کشف حیرت‌انگیز ۲۷۰۰ساله + عکس



اکتشاف حیرت‌انگیز ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
باستان‌شناسان مجموعه‌ای از سنگ‌نگاره‌های تاریخی تصویرگر انسان، کشتی و حیوانات را در سوئد کشف کردند. 

به گزارش ایسنا به نقل از لایوساینس، محققان با کاوش در غرب سوئد به اکتشاف حیرت‌انگیزی دست پیدا کردند و ۴۰ سنگ‌نگاره تصویرگر کشتی، انسان و حیوانات را کشف کردند که قدمتشان به حدود ۲۷۰۰ سال پیش بازمی‌گردد.

 

به گفته «مارتین اوستولم»، یکی از باستان‌شناسانی که در کشف سنگ‌نگاره‌های استان «بوهوسلن» مشارکت داشته است، این سنگ‌نگاره‌ها روی صخره‌ای گرانیتی حک شده‌اند که زمانی بخشی از یک جزیره بود و این یعنی مردم احتمالا در حالی که روی قایق ایستاده بودند یا از روی سکویی که روی یخ ساخته شده بود، روی صخره حکاکی می‌کردند.

 

اکتشاف حیرت‌انگیز ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

«بوهوسلن» پیش از اکتشاف اخیر نیز به دلیل وجود سنگ‌نگاره‌های تاریخی از جمله یک سنگ‌نگاره متعلق به عصر برنز شهرت داشت. باستان‌شناسان به دنبال سنگ‌نگاره‌های جدید در منطقه بودند که با یک صخره پوشیده از خزه روبه‌رو شدند. آن‌ها متوجه خطوطی روی آن شدند که به نظر می‌رسید توسط انسان ایجاد شده باشد، بنابراین خزه‌ها را برداشتند و سنگ‌نگاره‌های زیر را آشکار کردند. «اوستولم» گفت که صخره به اندازه‌ای شیب‌دار است که ایستادن روی آن امکان‌پذیر نیست، بنابراین باستان‌شناسان مجبور شدند برای انجام کارهای باستان‌شناسی خود روی یک سکو بایستند.

 

سنگ‌نگاره‌ها تصاویری از کشتی‌ها، انسان‌ها و پیکره‌های حیوانات، از جمله موجودات چهارپا را که ممکن است اسب باشند شامل می‌شود.

 

«اوستولم» ‌گفت که بزرگترین این سنگ‌نگاره‌ها، یک کشتی به طول چهار متر را به تصویر می‌کشد، درحالی‌که طول بسیاری از سنگ‌نگاره‌ها بین ۳۰ تا ۴۰ سانتی‌متر است.

 

اکتشاف حیرت‌انگیز ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

به گفته «اوستولم»، مردم برای ایجاد سنگ‌نگاره‌ها با سنگ‌های سخت به صفحه سنگ گرانیت می‌زدند. با این کار یک لایه سفید در زیر صخره نمایان می‌شد. این سنگ‌نگاره‌ها حتی از خشکی یا کشتی‌های در حال عبور به راحتی قابل مشاهده بودند.

 

به گفته این باستان‌شناس مشخص نیست چرا مردم این حکاکی‌ها را خلق کرده‌اند، اما ممکن است این سنگ‌نگاره‌ها برای نشان دادن مالکیت، خلق شده باشند.

 

معنای این سنگ‌نگاره‌ها نیز مشخص نیست. «جیمز داد» که یک متخصص در زمینه سنگ‌نگاره است یک ایده احتمالی را مطرح کرده است؛ به گفته این کارشناس، اگر سنگ‌نگاره‌ها در مدت زمان نسبتا کوتاهی ساخته شده باشند، ممکن است که داستانی را بیان کنند.

 

این سنگ‌نگاره‌های در اوایل ماه می کشف شدند و تحقیقات درباره آن‌ها همچنان ادامه دارد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------