بقایایی از «جنگ داخلی آمریکا» که در عمق یک رودخانه کشف شدند



بقایای جنگ داخلی آمریکا،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
نیروهای اتحادیه پس از تصرف شهر کلمبیا در فوریه ۱۸۶۵، مهمات و تجهیزات کنفدراسیون را به آبراه پرتاب کردند.

به گزارش فرادید، گلوله‌های توپ، خمپاره و سایر اقلام از فوریه ۱۸۶۵، زمانی که نیروهای اتحادیه شهر کلمبیا در ایالت کارولینا را به رهبری ژنرال ویلیام تکومسه شِرمَن اشغال کردند، در آبراه در انتظار کشف شدن بودند. 

 

پس از تسلیم شدن شهردار کلمبیا در ۱۷ فوریه ۱۸۶۵، نیروهای کنفدراسیون عقب‌نشینی کردند. نیروهای اتحادیه که بسیاری از آن‌ها مست بودند، شروع به غارت کلمبیا کردند. در نهایت، بیش از دوسوم شهر در آتش سوخت. 

 

به گفته کریستینا کیل‌گِروُو، سربازان اتحادیه هزاران سلاح و تدارکات کنفدراسیون از جمله شمشیر، سرنیزه، چادر، کوله پشتی، کارتریج توپ و باروت را به داخل رودخانه پرتاب کردند. 

 

باستان‌شناسان از سلاح‌های غرق‌شده در جنگ داخلی باخبر بودند، اما تا همین اواخر فرصت بازیابی آن‌ها را نداشتند. فرصت آن‌ها زمانی به دست آمد که شرکت Dominion Energy، یک پروژه گسترده ۲۰ میلیون دلاری را آغاز کرد تا رودخانه را از قطران زغال‌سنگی که دهه‌ها پیش توسط یک کارخانه تولید گاز در رودخانه کانگری ریخته شده بود، پاکسازی کند. 

 

تلاش پاکسازی در ژوئن ۲۰۲۲ آغاز شد و پاییز امسال به پایان رسید. به عنوان اقدام احتیاطی در برابر احتمال انفجار مهمات، خدمه حین کار در بستر رودخانه از بیل مکانیکی با پوشش زرهی استفاده کردند. 

 

آثار به دست آمده شامل دو گلوله توپ ۱۰ اینچی، گلوله خوشه‌ای، نارنجک و یک تیغه شمشیر میشد. جیمز پولارد می‌گوید باستان‌شناسان دست‌کم یک مهمات منفجرنشده هم پیدا کردند که باید در پایگاه نیروی هوایی شاو (Shaw) در همان نزدیکی از حالت نظامی درمی‌آمد. افزون بر این، باستان‌شناسان چرخی را کشف کردند که گمان می‌کنند زمانی بخشی از یک واگن بوده است. 

 

بقایای جنگ داخلی آمریکا،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

شان نوریس، مدیر برنامه‌های باستان‌شناسی در شرکت مشاوره محیطی TRC می‌گوید: «اگر ۱۶۰ سال پیش اینجا نشسته بودیم، صدای شلیک گلوله توپ را می‌شنیدیم، دود ناشی از آتش‌ها و شعله‌هایشان را می‌دیدیم. لحظه‌ای که تاریخی که درباره‌اش خوانده یا شنیده‌اید، ناگهان به واقعیت تبدیل می‌شود، بسیار قدرتمند است به ویژه وقتی می‌توانید آن را در دستان خود نگه دارید.» 

 

باستان‌شناسان آثار قدیمی‌تر مثل نوک پیکان‌های بومیان آمریکایی و همچنین اقلام جدیدتری مانند لوازم خانگی و قطعات خودرو را هم کشف کردند. 

 

هِنری مَک‌مَستِر، فرماندار کارولینای جنوبی می‌گوید: «تاریخ بسیار مهم است. ما نیاز داریم تاریخ خود را حفظ کنیم چون چیزهای زیادی را می‌توانیم از آن بیاموزیم.» 

 

این آثار در نهایت در اتاق یادگاری کنفدراسیون کارولینای جنوبی و موزه نظامی در کلمبیا به نمایش گذاشته خواهند شد.

 

بقایای جنگ داخلی آمریکا،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------