پروانه مافی: جریانی فقط دنبال اشک‌گرفتن از مردم در عزای سیدالشهدا است



اخبار,اخبار اجتماعی,پروانه مافی
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: امام حسین(ع) خون خود را در راه بیداری و مسئولیت‌پذیری نثار کرد.

به گزارش ایلنا، پروانه مافی در شب پنجم مراسم عزاداری امام حسین (ع) در خانه کارگر با بیان اینکه  «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» را زیاد شنیده‌ایم، عنوان کرد: این یک عبارت مذهبی است که به دین ما وارد شده است. یعنی چه که همه زمان‌ها عاشورا و همه زمین‌ها کربلاست؟

 

او ادامه داد: بهترین سنجه برای فهم این عبارت کلام خود امام‌حسین(ع) است و برای این کار می‌توان خطبه منا را بازخوانی کرد.

 

عضو فراکسیون کارگری مجلس با بیان اینکه امام‌حسین (ع) در این خطبه که سال آخر حکومت معاویه  راجع به مسئولیت‌پذیری ایراد می‌شود، گفت: امام حسین(ع) در آغاز این خطبه درباره فضیلت‌های اهل‌بیت(س) می‌گوید تا حجت بر مردم تمام شود. در قسمت دوم به مردم می‌گویند که ای گروهی که به عالم بودن شهرت دارید. ای مردمی که به خیرخواهی و اندرز گویی شهره شده اید. دیگران شما را بر خود برتری دادند. مردم به شما امید دارند تا به اجرای قانون خدا کمر ببندید اما شما در اجرای قوانین خدا کوتاه آمدید.

 

او با اشاره به اینکه خطبه منا نشان می‌دهد اگر جایگاهی دارید باید مسئولیت این جایگاه را هم عهده‌دار باشید، بیان کرد: کسی که جایگاه دارد مثل مردم عادی نیست. جایگاه و مقام موهبتی است که خداوند به افراد می‌دهد و در مقابل آن افراد باید وظایفی انجام دهند.

 

مافی ادامه داد: امام حسین (ع) خطاب به شنوندگان خطبه منا می‌فرماید که شما حق مردم را خوار کردید اما برای حق خودتان تلاش کردید و حالا آرزو دارید به بهشت بروید و با پیامبران محشور باشید. چنین اتفاقی نمی‌افتد. من از آن بیمناک‌ام که خشم خداوند بر شما فرو بیابد.

 

او با بیان اینکه این شرایط در همه دوره‌ها و همه زمین‌ها هست و این مفهوم کل یوم عاشورا و کل ارض کربلاست، گفت: یعنی هر جا در هر سرزمینی انسان‌هایی که به آنها قدرت داده می‌شود تا به ناتوانان کمک برسانند اگر این اتفاق بیفتد آن جامعه حسینی است.

 

به گفته نماینده مردم تهران در مجلس، امام حسین(ع) خون مقدس خود را در راه بیداری و مسئولیت‌پذیری نثار کرد.

 

او تصریح کرد: پس هر کس مسئولیت‌‌پذیر باشد و موقعیت‌های دنیوی را وسیله‌ای برای کمک به مردم قرار دهد حسینی است و در غیر این صورت یزیدی است.

 

 مافی با بیان اینکه در جامعه ما متاسفانه صفت هزینه‌کردن خود برای دیگران در حال کمرنگ‌شدن است، گفت: متاسفانه جریانی وجود دارد که در عزای سید الشهدا فقط می‌خواهد از مردم اشک بگیرد. اشک ریختن برای سید الشهدا نیکوست، اما نه اشک برای اشک بلکه باید این اشک به فهم حسین(ع) بینجامد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------