6 نکته ای که هنگام خرید جاروبرقی باید در نظر گرفت!!



جاروبرقی, خرید جاروبرقی, راهنمای خرید جاروبرقی

6 نکته ای که هنگام خرید جاروبرقی باید در نظر گرفت !!

 

نکاتی برای خرید جاروبرقی:

جاروبرقی یک ابزار تمیز کننده ضروری برای محیط های کاری مانند صنعت مهمان نوازی، ادارات، مغازه ها و کارخانه ها است. در واقع از آن برای حذف گرد و غبار و باقی مانده های دیگر از کف و سطوح استفاده می شود و محیطی تمیز و ایمن را تضمین می کند.

جاروبرقی حرفه ای/صنعتی از یک موتور مکنده متصل به نازل و توسط یک شلنگ تشکیل شده است که از طریق آن مواد در کیسه جمع آوری (در صورت وجود) یا داخل مخزن جمع آوری بازیابی می شود.

 

انواع مختلفی در بازار وجود دارد: جاروبرقی خشک، جاروبرقی مرطوب و خشک، موکت شوی، جاروبرقی برای کاربردهای خاص و صنعتی. برای خرید مناسب، مهم است که بدانید چه عناصری باید در نظر گرفته شوند.

 

آنچه ما را در فرآیند انتخاب راهنمایی می کند اساساً بستگی به این دارد که برای چه چیزی مورد استفاده قرار گیرد.

 

جارو برقی را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید: محیط و استفاده.

اولین قدم برای انتخاب صحیح جاروبرقی، درک نیازهای خود است. کجا استفاده خواهد شد؟ برای چه مدت؟ چه چیزی برای برداشتن آن نیاز دارد؟ اینها سه سوال کلیدی هستند که باید قبل از خرید بپرسید. در واقع انتخاب بر اساس نیاز به معنای در نظر گرفتن دو عامل زیر است:

 

– نوع و ابعاد محیط

– نوع و مقدار مواد برای جمع آوری

– تعداد دفعات استفاده

 

بر اساس ویژگی های فنی انتخاب کنید: 6 جنبه برای در نظر گرفتن.

هنگامی که نیازهای شما تعریف شد، لازم است ویژگی های فنی خاصی را برای مقایسه مدل های مختلف ارزیابی کنید. برخی از پارامترهایی که باید در نظر گرفته شوند، علاوه بر ابعاد کلی، وزن، کاربرد عملی، به عنوان مثال، قدرت موتور، عملکرد قدرت جارو برقی، سطح نویز و سیستم فیلتراسیون هستند.

 

هنگام خرید جاروبرقی، لازم است برخی از ویژگی های فنی و عملکردی مهم را در نظر بگیرید که بر کارایی و بهره وری دستگاه تأثیر می گذارد.

 

اصولی برای خرید جاروبرقی, مهارت های خرید جاروبرقی, راهنمای خرید انواع جارو برقی

برای خرید جاروبرقی به عملکرد برق آن توجه کنید

 

1. عملکرد برق جارو برقی

دو شاخص اصلی برای تعیین عملکرد توان خلاء بالابر آب و جریان هوا هستند.

 

بالابر آب در mmH 2 O، mbar یا kPa اندازه گیری می شود. این نشان دهنده نیروی مکش است و پارامتر مرجع برای جاروبرقی مایعات و مواد سنگین است.

 

جریان هوا بر حسب متر در ساعت یا بر حسب لیتر بر ثانیه اندازه گیری می شود. این مقدار حجم هوای ورودی را بیان می کند و پارامتر مرجع برای مکش ریز گرد و غبار و مواد سبک است.

 

2. قدرت موتور

قدرت موتور بر حسب وات، کیلووات یا HP بیان می شود. بستگی به نوع و تعداد موتورهایی دارد که جاروبرقی به آنها مجهز شده است. انتخاب تعداد موتور و در نتیجه قدرت باید متناسب با کاربرد و مقدار ماده جاروبرقی باشد.

 

معمولاً از دو نوع موتور 1 مرحله ای یا 2 مرحله ای استفاده می شود. موتورهای 1 مرحله ای با جریان هوا بیشتر و موتورهای 2 مرحله ای با خلاء بیشتر مشخص می شوند.

 

3. سطح سر و صدا

سطح نویز که بر حسب دسی بل dB(A) بیان می شود، پارامتر دیگری است که باید ارزیابی شود. حتی اگر به شدت به راندمان مرتبط نباشد، مطمئناً عواقبی بر راحتی دارد، به خصوص اگر جاروبرقی در محیط های حساس به سر و صدا استفاده شود.

 

نکاتی برای خرید جاروبرقی, نکته هایی برای خرید جاروبرقی, نکات خرید جاروبرقی

میزان مکش و صدای جاروبرقی بسیار مهم است

 

4. طراحی و ساختار

عنصر دیگری که باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد ساختار است: وزن و ابعاد، حداکثر فاصله قابل دسترسی و مانور پذیری.

 

ابعاد و وزن کلی بسته به مدل و کاربرد/محیط متفاوت است. اگر جاروبرقی روی چرخ است و باید برای کارهای نظافتی مانند ادارات، مغازه ها، فضاهای متوسط ​​و کوچک استفاده شود، مهم است که خیلی سنگین نباشد (کمتر از 10 کیلوگرم). از طرفی اگر مثلا در محیط های صنعتی استفاده شود این عوامل ثانویه می شوند. به علاوه، مخزن جمع آوری می تواند بزرگتر یا کوچکتر باشد و با مواد مختلف ساخته شود: پلاستیک یا فولاد.

 

علاوه بر این، لازم است طول کابل منبع تغذیه را نیز در نظر بگیرید: جاروبرقی های IPC به طور کلی مجهز به یک کابل منبع تغذیه 8 متری هستند که طیف وسیعی از عملکرد را تضمین می کند.

 

جنبه دیگری که ارزش ارزیابی دارد، سیستم هندلینگ است که به عنوان نوع چرخ دستی و چرخ در نظر گرفته می شود. برای مثال، با کاربردهای خارج از منزل، جاروبرقی با چرخ دستی های دارای چرخ های بزرگ با روکش لاستیکی ترجیح داده می شود تا بهترین مانورپذیری را حتی در کف های ناهموار تضمین کند.

 

5. فیلتراسیون

همه جاروبرقی ها مجهز به یک سری فیلترهای با کارایی بالا هستند که از بازگرداندن کثیفی های جمع آوری شده به محیط جلوگیری می کند.

 

کیف را می توان اولین عنصر جمع کننده در نظر گرفت. همه جاروبرقی های «فقط خشک» معمولاً مجهز به کیسه های میکروفیبر، مقاوم در برابر پارگی و شکستگی هستند که گرد و غبار را جمع آوری می کند. علاوه بر کیسه، یک فیلتر بالادست نیز وجود دارد که از موتور در برابر گرد و غبار مکش شده محافظت می کند، و یک فیلتر پایین دست که مانع از گردش گرد و غبار به محیط می شود.

 

فیلترهای بالادست انواع مختلفی دارند: فیلتر اصلی پلی استر، کارتریج پلی استر قابل شستشو یا HEPA با راندمان فیلتراسیون بالا.

 

برای تضمین عملکرد بالا و محافظت از عملکرد جاروبرقی، لازم است مداخلات تعمیر و نگهداری دوره ای برنامه ریزی شود و فیلترها به طور منظم تعویض شوند.

 

نکات خرید جاروبرقی, لوازم جانبی جاروبرقی, نکته های لازم برای خرید جاروبرقی

لوازم جانبی جاروبرقی ها

 

6. لوازم جانبی عرضه شده

معمولاً هر جاروبرقی مجهز به لوازم جانبی مختلفی برای انجام انواع مکش است. در مرحله انتخاب خلاء، لازم است تعداد و نوع لوازم جانبی عرضه شده و ویژگی های اختیاری توصیه شده بررسی شود. متداول ترین لوازم جانبی، علاوه بر شیلنگ مکش، میله و لوله/کشش ها، عبارتند از:

 

لنس تخت: برای جمع آوری خاک از شیارهای باریک و گوشه های صعب العبور

برس گرد: برای جاروبرقی سطوح ظریف

برس دوکاره / جهانی: برای تمیز کردن کف های سخت و همچنین فرش و موکت

برس مرطوب / اسکاج: برای بلند کردن مایعات

 

نتیجه گیری

در بازار جاروبرقی های زیادی وجود دارد که از نظر کاربرد، عملکرد و ویژگی های فنی متفاوت هستند. در مرحله تصمیم گیری، همیشه بهترین کار این است که به دنبال نیروهای متخصص و واجد شرایطی باشید که بتوانند مشتری را از مشاوره اولیه تا خرید، تا پایان عمر محصول راهنمایی کنند، بنابراین خدماتی کامل و سفارشی ارائه کنند.

 

گردآوری : بخش خانه داری بیتوته

 



مهارت های خانه داری

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------