کاشان در معرض طغیان ۵ رودخانه خطرناک/ سیستم هشدار سریع نداریم



اخبار,اخبار اجتماعی

رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: با وجود آنکه شهرستان کاشان در محاصره پنج رودخانه خطرناک قرار گرفته است اما سیستم هشدار سریع در این شهرستان برای اعلام خطر در این زمینه وجود ندارد .

به گزارش مهر، عباس ارغوانی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از آنجا که امکانات لازم در جهت پیش بینی هوا را در اختیار نداریم، تمامی پیش بینی های صورت گرفته بر اساس مرکز پیش بینی استان اصفهان است.

 

کاشان رتبه نخست خسارات ناشی از سیل در استان اصفهان را دارد

وی با بیان اینکه اداره هواشناسی متصدی اعلام بارندگی و نه سیل و سیلاب در کشور است، ابراز داشت: کاشان رتبه نخست خسارات ناشی از سیل در استان اصفهان را دارد.

 

رئیس اداره هواشناسی کاشان ضمن اشاره به پیگیری های صورت گرفته در خصوص تخصیص امکانات پیش بینی هوا به این شهرستان ابراز داشت: متاسفانه با وجود آنکه شهرستان کاشان در محاصره پنج رودخانه خطرناک قرار گرفته است اما سیستم هشدار سریع در این شهرستان وجود ندارد اما در برخی از استان های کشور که تنها یک رودخانه دارد این سیستم تعبیه و نصب شده است که نتیجه این رفتار فوت دو نفر از همشهریان ما بر اثر وقوع سیل در مشهد اردهال کاشان می شود.

 

وی با بیان اینکه این تجهیزات نیاز به اعتبار هنگفتی ندارد، گفت: این تجهیزات نهایتاً دو میلیارد تومان هزینه دارد و اساس استقرار چنین تجهیزاتی موجب می شود تا وارد شدن شدن خسارت به حداقل کاهش پیدا می کند.

 

افزایش ۳۲ درصدی بارندگی سال زراعی در کاشان

ارغوانی با بیان اینکه ترسالی رخ داده در سال جاری موقت است، اظهار داشت: خوشبختانه بیش از ۱۴۰ میلی متر بارندگی در منطقه کاشان داشتیم به نحوی که در بلند مدت ۱۳ درصد و نسبت به سال زراعی گذشته ۳۲ درصد افزایش بارندگی داشته ایم اما با وجود این بارش ها نسبت به سایر شهرستان های استان اصفهان در جایگاه خوبی قرار نداریم.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------