مسیرهای دلپذیرتر از مقصد که شگفت‌زده‌تان می کند!



از جاده چالوس خودمان تا بزرگراهی در کالیفرنیا، از کنار اقیانوس تا ارتفاع ۴۸۰۰ متری جاده‌هایی هستند که از خود مقصد جذاب تر هستند. 

به گزارش خراسان: شاید شما هم بارها جمله کلیشه‌ای«مسیر، جذاب‌تر از مقصد است» را شنیده باشید. اما آیا واقعا تجربه هم کردید؟ مسیرهای عجیب و غریب با زیبایی‌های بصری و ویوهای جذابی از جنگل و کوه و برف، تا بیابان‌های گرم و سوزان که حتی آب هم برای خوردن پیدا نمی‌شود. همه‌ این مناظر در کنار تاریخ جذاب‌شان می‌توانند مسیری دلپذیرتر از مقصد برای شما فراهم کنند. در پرونده امروز زندگی‌سلام به بررسی خفن‌ترین و جذاب‌ترین جاده‌های جهان رفتیم که در میان آن‌ها یک جاده از کشورمان هم هست. با ما همراه باشید تا باهم از پیچ‌و‌خم‌های این جاده‌ها، مناظر و تاریخ‌شان گذر کنیم.

 

لوکیشن فیلم‌های وسترن 

 بزرگراه «بیگ‌سور»     

کجا؟ کالیفرنیا، آمریکا

 مسیرهای دلپذیرتر,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

این بزرگراه، خط ساحلی ناهموار مرکزی کالیفرنیا را از طریق جاده «بیگ‌سور»، که از شهر سن‌سیمئون تا کارمل امتداد دارد، طی می‌کند. این مسیر به‌دلیل مناظر خیره‌کننده‌ از صخره‌های خطرناک، شهرتی جهانی دارد. جاده‌ای که حتما در فیلم‌های سینمایی وسترن زیاد دیده‌اید.

 

بزرگراهی برای دوستی 

۱۰.بزرگراه «قراقورام»     

کجا؟ چین به پاکستان

 مسیرهای دلپذیرتر,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

ساخت بزرگراه «قراقورام» چین(معروف به بزرگراه دوستی) 27 سال طول کشید. این بزرگراه 1250 کیلومتری که چین و پاکستان را از طریق رشته کوه قراقورام به هم متصل می کند، یکی از مرتفع ترین جاده‌های آسفالت شده در جهان است. قراقورام هم یادآور جاده ابریشم باستانی است و هم از مناطق متروکه‌ای مانند «ابوت آباد» عبور می کند، جایی که اسامه بن لادن کشته شد.

 

بدنام‌ترین پیست مسابقه جهان 

جاده/پیست مسابقه «نوردشلایف»   

 کجا؟ نورنبرگ، آلمان

 مسیرهای دلپذیرتر,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

بدنام‌ترین پیست مسابقه در جهان، این رینگ آسفالتی، 20 کیلومتر طول دارد. این یک جاده به همراه 154 پیچ است، که هر کسی که عشق سرعت باشد، با 24 یورو می ‌تواند در روزهای غیر مسابقه‌ای هم  در آن‌ رانندگی کند. مسابقه‌دهنده‌ها آن را «جهنم سبز» می‌نامند ومردم  به دلیل واژگونی‌های متعدد سواری‌ها به آن لقب فرودگاه و چرخ‌فلک داده‌اند.

 

دم اژدها در پهنه اقیانوس اطلس

 بزرگراه «دالاس‌گپ»    

 کجا؟ تنسی، آمریکا

 مسیرهای دلپذیرتر,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

این جاده با نام مستعار «دم اژدها» که پیش  از 318 پیچ در طول مسیر 18 کیلومتری دارد، یکی از پر پیچ‌وخم‌ترین جاده‌های جهان به همراه مناظر زیبایی از سواحل اقیانوس اطلس است. دیگر از جاذبه‌های این جاده، درختی به اسم «شرم» است که شاخه‌هایش با قطعات موتورسیکلت‌های تصادفی تزیین شده تا یادآور خطرات جاده باشد.

 

رانندگی در یخچال طبیعی

 جاده «خادونگ»   

 کجا؟ هند

 مسیرهای دلپذیرتر,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

گذرگاه «خادونگ» با قله بیش از 5 هزار متر از بلندترین جاده‌های ارتفاعی است که می‌توان با خودرو رانندگی کرد. در طول این مسیر مجموعه پیچ‌هایی در ارتفاع وجود دارد که فشار هوا گهگاه باعث خونریزی بینی هم می‌شود. خلاصه این جاده همه چیز را دارد: یخچال‌های طبیعی، قله‌ها، پرتگاه و انواع و اقسام جانوران.

 

چالوس خودمان! 

جاده «چالوس»   

کجا؟ ایران

 مسیرهای دلپذیرتر,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

جنگل‌های انبوه، باغ‌های پر میوه، رودخانه‌های خروشان، آبشارها، فواره‌ها، تپه‌های باستانی، نمادهای زیبا، کوه‌های بلند و صعودهای دلپذیر، همه در جاده چالوس جمع شده‌اند تا به یکی از زیباترین جاده‌های جهان که یکی از پاتوق‌های آخر هفته مردم تهران و کرج است، تبدیل شود.در ضمن جاده اسالم به خلخال هم یکی اززیباترین جاده های ایران است.

 

بزرگراه نظامی‌ها

  بزرگراه «ترانس گاراسان»   

 کجا؟ رومانی

 مسیرهای دلپذیرتر,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

این بزرگراه ساخته شده توسط نیکولای چائوشسکو-دیکتاتور پیشین رومانی-  از کوه‌هایی که اطراف آن را احاطه کرده‌اند گذر می‌کند و ترانسیلوانیا و والاچیا را از طریق مجموعه‌ای از تونل‌هاو پل‌ها به هم متصل می‌کند. این جاده که به عنوان یک مسیر نظامی استراتژیک ساخته شده است، مناطق تاریخی ترانسیلوانیا و والاچیا را به هم متصل می‌کند.

 

مسیری در قلب آفریقا

 جاده «سانی»  

کجا؟ آفریقای‌جنوبی

 مسیرهای دلپذیرتر,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

آفریقای جنوبی مملو از جاده‌های بی‌شماری است که مدنیت و زیبایی طبیعی آن‌ها الهام‌بخش مقایسه با خط ساحلی کالیفرنیاست، اما گذرگاه «سانی» متفاوت است. این مسیر ترسناک که کوازولو-ناتال را به لسوتو متصل می‌کنند، مملو از لاشه‌های وسایل نقلیه‌ای است که برای رسیدن به مقصد تبحرکافی نداشتند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------