آموزش خیاطی آسان بدون الگو از ابتدا تا پیشرفته در منزل رایگان



 

در این مقاله سعی داریم با شما در مورد مباحثی همچون آموزش های خیاطی آسان و اصولی صحبت کنیم.

 

نیاز به پوشاک به طور کلی از قدیم و دوران باستان تا به امروز از اهمیت و جایگاه بالا و ارزشمند و ضروری برخوردار بوده وهست و در واقع خیاطی، هنر دوخت انواع لباس های زنانه ، مردانه و بچگانه هست به شیوه و روش های متفاوت می باشد.

 

از این رو جامعه به خیاطان حرفه ای و ارزشمند برای تامین این نیاز بسیار ضروری و اولیه ی انسانها به شدت نیاز دارد تا چرخه ی زندگی و کسب و کار به درستی و با آرامش و بدون خلل بچرخد.

غالبا صنعت خیاطی یکی از مهمترین صنعت های مورد استفاده و مهم در یک جامعه می باشد و قطعا یک خیاط ، صرفا با تجربه ی شخصی نمی تواند این صنعت را توسعه دهد و در نتیجه آموزش خیاطی اصولی و درست باید با تجربه همراه شود تا بتوان در این شغل آینده درخشان و حرفه ای داشت.

 

آموزش خیاطی بدون الگو

 

چند مورد از سوالاتی که همیشه برای کسانی که میخواهند به این عرصه پا بگذارند مطرح است این است که :

برای آموزش خیاطی سریع و یا ثبت نام پکیج دوره آموزش خیاطی از کجا باید شروع کنم؟

آیا میتوانم خیاطی را مجازی یاد بگیرم؟ (آموزش خیاطی مجازی بهتر است یا آموزش خیاطی حضوری؟)

آیا خیاطی بدون الگو کارآمد است ؟

بهتزین متد خیاطی چه متدی است؟

آیا گرفتن مدرک خیاطی ، ملاکی برای خیاط بودن است؟

آینده شغل و حرفه ی خیاطی چگونه است؟

درادامه این مقاله به این سوالات پاسخ میدهیم.

 

نکته ای که در باور عموم به اشتباه جا افتاده است ، آموزش سریع و آسان خیاطی یا خرید واستفاده از الگوی آماده و یا گذراندن آموزشهای خیاطی رایگان در منزل و فضای مجازی که کامل نیستند و خروجی ندارند برای زودتر به نتیجه رسیدن در خیاطی  موثر است!

ولی این مهارت به دلیل داشتن پیچیدگی و ظریف کاری بسیار به زمان و تمرکز کافی نیاز دارد.

در جواب این سوال که آیا میتوان به صورت مجازی خیاطی را آموخت باید بگوییم که قطعا آموزش مجازی هر رشته ای در عصر جدید فواید و ویژگی های خودش را دارد و امروزه یکی از بهترین روش های آموزش که برای هر کسی به صرفه تر است همین آموزش مجازی و آنلاین است که در آن در وقت و هزینه افراد صرفه جویی میشود و محدود به زمان و مکان خاصی هم نمی شود.

یکی از مزیت های آموزش خیاطی آنلاین و مجازی، یادگیری دقیقتر الگوسازی است.

 

خیاطی آسان بدون الگو

 

همانطور که میدانیم یکی از مراحل مهم خیاطی ، الگوسازی و مهمتر از آن متد الگوسازی می باشد.

اغلب متدهایی که در اکثر آموزشگاه های خیاطی تدریس می شود، متد مولر ، متد گرلاوین، متدمتریک ، متد ایتالیایی، ، متد تجاری و متد ترک و...... می باشد.

 

وجه تشابه همه این متدها داشتن فرمول های از قبل تعریف شده برای الگوسازی است. ولی نکته مهم این است که بدن هیچ دو انسانی کاملا شبیه به هم نیست و هرکدام دارای عضلات متفاوت است که در خیاطی به عنوان ایرادات اندامی شناخته می شود.

در آموزش های فنی و حرفه ای مباحثی مربوط به ایرادات اندامی است که در علم بروز خیاطی این مباحث نقض شده و ما معقوله ای به نام ایراد اندامی نداریم.

 

متاسفانه در جوامعی که علم و دانش سریع به روزرسانی نمی شود، دانشجویان مجبور به دریافت مدارکی می شوند که ثابت کننده ی داشتن علم روز دنیا نیست. پس گذراندن آموزش خیاطی با مدرک ولی بدون مهارت بی فایده است و نتیجه مثمر ثمری ندارد.

 

برخی از افراد فقط به دنبال آموزش رایگان و آسان خیاطی و یا کتاب های اموزشی خیاطی هستند . واقعیت موضوع این است که هیچ متخصص و اوستا کاری به طور رایگان و بدون تلاش و سختی و کسب تجربه بازاری ، متخصص و اوستاکار و موفق نشده است و تنها راه آموزش رایگان خیاطی ، فعالیت مستمر چندین ساله در بازار کار می باشد و لاغیر که این کار زمان و انرژی زیادی را از شما میگیرد و خیلی دیر به نتیجه میرسد.

 

طراحی مد و فشن:

صنعت طراحی مد و فشن یکی از گسترده ترین و متنوع ترین مباحث پوشاک است که طرفداران زیادی را با خود همراه کرده و به همین منظور بسیاری از افراد به سمت آموزش طراحی مد و طراحی لباس و آموزش طراحی دوخت و طراحی استایل رفته اند.

البته طراحی مد فقط به صنعت پوشاک محدود نمی شود. ما در این زمینه با مباحثی همچون طراحی گریم صورت و مو ، طراحی لباس ، طراحی فیگور عکاسی ، طراحی اکسسوری ، اتود فیگور و طراحی لباس ساده با مداد ، مدلینگ و کت واک و طراحی دوخت و غیره مواجه هستیم.

 

آموزش خیاطی

 

این سوال که چگونه در خانه طراح لباس شویم؟ اساسا سوالی اشتباه و غلط است.

یکی از موارد آزار دهنده برای هنرجویان این رشته ، هزینه کلاسهای طراحی لباس است که معمولا مبالغ چشمگیری را باید صرف این آموزشها کرد بدون اینکه انتظار درآمد مناسب را از آنها داشته باشیم.

 

البته در جوامع اروپایی ، این رشته تقاضا و خواهان بیشتری نسبت به کشور عزیزمان ایران دارد و طبیعتا در آنجا آینده و رشد بهتری را شامل می شود.پس می توان گفت که در ایران طراحی مد و لباس عملا بی معنی است و برای موفقیت شانس کمی به همراه دارد.

 

خیاطی بدون الگو رایگان

 

اما تکنیک و ترفندهای حرفه ای خیاطی وجود دارد که می توان به صورت رایگان ویا گذراندن کلاس آموزش خیاطی در فضای مجازی آموزش دید که یکی از سایت های معتبر و جامع در این زمینه سایت آموزشگاه لذت خیاطی می باشد که در آن نکات آموزشی بسیاری گفته شده است از جمله : : آموزش دوخت لباس مردانه و دوخت لباس زنانه و دوخت لباس بچگانه ، آموزش دوخت لباس مجلسی، آموزش الگوسازی و خیاطی زنانه ، اموزش الگوسازی و خیاطی مردانه، اموزش الگو بالاتنه خیاطی، آموزش الگو و دوخت مانتو ، اموزش الگو شومیز ، دوخت لباس تو خونه ای ،دوخت پانچ ، آموزش سایزبندی ، اموزش مانتو پرفروش سال ، اموزش فنردوزی، الگو بچگانه، اموزش الگو بدون ، و اموزش هایی درمورد چرخ خیاطی کاچیران و چرخ خیاطی ژانومه و تعمیرات چرخ خیاطی و .......  

 

با توجه به مطالب بسیار کاربردی و حرفه ای که در این سایت گفته شده است شما به راحتی می توانید خیاطی را از ابتدا و از صفر تا صد رایگان در منزل آموزش ببینید و یا با ثبت نام در دوره اموزشی خیاطی حرفه ای، دانش و مهارت خود را با روش متد مقدم جو ( روش قالب سازی اندام ) که بهترین متد برای خیاطی همین متد بدون فرمول و 3 بعدی است،  به سطح بالایی ببرید و بسیار حرفه ای شوید. به همراه پشتیبانی کلاسها و پیگیری کلاسها توسط استاد ناصر مقدم جو از اوستاکارها و خیاطان به نام و حرفه ای و بازاری با 27 سال تجربه حضور در بازار کار.

 

آموزش خیاطی بدون الگو

 

نتیجه گیری:

آموزش خیاطی به صورت حرفه ای علاوه بر علاقه و استعداد ، نیازمند برنامه اموزشی دقیق و هدفمند می باشد که در آکادمی لذت خیاطی با آموزش های بازاری و کاربردی و با شعار « ما نمی خواهیم پشت چرخ خیاطی پیر بشیم. » به این هدف مهم پرداخته است. مدرس و بنیانگذار متد مقدم جو (روش قالب سازی اندام) استاد ناصر مقدم جو، با افتخار با تلاش شبانه روزی و مستمر از سال 1375 در زمینه دوخت ، طراحی مد ، الگوسازی و مدیریت تولید و مزون داری و با جذب بیش از 5000 هنرجو موفق و فعال در سراسر ایران و همچنین خارج از کشور قدمی هرچند کوچک در راستای اشتغالزایی و کارآفرینی برداشته است.

 

الگوسازی مزونی و بازاری (حدود 16 سال) و حدود 12 سال مدیر و سرپرست خط تولید شرکت ها و برندهای مطرح و بزرگی مانند اوتانا ، دوریتا ، گلپوشان ، ملل ، ژست ، اکسیژن ، ورست ، پانی ، مدا ، حدیث نو، تاج محل و مدیر عامل آکادمی لذت خیاطی از فعالیت های آقای مقدم جو می باشد و همچنین تدریس در شبکه جام جم (برنامه خانه مهر) و شبکه آموزش و همکاری و مصاحبه های متعدد با رادیو گفتگو در حوزه ی مشکلات پوشاک ، بخشی از رزومه ی موفق و موثر ایشان به شمار می رود. آموزش های نازک دوزی ، ضخیم دوزی ، الگوسازی ، لباس شب و عروس ، الگوی مادر ، مزون داری در فضای مجازی (ادمین اینستاگرام) ، ژورنال شناسی ، برشکاری ، آموزش یقه ، آموزش سایزبندی ، آموزش دوخت شلوار و مدیریت مزون و آموزش دامن ، بچگانه دوزی از دوره های آموزش خیاطی استاد مقدم جو برای خدمت رسانی به علاقمندان به این صنعت پولساز و هنر زیبا می باشند. ما میخواهیم از خیاطی پول زیادی به دست بیاوریم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024