از کجا بلیط قطار قم به تهران را رزرو کنیم؟



همیشه برای آن که بتوانید سفری آرام و مطلوب را تجربه كنید، می‌بایست مراجع معتبری را برای خرید بلیط، رزرو هتل و کارهایی از این دست انتخاب نمایید. یک مرجع غیرمعتبر می‌تواند مشکلات زیادی را در طول سفر برای‌تان ایجاد کند. از این رو در این مقاله می‌خواهیم به مسیر پرتردد قم تهران بپردازیم و نحوه خریداری بلیط قطار قم تهران از یک وبسایت معتبر را بررسی کنیم. همراه ما باشید.

 

از کجا بلیط قطار قم به تهران را رزرو کنیم

 

چرا قطار بهترین وسیله نقلیه برای سفر از قم به تهران است؟

پیش از آن که نحوه خرید بلیط قطار را بررسی کنیم، باید یه یک سوال مهم پاسخ دهیم؛ چرا قطار بهترین وسیله سفر بین قم و تهران است؟ پاسخ به این سوال کمک شایانی به انتخاب بهترین وسیله نقلیه خواهد کرد. در ادامه به بررسی مزایای سفر با قطار خواهیم پرداخت.

 

* نخستین ویژگی مثبت قطار که آن را به انتخابی مناسب تبدیل می‌کند، راحتی قابل توجه آن است. در قطارهای قم تهران می‌توانید در اوج راحتی به مقصد برسید و بی‌آن‌که خسته راه باشید، به کارهایتان بپردازید. بسیاری از افراد به‌صورت روزانه بین قم و تهران در رفت‌و‌آمد هستند. قطار از خستگی آن‌ها در طول مسیر، می‌کاهد.

 

* مزیت دیگر قطار این است که ایمنی قابل توجهی را برای مسافران فراهم می‌کند. سوانح جاده‌ای به فراوانی در کشور ما رخ می‌دهند؛ اما مسیر ریلی یک مسیر ایمن است که مسافران با خیال آسوده از طریق آن سفر می‌کنند.

 

* در قطار به امکانات قابل قبولی دسترسی خواهید داشت؛ به‌عنوان‌مثال می‌توانید از پریز برق برای شارژ کردن تلفن همراه یا لپ‌تاپ خود استفاده کنید.

 

* هزینه بلیط قطار قم تهران بسیار ارزان است. در حقیقت قطار را می‌توان ارزان قیمت‌ترین روش حمل‌و‌نقل از قم به تهران دانست.

 

* قطار در مدت زمان قابل قبولی شما را به مقصد می‌رساند. اگرچه ممکن است سفر با قطار کمی بیشتر از سایر روش‌ها طول بکشد، اما همچنان این مدت زمان قابل قبول بوده و در مقایسه با امکاناتی که در قطار دارید، به‌صرفه خواهد بود.

 

انواع بلیط قطار قم به تهران

برای آن که از قم به تهران یا در مسیر معکوس سفر کنید، انواع مختلفی از قطارها وجود دارند.‌ انتخاب نوع قطار می‌تواند تأثیر به‌سزایی بر امکانات دردسترس شما و همچنین قیمت بلیط داشته باشد. به‌طورکلی دو نوع قطار در مسیرهای ریلی از جمله مسیر تهران قم تردد می‌کنند که آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

 

انواع بلیط قطار قم به تهران

 

قطار کوپه‌ای

قطار کوپه‌ای نوع رایجی از قطار است که اغلب ما با آن آشنا هستیم. در قطارهای کوپه‌ای هر واگن از تعدادی کوپه تشکیل می‌شوند که فضای اختصاصی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. اگر دوست دارید در طول مسیر به همراه دوستان یا اعضای خانواده خود حریم خصوصی داشته باشید، قطار کوپه‌ای انتخاب مناسبی برای شماست. قیمت بلیط قطارهای کوپه‌ای اغلب کمی بیشتر است و البته سرعت کمتری دارند. یعنی با قطار کوپه‌ای مدت زمان بیشتری را در مسیر خواهید بود.

 

قطار اتوبوسی

قطار اتوبوسی یکی دیگر از انواع قطارهاست که برای مسافت‌های کوتاه مثل مسیر قم به تهران پیشنهاد می‌شود. این قطارها یک سالن مشترک دارند که صندلی‌ها مثل سالن اتوبوس در کنار هم قرار گرفته‌اند. البته صندلی قطار اتوبوسی از نوع صندلی هواپیما است و راحتی قابل توجهی را فراهم می‌کند. مزیت قطار اتوبوسی این است که قیمت بلیط آن کمتر است و سفری بسیار ارزان قیمت خواهید داشت. علاوه بر آن، این قطارها سریع‌تر هستند و ظرف مدت ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه شما را به مقصد می‌رسانند.

 

هزینه خرید بلیط قطار قم به تهران

جالب است بدانید که سفر ریلی قم به تهران، ارزان‌ترین سفر ریلی کشور است. با این حال هزینه بلیط قطار تهران قم به نوع قطار انتخابی شما بستگی دارد. حتی قطارهای کوپه‌ای خود دسته‌بندی گوناگونی براساس خدمات ارائه شده دارند که انتخاب هر یک از آن‌ها به منزله پرداخت هزینه متفاوتی خواهد بود.

 

همان طور که گفته شد، قطارهای کوپه‌ای و اتوبوسی دو نوع قطاری هستند که در مسیر تهران قم تردد می‌کنند. در سال ۱۴۰۲ هزینه سفر با قطار اتوبوسی تقریباً ۱۵ هزار تومان و هرینه سفر با قطار کوپه‌ای ۴ نفره تقریباً ۸۰ هزار تومان است. می‌بینید که قطار اتوبوسی به مراتب از قطار کوپه‌ای ارزان قیمت‌تر است و برای مسافت کوتاه میان قم و تهران، انتخاب مناسبی محسوب می‌شود.

 

انواع قطارها در مسیر تهران قم

 

کدام قطارها در مسیر تهران قم فعال‌اند؟

از آن جا که مسیر قم به تهران یکی از مسیرهای پرتردد و شلوغ شرکت ریلی است، قطارهای مختلفی در این مسیر فعالیت می‌کنند. تقریباً در تمام روزهای هفته چندین قطار مختلف در ساعات گوناگون حرکت می‌کنند تا هر زمان که بخواهید، بتوانید به قم یا تهران بروید. تنها نکته مهم این است که معمولاً بلیط قطار قم تهران به‌سرعت به فروش می‌رود. برای آن که بلیط‌ها را از دست ندهید، بهتر است در همان روزهای ابتدایی ماه نسبت به تهیه بلیط اقدام نمایید. چند مورد از شرکت‌های ریلی فعال در این مسیر را در ادامه نام می‌بریم:

* شرکت ریلی رجا، قطار اتوبوسی صبا

* شرکت ریلی رجا، قطار ارم ریل باس

* قطار کوپه‌ای ۶ تخته مهتاب سیرجم

* قطار کوپه‌ای ۴ تخته البرز

 

قطار اتوبوسی صبا پرطرفدارترین قطار این مسیر است که اغلب افراد با آن سفر می‌کنند. این قطار تنها قطار دو طبقه ایران است و سفر با آن حس و حال جالبی دارد. سایر انواع قطارها نیز می‌توانند انتخاب مناسبی برای سفر باشند.

 

فلای تودی؛ مرجع خرید بلیط قطار ارزان قیمت

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفته شد، خرید بلیط قطار از یک مرجع معتبر بسیار مهم است. اگر می‌خواهید با کمترین هزینه بلیط قطار مد نظر خود را رزرو کنید، ما به شما مجموعه فلای تودی را پیشنهاد می‌كنیم. این مجموعه از سال ۱۳۹۵ تاکنون در حوزه خدمات گردشگری فعالیت داشته و بهترین خدمات را با ارزان‌ترین قیمت به همراهان خود ارائه می‌کند.

علاوه بر خرید آنلاین بلیط قطار قم تهران و سایر مسیرهای ریلی، این وبسایت امکان خرید آنلاین بلیط هواپیما در بیش از ۹۰۰ خط هوایی و همچنین رزرو بیش از ۱.۵ میلیون هتل در سراسر دنیا را فراهم می‌کند. علاوه بر آن می‌توانید جهت اخذ ویزای توریستی از کارشناسان فلای تودی کمک بگیرید. فلای تودی یک مرجع کامل برای سفرهای شماست.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024