حفاظت در شرایط آزمایشگاهی به اداره حفاظت از بناهای تاریخی ایالت باواریا (BLfD) منتقل شد. سی تی اسکن اولیه نشان داد این صندلی تاشو تقریباً دست نخورده است و با فلزات غیر آهنی برنجی تزئین شده است. حالا با کنار رفتن خاک و آلودگی، این جزئیات استثنایی آشکار شده‌اند. 

 

این صندلی در یک گور و پایین پای یک زن بالغ بین ۴۰ تا ۵۰ ساله قرار گرفته بود. او با جواهرات زیبا، از جمله گردن‌بندی از مهره‌های شیشه‌ای و یک زنجیر که با دو سنجاق کمانی به کمربندش وصل شده بود، آراسته شده بود. بر اساس شواهد باستان شناسی، او نه تنها ثروتمند بوده، بلکه منصب سیاسی هم داشته است. این صندلی تاشو به شکل x نمادی از موقعیت سیاسی او است. 

 

صندلی باستانی،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

این صندلی تاشو طرح ساده‌ای دارد: دو قاب که با یک میل محور به هم متصل شده‌اند. این طرح بسیار باستانی است و حتی در مقبره‌های مصری ۴۰۰۰ سال پیش نیز ارجاعاتی مکتوب به آن یافت شده است. (حتی آن زمان نیز صندلی با چارچوب شبیه X مخصوص حاکمان بود).

 

از دو شکاف باریک روی پایه‌های افقی برای اتصال صندلی استفاده شده است. صندلی تا حدی تجزیه شده است، اما آثار معدنی یافت شده روی صندلی نشان میدهد که پوشش آن از خز حیوانات ساخته شده است و منبت‌کاری‌های برنجی دارای نقوش هندسی از جمله شاه ماهی، مارپیچ و اشکال الماس طور نیز بر روی آن دیده می‌شوند. 

 

سطح تزئینات باقی مانده بی‌سابقه است. صندلی‌های تاشوی قرون وسطی در حال حاضر بسیار نادر هستند؛ تا کنون ۳۰ مورد از آن‌ها در اروپا یافت شده است که هیچ‌کدام از آن‌ها به این اندازه جزئیات نداشته‌اند.

 

صندلی باستانی،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------