عجیب ترین اکتشافات زیرزمینی + عکس



 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , عجیب ترین اکتشافات
هفت مورد از عجیب‌ترین چیز‌هایی که در طول تاریخ کشف شده است را درا ین گزارش مشاهده کنید. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، از زمان پیدایش کره زمین تاکنون زمان زیادی می‌گذرد و اشیاء و دست ساخته‌های بسیاری از ادوار گذشته در زیر زمین مدفون شدند و همچنان بعد از گذشت سال‌ها به دست فراموشی سپرده شده است و در این بین بشر همیشه دنبال اکتشافات جدید در نقاط مختلف زمین بوده و توانسته چیز‌های جالب و عجیبی در این اکتشافات بدست بیاورد.

 

در ادامه ۷ مورد از عجیب‌ترین چیز‌هایی که در طول تاریخ کشف شده اند را مشاهده می‌کنید:

 

۱. یک ماشین فراری

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , عجیب ترین اکتشافات

 

در فوریه ۱۹۷۸، گروه جوانی از پسران مشغول حفاری در حیاط خانه جدید خود در لس آنجلس بودند که به یک چیز بزرگ و فلزی برخوردند. این پسران در واقع یک Ferrari Dino ۲۴۶ GTS را کشف کرده بودند.

 

معلوم نبود چه کسی این خودرو مدل فراری را در آنجا پنهان کرده، اما واضح بود که هرکسی که اینکار را انجام داده قصد داشته بعد‌ها به سراغ این خودرو بیاید، زیرا خودرو مدل فراری با حوله‌هایی در منافذ و نوار درزگیر‌ها مومیایی شده است. با این حال، بدبختانه، آن‌ها فراموش کرده‌اند که کاملاً شیشه‌ها را ببندند و به فضای داخلی خودرو صدمه زیادی وارد شده بود.

 

اما این خودرو مدل فراری متعلق به چه کسی بود؟ و چگونه در این باغ شخصی دفن شد؟ 

پس از حدس و گمان‌های فراوان و توجه رسانه‌ها با سرنخ‌های بسیار کم، نتیجه‌گیری شد که خودرویی که چهار سال قبل توسط صاحبان آن به عنوان اتومبیل سرقتی اعلام شده بود، توسط سارقان در آنجا دفن شده است. ساکنان فعلی آن زمان فقط چند ماه قبل به آن ملک نقل مکان کرده بودند، اما به طرز حیرت انگیزی هیچ یک از همسایگان گزارش نکردند که خودرو مدل فراری در اینجا دفن شده است. این اتومبیل به شرکت بیمه‌ای که ضرر مالکان اصلی را پوشش داده بود برگردانده شد و در حراج خصوصی قرار گرفت.

 

۲. معمای ویلیامز

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , عجیب ترین اکتشافات

 

در سال ۱۹۹۸، مهندس برق جان جی ویلیامز کشف کرد که اکنون به عنوان Enigmalith ویلیامز شناخته می‌شود، هنگامی که مشغول پیاده روی بود سنگ عجیبی را مشاهده کرد. او شروع به حفر سنگ عجیب و غریب کرد که پس از بازرسی، مشخص شد نوعی از اجزای فلزی به آن متصل است، تا حدی شبیه به یک پریز برق بود.

 

طبق گفته ویلیامز، که برای بررسی نمونه از یک مهندس و زمین شناس مشاوره گرفته، جز electronic الکترونیکی تعبیه شده در گرانیت هیچ اثری از چسباندن یا جوشکاری به هر شکل شناخته شده را نشان نمی‌دهد و تجزیه و تحلیل زمین شناسی قدمت آن را حدود ۱۰۰ هزار سال قبل نشان داد.

 

گفته می‌شود ویلیامز دانشمندان را به بررسی سنگ تشویق کرده، اما هیچ کس تاکنون چنین کاری نکرده است. کسانی هستند که معتقدند سنگ یک حقه بازی پیچیده است، زیرا اجزای فلزی شباهت زیادی به شاخه‌های برقی امروزی دارد.

 

۳. سینما

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , عجیب ترین اکتشافات

 

در آگوست سال ۲۰۰۴، پلیس در پاریس یک سینمای کاملاً مجهز را در یک غار زیرزمینی بزرگ و ناشناخته کشف کرد. مأموران در حین انجام یک تمرین آموزشی عادی در زیر کاخ Chaillot، بودند که این سینما را پیدا کردند. غار ۴۰۰ متر مربعی با تراس‌های تراش خورده به یک آمفی تئاتر زیرزمینی تبدیل شده است. پلیس یک صفحه نمایش کامل سینمایی، تجهیزات پخش و همچنین طیف گسترده‌ای از فیلم‌ها را پیدا کرد. هیچ یک از این فیلم‌ها توقیفی و توهین آمیز نبودند و شامل نوار فیلم‌های دهه ۱۹۵۰ و همچنین فیلم‌های جدید بودند.

 

از غار دوم همسایه به عنوان یک رستوران غیررسمی استفاده شده می‌شد. کل غار‌ها از یک سیستم برق نصب شده به صورت حرفه‌ای استفاده می‌کرد و در آنجا حداقل سه خط تلفن وجود داشت.

 

اما چه کسی می‌تواند یک سینمای خصوصی را در غاری ناشناخته و زیرزمینی پنهان کند؟

 

سه روز بعد، پلیس به همراه متخصصان از تابلوی برق فرانسه بازگشت و متوجه شد که تمام خطوط تلفن و برق قطع شده است. یادداشتی در روی زمین افتاده بود که روی آن نوشته شده بود "سعی نکنید ما را پیدا کنید".

 

۴. کره اسرار آمیز

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , عجیب ترین اکتشافات

 

در سال ۱۹۷۴، آتش سوزی قسمت بزرگی از جنگل‌های خانواده بتز را ویران کرد. هنگام بررسی خسارت، آن‌ها به یک توپ فلزی عجیب برخوردند، کاملاً صاف به جز یک نماد مثلث مستطیلی. آن‌ها که فکر می‌کردند نوعی اجرام فضایی از شهاب سنگ است، سنگ را با خود به خانه بردند.

 

بعد از حدود دو هفته، خانواده بتز متوجه چیز عجیبی در مورد گوی فلزی که به خانه خود آورده بودند، شدند. گویا کره با برخی اصوات و فرکانس‌های خاص (مانند گیتار نواخته شده) طنین انداز می‌شود و باعث می‌شود مانند چنگال تنظیم بلرزد و زنگ بزند.

 

علاوه بر این، خانواده بتز کشف کردند که اگر گوی در سطح زمین غلتانده شود، تغییر جهت می‌دهد و اغلب به موقعیت اولیه خود باز می‌گردد.

 

تا به امروز، هنوز به طور قطعی معلوم نیست که Betz Mystery Sphere چیست و ممکن است هرگز مشخص نشود که چه بوده، زیرا گفته می‌شود محل فعلی آن ناشناخته است. با این حال، نظریه‌های زیادی در تلاش برای توضیح ماهیت احتمالی آن بوده، از یک مصنوعات بیگانه تا یک بلبرینگ ساده توپی.

 

۵. مکانیسم Antikythera

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , عجیب ترین اکتشافات

 

مکانیسم مرموز ۲۰۰۰ ساله Antikythera در یک کشتی غرق شده در جزیره Antikythera یونان ۴۵ متر زیر آب در سال ۱۹۰۰ کشف شد. برای دهه‌ها، دانشمندان سعی کرده اند دقیقاً بفهمند مکانیسم Antikythera چیست. بسیاری آن را به عنوان اولین «کامپیوتر مکانیکی» نامگذاری کرده اند.

 

به گفته پروفسور مایکل ادموندز از دانشگاه کاردیف، که تیم مطالعه مکانیزم را هدایت کرد: "این دستگاه خارق العاده است، تنها چیزی در نوع خود است. هرکسی این کار را انجام داده باشد، این کار را با دقت زیادی انجام داده است. "

 

اکنون مکانیسم Antikythera به پدیده‌های نجومی اختصاص داده شده و به عنوان یک "کامپیوتر" مکانیکی پیچیده عمل می‌کند که چرخه‌های منظومه شمسی را ردیابی می‌کند. تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که شماره گیری‌های دستگاه اشاره گر‌هایی برای خورشید و ماه و همچنین علامت گذاری‌هایی است که با تقویم‌های زودیاک و خورشیدی منطبق هستند. از صفحات دیگر برای پیش بینی خورشید گرفتگی و ماه استفاده شد.

 

قدمت این دستگاه از حدود اواخر قرن ۲ قبل از میلاد است. در هزار سال قبل هیچ چیز به عنوان پیچیده وجود نداشته به همین دلیل این مکانیسم بسیار منحصر به فرد است.

 

۶. قایق‌های Gold Rush سانفرانسیسکو 

در دوران طلایی کالیفرنیا در دهه ۱۸۵۰، هزاران کشتی در سانفرانسیسکو به داخل و خارج رفتند و ماجراجویان را در جستجوی ثروت خود پناه دادند. در اوج این دوران طلایی، حداقل پانصد کشتی در بندر گیر افتادند، برخی حتی بدون نگهبان بوده و هیچ یک از خدمه نیز در آن نبودند. بسیاری از این شناور‌ها دیگر هرگز قایقرانی نکرده و برخی از آن‌ها پوسیدند و غرق شدند. این کشتی‌ها در یوبه بوئنا کاو، جایی که اکنون در مرکز شهر سانفرانسیسکو است، لنگر انداختند. اکثر آن‌ها هرگز دوباره به دریا نرفتند، زیرا مسافران خود را رها کرده بودند و اغلب کل خدمه آن‌ها در جستجوی طلا بودند.

 

برخی دیگر به عنوان دفاتر، فروشگاه‌ها و هتل مورد استفاده قرار گرفتند. یک کشتی حتی به عنوان زندان شهر مورد استفاده قرار گرفت. گفته شده که حدود ۴۰ کشتی در زیر خیابان‌های مرکز شهر سانفرانسیسکو قرار دارند. اما برآورد‌ها ادعا می‌کنند که ممکن است ۷۵ نفر در زیر شهر از دست بروند. آخرین کشتی کشف شده مربوط به ژنرال هریسون بود، یک کشتی Gold Rush که در سال ۲۰۰۱ در منطقه مالی کشف شد.

 

۷. باتری‌های بغدادی

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , عجیب ترین اکتشافات

 

در سال ۱۹۳۸، ویلهلم کونیگ، باستان شناس آلمانی، یک کوزه سفالی مرموز در خوجوت رابو، درست در خارج از بغداد در عراق امروزی کشف کرد. شیشه حاوی یک میله آهنی بود که در یک استوانه مس محصور شده بود و آزمایشات اولیه نشان داد که یک ماده اسیدی مانند سرکه در آن وجود داشته است. کونیگ معتقد بود که با یک باتری قدیمی برخورد کرده و نتیجه گیری خود را علیرغم واکنش‌های مذهبی در آن زمان منتشر کرد. با این حال، بلافاصله پس از آغاز جنگ جهانی دوم، کشف Konig فراموش شد.

 

بیش از ۶۰ سال پس از آن کشف، باتری‌های بغدادی درگیر رمز و راز هستند. باتری‌ها همیشه به عنوان شیء عجیب مورد توجه قرار گرفته اند آن‌ها یکبار مصرف هستند.

 

هنوز به طور دقیق مشخص نیست که کونیگ چگونه و از کجا کشف شده، برخی منابع ادعا می‌کنند که باتری‌ها حفاری شده اند، برخی دیگر می‌گویند او آن‌ها را در زیرزمین موزه بغداد پیدا کرده است، و تاریخ آثار نیز مورد اختلاف است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------