حکایت دردناک کودکی که از یک قرن پیش در خواب است



 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,زیبای خفته
ماجرای دختری در تابوت که به زیبای خفته معروف شده در فضای مجازی خبرساز شده است.  

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روزالیا در دسامبر سال ۱۹۱۸ در سیسیل متولد شد. او کودکی زیبا و شگفت انگیز بود که به خانه پدرش ماریو لومباردو زندگی بخشید. مادرش، ماریا دو کارو، از دخترش که موهای بلوند و ویژگی های فرشته داشت با عشق و محبت نگهداری می‌کرد. که ناگهان روزالیا به ذات الریه ناشی از آنفولانزای اسپانیایی دچار شده و  یک هفته قبل از تولد دوسالگی‌اش، در ۶ دسامبر ۱۹۲۰ از دنیا رفت.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,زیبای خفته

پس از مرگ او، پدر روزالیا چنان ناراحت بود که ترک دخترش را قبول نکرد؛ بنابراین او برای مومیایی کردن بدن روزالیا با آلفردو سیلویا «مومیایی کننده معروف» تماس گرفت. سیلویا نیز این کار را به بهترین نحو انجام داد. پدر روزالیا گفت:"بهترین تکنیک‌های مومیایی کردن در آن زمان ترکیبات شیمیایی بود؛ بدن به خوبی حفظ شده بود، فقط به نظر می‌رسید که او خوابیده است، بنابراین من او را زیبای خفته صدا کردم." این مومیایی به نقطه خشک‌تری در آبشار‌های کلیسای سانتاماریا دلا پیس در پالرمو، سیسیل منتقل شد، تابوت اصلی او نیز برای جلوگیری از پوسیدگی در یک ظرف شیشه‌ای ضد هوا با گاز نیتروژن قرار گرفت.

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,زیبای خفته

تقریبا ۱۰۰ سال پس از مرگ، روزالیا هنوز زنده به نظرمی‌رسد. در سال ۲۰۰۹، MRI از بدن روزالیا اولین تصویر سه بعدی را تولید کرد که نشان داد تمام اعضای بدن او کاملا سالم هستند. امروزه می‌توان دختر کوچک درون تابوت که در انتهای اولین راهرو کلیسا‌ی سانتا روزالیا در پالرمو با شیشه محاصره شده است را مشاهده کرد. هر ساله افراد زیادی برای بازدید از زیبای خفته به این شهر سفر می‌کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------