هجوم ملخ‌های مراکشی به مزارع روستاهای سمیرم اصفهان



هجوم ملخ‌های مراکشی به مزارع روستاهای سمیرم اصفهان،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هجوم ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار راه و سادات آباد واقع در بخش پادنای شهرستان سمیرم گزارش شد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با مهر با اشاره به هجوم ملخ‌های مراکشی در اراضی و مراتع روستای چهار راه بخش پادنای شهرستان سمیرم، اظهار داشت: عملیات مبارزه با آفت از طریق سم پاشی توسط تیم مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی آغاز شده است.

 

وی با بیان اینکه این آفت مهاجم و سریع پرواز است، ابراز داشت: تراکم این آفت در هر متر مربع ۳۰ عدد حشره است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه ملخ مراکشی از دسته آفات پلی فاژ و همگانی است، ادامه داد: باید این آفت قبل از رسیدن به مزارع و بروز خسارت به محصولات کشاورزی کنترل شود.

 

وی افزود: هماهنگی لازم از طریق فرمانداری و سازمان جهاد کشاورزی برای تأمین نیازهای مربوط با مبارزه از جمله تأمین آب و سموم دستگاه‌های سم پاش به عمل آمده است.

 

شیشه فروش تصریح کرد: این آفت از سمت اراضی مجاور در شهرستان لردگان چهار محال و بختیاری وارد استان شده است.

 

وی گفت: سطح مبارزه با ملخ در سال گذشته در استان ۱۰ هزار هکتار برآورد شده و در سال جاری تاکنون مبارزه با ملخ در سطح ۱۲۰۰ هکتار در شهرستان‌های لنجان، تیران و کرون، کاشان، شهرضا و اراضی شهر گز انجام شد و با احتساب منطقه سمیرم پیش بینی می‌شود تا یک ماه آینده سطح مبارزه به ۲۰۰۰ هکتار افزایش یابد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------