کشف مقبرۀ ۱۵۰۰ سالۀ یک امپراتور ۱۵ ساله



مقبره امپراطور شیائومین،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
در یک اطلاعیه مطبوعاتی از سوی موسسه باستان‌شناسی آکادمی علوم اجتماعی چین (CASS) اعلام شد که باستان‌شناسان مقبره امپراطور شیائومین از شمال شهر ژو را در نزدیکی شیان‌یانگ را کشف کرده‌اند.

به گزارش فرادید، امپراتور شیائومین (نام تولد: Yuwen Jue)، بنیان‌گذار سلسله ژو شمالی چین به رهبری بود که از ۵۵۷ تا ۵۸۱ پس از میلاد ادامه یافت. این سلسله به عنوان یکی از سلسله‌های شمالیِ دوره‌ی سلسله‌های شمالی و جنوبی چین، جانشین سلسله وِی (Wei) غربی شد و در نهایت توسط سلسله سوئی (Sui) سرنگون شد. 

 

شیائومین به جای گرفتن عنوان «امپراتور» از لقب «شاهزاده آسمانی» در سلسله ژو استفاده کرد، با این حال، جنگ قدرت میان شیائومین و پسر عمویش، یووِن هوو رخ داد که شیائومین را خلع کرد و او را به قتل رساند. شیائومین در زمان مرگ تنها پانزده سال داشت.

 

مقبره امپراطور شیائومین،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

باستان‌شناسان حین حفاری در مجاورت فرودگاه اِکپرِسوِی در شهر ژیان‌یانگ، مقبره امپراتور شیائومین را با نام مقبره M۶۵۵ کشف کردند.

 

مقبره امپراطور شیائومین،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

حفاری‌ها منجر به کشف خندقی به طول ۱۴۷ متر شد که به مقبره‌ای منتهی می‌شود که در محور شمال به جنوب قرار دارد. این مقبره شامل یک اتاقک در عمق ۱۰ متری می‌شود که گورنهاده‌هایی مانند ظروف سرامیکی و تندیسه‌هایی که جنگجویان را به تصویر می‌کشند، واحدهای سواره نظام، شتر و موجودات غیرقابل تشخیص در آن وجود دارد. 

 

مقبره امپراطور شیائومین،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

طبق اعلامیه مطبوعاتی: «کشف باستان‌شناسی مقبره یووِن جو از سلسله ژو شمالی از اهمیت زیادی برخوردار است. این دومین مقبره امپراتور ژو شمالی است که پس از مقبره شیائولینگ امپراتور وو از سلسله ژو شمالی حفاری شده است.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------