کافه روبات آواتار در توکیو افتتاح شد



روبات آواتار ,اخبار علمی ,خبرهای علمی
مشتریان یک کافی شاپ جدید در توکیو سفارش های خود را به جای شخص به یک روبات می دهند، این روبات ها از راه دور توسط افرادی که به دلیل معلولیت برای خروج از منزل دچار مشکل هستند کنترل می شوند. 

به گزارش ایرنا از تلویزیون ژاپن،  قد این دستگاه خودکار موسوم به «روبات آواتار» حدود ۱۲۰ سانتی متر است و برای مشتریانی که پشت میزها نشسته اند سفارشات را می برد.

 

گردانندگان این روبات ها آنها را از منزل هدایت می کنند و مسئولیت های این پیشخدمت را یکی بعد از دیگری انجام می دهند. آنها این روبات ها را با استفاده از انگشتان دست، چانه یا دیگر اعضای بدن خود به حرکت در می آورند.

 

این نخستین کافی شاپ از این نوع در ژاپن نیست اما نخستین کافی شاپ از این نوع است که قرار است به طور دائمی باز باشد. تولید کننده این روبات ها شرکت «اوری لابوراتوریس» (Ory Laboratories) است که در توکیو مستقر است.

 

مدیر اجرایی این شرکت می‌گوید: داشتن یک کافه روبات آواتار که به طور دائمی باز باشد، رویایی است که دارد به حقیقت می پیوندند. یوشی فوجی کنتارو می گوید آنها می خواهند انتخاب های بیشتری به افراد برای کار کردن بدهند حتی اگر آنها دیگر قادر به حرکت دادن بدنشان نیستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------