طراحی یک ساختمان خورشیدی خیره کننده در تایوان



یک شرکت هلندی ساختمان جذابی را برای ساخت در تایوان طراحی کرده که قرار است سرتاسر از صفحات خورشیدی پوشیده شود و سالیانه یک میلیون کیلووات ساعت برق تولید کند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، یک شرکت معتبر هلندی یک پروژه پایداری شهری را با ابعاد حماسی راه‌اندازی کرده است.

 

 ساختمان خورشیدی,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

براساس اعلام در وبسایت رسمی این شرکت موسوم به "MVRDV"، این پروژه "سان راک"(Sun Rock) نامیده می‌شود که نشان دهنده ساختمانی کاملاً پوشیده شده با صفحات خورشیدی است که می‌تواند هر سال تقریباً یک میلیون کیلووات ساعت انرژی پاک تولید کند.

 

نکته حائز اهمیت این است که "سان راک" حتی می‌تواند انرژی اضافی تولید شده را به شبکه برق شهری تزریق کند. بنابراین احتمالا تمامی ساختمان‌های اداری و مسکونی در آینده می‌توانند به همین روش به عنوان منابع انرژی عمل کنند.

 

گفتنی است که قرار است "سان راک" تا سال ۲۰۲۴ احداث شود.

 

شرکت دولتی برق تایوان به نام "تای‌پاور"(Taipower) مسئول اجرای پروژه "سان راک" است و قصد دارد از آن علاوه بر یک مرکز ذخیره و نگهداری دستگاه‌های انرژی تجدیدپذیر، به عنوان یک مرکز نمایشگاهی استفاده کند.

 

اما بارزترین و چشمگیرترین ویژگی این پروژه، نمای آن است که تقریباً به طور کامل در صفحات خورشیدی غرق می‌شود. البته حتما دریچه‌ها و پنجره‌هایی برای تبادل طبیعی نور و هوا در آن وجود خواهد داشت.

 

اما تولید یک میلیون کیلووات ساعت انرژی در سال بسیار زیاد است. طبق گزارش دولت ایالات متحده، یک خانوار به طور متوسط ​​سالانه تقریباً ۱۱ هزار کیلووات ساعت برق استفاده می‌کند که همین آمار نشان می‌دهد توانایی "سان راک" چقدر زیاد است.

 

شرکت طراح "سان راک" می‌گوید: این ساختمان جدید مقدار قابل توجهی از نور خورشید را در طول سال دریافت می‌کند و بنابراین شکل گرد آن به گونه‌ای طراحی شده است که بتوان بیشترین مقدار از نور خورشید را برای تبدیل به برق دریافت کرد. همچنین زاویه این صفحات خورشیدی در تمام قسمت‌های نما به گونه‌ای تنظیم می‌شود که تولید انرژی به حداکثر برسد.

 

"سان راک" حداقل ۴۰۰۰ متر مربع پنل فتوولتائیک را پشتیبانی خواهد کرد که به پشتوانه آنها می‌تواند سالانه نزدیک به یک میلیون کیلووات ساعت انرژی پاک تولید کند.

 

شرکت هلندی می‌گوید: این مقدار انرژی معادل سوزاندن ۸۵ تن نفت خام است و این به معنای خودکفا بودن این ساختمان است.

 

همچنین اعلام شده است که طراحی‌های بیشتر ممکن است منطقه وسیع‌تری را برای قرارگیری صفحات خورشیدی بر روی سازه در اختیار قرار دهد که می‌تواند تا ۱.۷ میلیون کیلووات ساعت در سال را پشتیبانی کند و این می‌تواند به تامین انرژی بیشتر برای شبکه برق شهری کمک کند.

 

اما داخل این ساختمان نیز فضای بسیار بزرگی دارد و دارای تقریباً ۱۲ هزار و ۹۰۰ متر مربع سالن و اتاق، یک انبار، کارگاه تعمیر و نگهداری و یک دفتر است. طبقه اول مانند یک گالری می‌شود، بنابراین بازدیدکنندگان می‌توانند آنچه را که در کارگاه تعمیر و نگهداری می‌گذرد، ببینند. این ساختمان همچنین دارای یک «اتاق داده» خواهد بود، جایی که اطلاعات در لحظه نمایش داده می‌شود.

 

"سان راک" یک پروژه بزرگ است که می‌تواند طراحی شهری را دگرگون کند، چرا که خطرات تغییرات اقلیمی همچنان در حال افزایش است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------