ردپای 125 میلیون ساله‌ای که در جریان ساخت موج‌شکن پیدا شد



رد پا،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
در جریان تحقیقات آژانس محیط زیست به عنوان بخشی از طرح تقویت استحکامات دریایی در ساحل جزیره وایت در انگلستان، ردپاهای یک دایناسور 125 میلیون ساله پیدا شده است.

به گزارش فرادید، فسیل یافت‌شده در روستای Yaverland که قدمت آن به ۱۲۵ میلیون سال پیش می‌رسد، احتمالاً بقایای یک مانتلیسوروس است که هفت متر طول آن بوده و هر پایش سه انگشت داشته است. 

 

طبق ارزیابی‌ها، وزن این دایناسور ۷۵۰ کیلوگرم بوده و روی چهار دست و پا یا روی پاهای عقبی خود راه می‌رفته است. یک مانتلیساروس کاملاً رشدیافته تقریباً دو برابر طول یک خودروی معمولی بوده است.

 

حفاری‌های اخیر موجب آشکار شدن این ردپاها نزدیک یک کافه، پارکینگ و ایستگاه اتوبوس شده است. 

 

موسسه‌ای که پروژه حفاظت در برابر سیل را مدیریت می‌کند، کارشناسان را برای بررسی این کشف دعوت کرد

 

دکتر مارتین مونت، متصدی «موزه جزیره دایناسور» سانداون، می‌گوید: «جزیره وایت غنی‌ترین مکان دایناسورها در اروپا است و پیدا شدن فسیل دایناسور در آن خیلی غیرعادی نیست، اما با این وجود این یک کشف شگفت‌انگیز است.» 

 

«ما بقایای ۳۵ گونۀ مختلف جانوران باستانی را شناسایی کرده‌ایم. این منطقه زمانی پر از گیاهان، کروکودیل‌ها، پتروسورها، دوزیستان، ماهی‌ها و بی‌مهرگانی مانند حشرات و صدف‌های آب شیرین بوده است.» 

 

رد پا،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

«ما نمی‌توانیم در مورد هویت ردپاها کاملاً مطمئن باشیم، اما پاهای سه‌انگشتی احتمالاً نشانه‌ای از وجود یک مانتلیسوروس در اینجا بوده است. این چیزی است که تاکنون به فکر ما رسیده است.» 

 

استوآرت نوون، سرپرست (مشاوره JBA)، گفته است: «این کشف برای پروژه موردنظر بسیار مهم و قابل‌توجه است، چون ردپاهای جدید روشن می‌کند زمینی که دایناسورها روی آن راه می‌رفتند احتمالاً کل طول ساحل یاوِرلَند را دربرمی‌گرفته است.» 

 

نیک گرِی، مدیر سیل و خطرات ساحلیِ آژانس محیطزیست منطقه ساوث داونز، می‌گوید: «دایناسورهایی که درست در محل فعالیت ما پیدا شدند، گذشته و حال را کنار هم آورده‌اند، چالش‌های مدرن مبارزه با تغییرات اقلیمی، دقیقا در همان جایی که گونه‌های منقرض‌شدۀ باستانی زندگی می‌کرده‌اند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------