ضبط و ابطال گواهینامه با دریافت نمره منفی مکرر



ضبط و ابطال گواهینامه،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ضبط گواهینامه به منزله نداشتن گواهینامه رانندگی محسوب می‌گردد.

به گزارش صداوسیما، سرهنگ علی اصغر شریفی، اظهار داشت: برخی از رانندگان در مواجه با تابلو‌ها و علایم و مقررات راهنمایی و رانندگی، آیین نامه را لحظه‌ای فراموش کرده و در شرایطی آن را از یاد می‌برند و نیازمند این می‌باشد که کتاب قانون را یکبار دیگر مرور نمایند.

 

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ ضمن اشاره به فرایند ضبط و ابطال گواهینامه به علت دریافت نمره منفی گفت: جدول تخلفات حادثه ساز ۲۰ تخلف وجود دارد که انجام آن‌ها باعث می‌شود علاوه بر جریمه، نمره منفی نیز برای راننده ثبت شود.

 

وی درباره فرایند ضبط یا ابطال گواهینامه در صورت دریافت نمره منفی افزود: این فرایند سه مرحله دارد، اگر در مرحله اول جمع نمرات منفی راننده در صورت انجام تخلف حادثه ساز به ۳۰ برسد، سه ماه گواهینامه وی ضبط می‌شود.

 

سرهنگ شریفی افزود: اگر بعد از سه ماه راننده دوباره شروع به رانندگی کرد و تخلفات حادثه ساز انجام داد و رفتار وی اصلاح نشد، این بار در صورت رسیدن جمع نمرات منفی به ۲۵ برسد شش ماه گواهینامه وی ضبط می‌شود.

 

وی با اشاره به باطل شدن گواهینامه در مرحله سوم این فرایند گفت: اگر راننده پس از دوبار ضبط گواهینامه باز هم دست به تخلفات حادثه ساز بزند و نمره منفی دریافت کند، در صورت رسیدن جمع نمرات منفی اش به عدد ۲۰، گواهینامه وی باطل می‌شود و راننده مذکور می‌تواند پس از یک سال وقفه دوباره به آموزشگاه‌های رانندگی مراجعه کند و آزمون بدهد تا دوباره گواهینامه بگیرد.

 

سرهنگ شریفی متذکر شد: در واقع ضبط گواهینامه به منزله نداشتن گواهینامه رانندگی محسوب می‌گردد.

 

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ توصیه کرد: رانندگان گرامی بهتر است جهت بازآموزی و بالا بردن دقت خود در رانندگی یکبار دیگر آیین نامه راهنمایی و رانندگی را مرور نمایند تا اگر برخی از مواد آن را فراموش کرده اند یادآوری تا با تسلط به قوانین و مقررات رانندگی مطمئنی داشته باشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------