بطری نامه دختر مسافر تایتانیک در دریا



 ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
داستان تکان‌دهنده یک بطری حاوی نامه‌ای که یک دختر نوجوان فرانسوی نزدیک به ۱۱۰ سال پیش از درون کشتی معروف تایتانیک به آب انداخته، بار دیگر توجه مقامات و کارشناسان فرانسوی را به خود جلب کرده است.  

ماتیلد لوفور، دختر ۱۲ ساله‌ای که به همراه مادر، خواهر و دو برادرش در تایتانیک عازم آمریکا بود تا به پدرش در نیویورک بپیوندد، درست یک روز پیش از برخورد این کشتی غول‌پیکر به کوه یخ و غرق شدن آن، یک بطری حاوی نامه‌ای را به درون آب انداخت. این بطری ۱۰۶ سال بعد در سواحل کانادا پیدا شد.

 

در سال ۲۰۱۷ خانواده‌ای که در کانادا در کنار ساحل قدم می‌زدند، این بطری را پیدا کرده و چون درِ آن با موم بسته شه بود، برای درآوردن نامه، شیشه را شکستند. در این نامه اسرارآمیز که تاریخ ۱۳ آوریل ۱۹۱۲ بالای آن خورده بود، چنین نوشته شده بود: «من این بطری را به وسط اقیانوس اطلس می‌اندازم. ما باید چند روز دیگر به نیویورک برسیم. اگر کسی آن را پیدا کرد، لطفا به خانواده لوفور در لیه‌وَن خبر بدهد. ماتیلد لوفور.»

 

فرانک لوفور، پدر ماتیلد در سال ۱۹۱۱ در سن ۴۰ سالگی به امید یافتن کار و تأمین آینده زن و نُه فرزندش به آمریکا رفت و پس از چند ماه برای خانواده‌ پول فرستاد تا آنها هم بیایند. چند ماه بعد، زنش ماری و ۴ فرزندش به نام ماتیلد ۱۲ ساله، ژان ۸ ساله، آنری ۵ ساله و ایدا ۳ ساله با بلیط درجه ۳ در کشتی جا داده شدند.

 

این افراد مانند بسیاری از حدود هزار و ۵۰۰ مسافر دیگر این کشتی هرگز به مقصد نرسیدند. آنها در هنگام فاجعه مانند دیگر مسافران فقیر کشتی شانسی برای زنده ماندن نیافتند و در نیمه شب ۱۴ یا در نخستین ساعات روز ۱۵ آوریل در اقیانوس غرق شدند. ۱۴ آوریل روز تولد ماتیلد هم بود.

 

تیره‌بختی فرانک لوفور با مرگ عزیزانش پایان نیافت، پس از غرق شدن کشتی، او برای گرفتن خبری از خانواده‌اش نزد مقامات دولتی آمریکا رفت، اما آنها متوجه شدند که این مرد به طور غیرقانونی به خاک آمریکا رسیده است. دولت آمریکا او اخراج کرده و به فرانسه بازگرداند. فرانک به محل پیشین زندگی خود در فرانسه بازگشت و تا زمان مرگ در شهر زادگاهش «آیکور» در شمال این کشور زندگی کرد. اجسار اعضای خانواده او هرگز پیدا نشد.

 

شبکه یک تلویزیون فرانسه به تازگی با نقل داستان بطری ماتیلد، گزارشی از تحقیقات ژاک و هلن لوفور، دو تن از بستگان نزدیک ماتیلد لوفور پخش کرد که در تلاش هستند تا تأیید رسمی سندیت نامه این دختربچه را از مقامات فرانسوی بگیرند.

 

انتظار می‌رود حکم مربوط به سندیت این نامه در تابستان سال آینده صادر شود. اگر این موضوع تایید شود، نامه ماتیلد پس از نامه فرد دیگری که قبلا کشف شده، قدیمی‌ترین پیام در بطری رها شده در دریا خواهد بود که تاکنون در جهان یافت شده است.

 

یورونیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------