معرفی جدیدترین لولا درب چوبی تاپ یراق



جدیدترین لولا درب چوبی

 

جدیدترین لولا درب چوبی

ممکن است صدای ناخوشایند درب‌ها بارها موجب مزاحمت شما شده باشد؛ پس لولای درب جزو یکی از مهم‌ترین یراق ساختمان است که انتخاب درست و نصب صحیح آن باعث تنظیم دقیق فاصله درب از طرفین و چهارچوب می‌شود؛ همچنین میزان زیبایی ظاهری درب را افزایش خواهد داد.

 

امروزه برای درب ورودی آپارتمان‌ها و اتاق خواب بیشتر از درب‌های چوبی و لولا مخفی استفاده می‌شود. ما در مقاله امروز می‌خواهیم راجع به جدیدترین لولای درب چوبی صحبت کنیم. پس لطفاً تا پایان همراه ما بمانید.

 

آشنایی با جدیدترین لولای درب چوبی

 

لولا قابلمه تاپ یراق

 

لولای قابلمه‌ای: شکل ظاهری این نوع لولاها تقریباً مانند لولای تخت است؛ با این تفاوت که روی دو بال لولای قابلمه‌ای، خمیدگی مشخصی موجود می‌باشد. لولای قابلمه‌ای نیز در دو مدل تخت و سرنیزه‌دار در بازار وجود دارد.

 

لولا تخت تاپ یراق

 

لولای تخت: امروزه استفاده از لولا تخت بسیار رایج شده است؛ چون نصب ساده‌ای دارند. لولای تخت از دو قسمت که اصطلاحا به آن بال گفته می‌شود، تشکیل شده است و این بال‌ها به کمک یک پین به یکدیگر وصل می‌شوند. برای درب‌های داخلی و درب‌های ورودی آپارتمان از لولای تخت استفاده می‌شود. در بازار امروز لولای تخت را در دو مدل لولای تخت معمولی و لولای تخت سرنیزه دار مشاهده می‌کنید.

 

لولا بادبزن تاپ یراق

 

لولای بادبزنی: این نوع لولا که بیشتر برای مکان‌هایی مانند کافه‌ها، سالن‌های اجتماعات و در برخی از موارد نیز برای آشپزخانه‌ها کاربرد دارد، می‌توانند مانند یک بادبزن عمل کنند. این نوع لولاها با گردش در دو محور این امکان را فراهم می‌کند که درب هم به سمت خارج و هم به سمت داخل باز شود. شما می‌توانید لولا‌های بادبزنی را در رنگ‌های طلایی، سیلور و برنزی با اندازه‌ها و سایزهای مختلف در بازار پیدا کنید.

 

لولا پیوت تاپ یراق

 

لولای پیووت: چنین لولاهایی برای مکان‌هایی که شلوغ و پرتردد مانند رستوران‌ها خوب هستند و کاربری فوق العاده‌ای دارد؛ زیرا افراد می‌توانند با هول دادن درب به راحتی آن را باز کنند. همچنین به دلیل اینکه قسمت پایین این نوع لولا به زمین وصل است، وزن‌ها و ابعاد بیشتری را تحمل پیدا می‌کنند. این نوع لولاها برخلاف موارد نام برده شده، فقط بر پایین و بالای درب نصب می‌شوند و حول محور خود حرکت می‌کنند.

 

لولا پروانه تاپ یراق

 

لولای پروانه‌ای: بال‌های لولای پروانه‌ای به یک اندازه نیستند؛ بال کوچکتر درون بال بزرگتر جای گرفته و برای انواع درب‌های چوبی استفاده می‌شوند. لازم به ذکر است که لولا پروانه‌ نسبت به مدل های قبلی، کارایی کمتری دارند.

 

لولای مسجدی: بدیهی است که لولا را باید با توجه به عرض درب و ضخامت آن انتخاب نمود. در این میان سایز لولاهای قابلمه‌ای مختلف است که معمولاً سایزهای بزرگ آن به نام لولای مسجدی شهرت یافته است که برای درب‌های بزرگ و سنگین استفاده می‌شوند.

 

لولا مخفی تاپ یراق

 

لولای مخفی: لولا مخفی همانطور که از نامش پیداست، هنگام نصب شدن روی درب و بسته شدن آن هیچ اثری از آنها نمایان نیست و در واقع لولای مخفی بین چهارچوب و درب و کلاف پنهان می‌ماند. در صورت استفاده از لولاهای مخفی برای درب‌های چوبی می‌توان درب را تا ۱۸۰ درجه باز کرد. همچنین پس از نصب نیز در دو جهت قابل تنظیم است؛ به همین دلیل است که نصب چنین لولایی روی درب‌های چوبی اندکی سخت است. لذا نصابان هزینه نصب بیشتری برای این نوع لولا می‌گیرند.

 

تفاوت لولای درب چوبی قدیمی و جدید

برای بیان تفاوت این دو مورد راجع به هر کدام از آنها توضیح مختصری ارائه می‌دهیم:

 

_لولای درب چوبی قدیمی: این نوع لولاها در انواع مختلفی وجود دارند؛ به عنوان مثال لولاهای درب پامیرز، مفرغی و... انواع لولاهای درب چوبی قدیمی است که ظاهر آنها نیز فوق العاده خاص است و به شکل پروانه‌ای، شمشیری یا تاجدار ساخته شده‌اند.

 

جنس لولای درب چوبی معمولاً از برنج است و طبیعتاً روی درب‌های چوبی که ظاهری قدیمی دارند، زیباتر و متناسب‌تر هستند. از آنجایی که لولای درب چوبی قدیمی این روزها طرفداران و استفاده کنندگان کمتری دارد، در همه فروشگاه‌ها قابل دسترسی نیست و ممکن است شما برای پیدا کردن این مدل‌ها زمان بیشتری را صرف کنید.

 

لولا قدیمی تاپ یراق

 

_لولا درب چوبی جدید: این نوع لولاها نیز همانطور که در قسمت‌های قبل توضیح دادیم در انواع مختلف لولای تخت، لولای پروانه‌ای، لولای پیووت، لولای مسجدی و... وجود دارند. با توجه به استفاده وسیع از درب‌های چوبی جدید برای درب ورودی و داخلی ساختمان‌ها، کاربرد این نوع لولاها روز به روز بیشتر می‌شود.

 

تنظیم لولای درب چوبی

تنظیم کردن لولای درب کاریست که باید با دقت زیادی انجام گیرد. اگر درب‌های چوبی سایز استانداردی داشته باشند به سه عدد لولا احتیاج دارند که باید در فاصله‌های غیر یکسانی روی درب نصب شوند تا بتوانند بهترین کارایی را داشته باشند.

 

از آنجایی که بیشترین وزن درب از منطقه بالایی وارد می‌شود، لولاهایی که در بالاترین نقطه درب قرار می‌گیرند، نقش کلیدی را در نگهداری درب روی چهارچوب دارند. معمولاً نصابان، لولای اول را با فاصله ۱۵ سانتی‌متر از قسمت بالای درب نصب می‌کنند.

 

سپس لولای دوم را با فاصله کمتری نسبت به اول متصل خواهند کرد. لولای آخر نیز حدود ۲۵ سانتی‌متر از پایین درب فاصله داشته و نصب می گردد.

 

دقت داشته باشید که در هنگام نصب لولا اگر در انتخاب بازشو درب هیچگونه محدودیتی وجود ندارد، شما می‌توانید برای راحتی بیشتر خودتان راست دست بودن یا چپ دست بودنتان را به عنوان معیار اصلی قرار دهید.

 

لولا چیام تاپ یراق

 

لولای درب آهنی و سنگین

با توجه به اینکه امروزه استفاده از چنین لولاهایی زیاد رایج نمی‌باشد؛ لذا لازم به ذکر است که از لولای درب آهنی و سنگین برای درب‌های ضد سرقت و درب‌هایی که وزن فوق العاده سنگینی دارند، استفاده می‌شود.

 

جنس چنین لولاهایی نیز معمولاً از آهن است؛ زیرا برای چنین مواردی امنیت اهمیت زیادی داشته در نتیجه حتی میتوان لولاهای آهنی را چوب جوش داد. درب‌های آهنی سنگین، وزن زیادی دارند و طبیعتاً لولای درب نیز باید متناسب با آن انتخاب شود. جالب است بدانید که لولاهای آهنی نسبت به سایر لولاها قیمت مناسب‌تری دارند.

 

ضمناً برای درب‌های آهنی و سنگین، لولاهای تسمه‌ای که از جنس استیل و برنز هستند، گزینه فوق العاده مناسبی می‌باشد.

 

چنین جنس‌هایی برای درب‌های خارجی که در معرض تغییرات آب و هوایی قرار دارند، نیز مناسب است. برای نصب لولای درب آهنی سنگین دقت داشته باشید که تعداد لولا با وزن و ارتفاع درب رابطه مستقیمی دارد؛ لذا هنگام نصب فاصله لولای اول از بالای درب را حدوداً ۱۲ سانتی‌متر در نظر بگیرید.

 

اما حتماً لولای سوم از پایین درب حدود ۲۵ سانتی‌متر فاصله داشته باشد و لولاهای میالولاهای در هر تعداد که باشند، باید در فاصله‌های یکسان از یکدیگر نصب شوند.

 

خرید جدیدترین لولای درب چوبی

پیش از خرید این محصولات بهتر است راجع به برخی از موارد اطلاعات کافی را داشته باشید تا بتوانید به راحتی خریدتان را انجام دهید.

 

مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام خرید لولای درب چوبی باید به آن توجه کرد، جنس است. معمولا لولاهای درب چوبی از جنس‌های برنجی، استیل و آهنی ساخته شده‌اند که به ترتیب نام برده شده از نظر کیفیت رتبه‌بندی می‌شوند. پس از انتخاب جنس، برند تولید کننده این محصول نیز مهم است.

 

سعی کنید از برندهای با کیفیت و خوشنام بازار، نظیر لولا چیام که تولید کننده لولاهای بسیار باکیفیت است، محصول خود را خریداری نمایید. در نهایت انتخاب رنگ لولا برای درب چوبی دارای اهمیت است که می‌توانید مناترین و مناسب‌ترین رنگ را برای لولای درب آپارتمان خود انتخاب نمایید.

 

برای درب چوبی معمولاً از رنگ‌های زیتونی، طلایی، نقره‌ای، مشکی و قهوه‌ای برای لولا استفاده می‌کنند. نهایتا نیز شما هر خریدی را باید بر اساس در نظر گرفتن بودجه و سلیقه خود انجام دهید.

 

توصیه می‌کنیم اگر اطلاعات لازم را در این زمینه ندارید، هنگام خرید از افراد متخصص و با تجربه کمک بگیرید.

 

لولا مخفی چیام تاپ یراق

 

قیمت جدیدترین لولای درب چوبی

لولای درب چوبی که در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شود، با قیمت‌های متنوعی در بازار مصرف وجود دارد. البته قیمت این محصول کاملاً بستگی به برند، مدل، سایز و جنس آن دارد.

 

برای اطلاع دقیق از قیمت جدیدترین لولای درب چوبی به داخل شهر مراجعه کرده و با مشاهده فیزیکی محصول، از قیمت آن مطلع شوید.

 

همچنین می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌های معتبر اینترنتی نیز از قیمت دقیق لولای درب چوبی در فروشگاه‌های مختلف اطلاعات لازم را کسب کنید. مزیت روش اینترنتی این است که شما می‌توانید به راحتی قیمت‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

 

بدیهی است که هر چقدر جنس و برند تولید کننده لولای درب چوبی با کیفیت‌تر باشد، قیمت آن گرانتر است. همچنین برای جنس‌های مشابه، لولاهایی که سایز بزرگتری داشته قیمت بالاتری نیز دارند.

 

خرید لولا مخفی و لولا درب چوبی

جهت خرید لولا مخفی باید به فروشگاه های مجاز یراق الات مراجعه نمایید. فروشگاه تاپ یراق به آدرس topyaragh.com یک فروشگاه مجاز و معتبر یراق آلات می باشد که با مراجعه به وبسایت فروشگاه و بررسی محصولات و همچنین مشاوره با متخصصان تاپ یراق، محصول مورد نظر خود را انتخاب و تهیه نمایید.

 

سخن پایانی 

وقتی صحبت از لولا به میان می‌آید انواع مختلف آن مانند لولا مخفی، لولا آرام بند و... وجود دارد که می‌تواند متناسب با نیاز و سلیقه افراد قابل استفاده باشد؛ زیرا لولای درب جزو لوازم پرطرفدار و متنوع بوده که ضمن اتصال به چهارچوب و درب، نحوه باز شدن آن را کنترل می‌نماید. در این مقاله ما در رابطه با جدیدترین لولا درب چوبی و موارد مرتبط با آن مطالبی را عنوان کردیم. در پایان از عنایت و حسن توجه شما عزیزان سپاسگزاریم.

 

سوالات متداول

 ۱_برندهای ایرانی مربوط به یراق آلات لولا، قفل، دستگیره و در کدام است؟

 برندهایی مانند بهریزان٫ کلون٫ دیبا

 

۲_گرانترین لولای درب چوبی کدام است؟

 میان انواع ذکر شده در مقاله لولای پیووت قیمت بسیار بالایی داشته؛ لذا وجود آن در همه فروشگاه‌ها و مغازه‌ها رایج نیست.

 

۳_برای از بین بردن صدای گوش خراش لولای درب چه کار کنیم؟

 به این منظور می‌توانید با انجام یک روغن کاری ساده صدای ناخوشایند را از بین ببرید. اگر با انجام این کار صدا از بین نرفت، احتمالاً لولاهای درب شل شده‌اند پس باید آنها را چک کنید و در صورت نیاز با یک پیچ گوشتی آنها را سفت نمایید.

 

۴_برای درب‌های چوبی از چند لولا استفاده می‌شود؟

 از آنجایی که انتخاب تعداد لولا به وزن و سایز درب بستگی دارد؛ زیرا به طور معمول از دو یا سه لولا برای درب‌های چوبی استفاده می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024