یاسین رامین: نقشی در واردات شیرخشک‌های فاسد نداشتم/ تا پایان رسیدگی به پرونده سکوت می‌کنم



اخبار,اخبار اجتماعی,یاسین رامین

یاسین رامین درباه صدور حکم ۱۷ سال محکومیتش عنوان کرد: حکم در دادگاه بدوی صادر شده است و تا نظر نهایی و پایان رسیدگی به پرونده ملزم به سکوت هستم و امیدوارم به وقتش بتوانم افکار عمومی را نسبت به عملکرد خودم روشن و از خود دفاع کنم.

یاسین رامین در گفت‌وگو با ایلنا، درباره صدور حکم ۱۷ سال حبس که چند پیش روز پیش از سوی برخی از رسانه‌ها در ارتباط با محکومیت وی منتشر شد، گفت: محکومیتم را ابتدا از طریق رسانه‌ها و بواسطه مصاحبه مسئولان هلال احمر متوجه شدم. به لحاظ قضایی تازه یک روز بعد رای دادگاه بدست وکلای بنده رسیده است. با توجه به بدوی بودن رای، اعلام محکومیت بنده توسط هلال احمر تخلف است.

 

وی  ادامه داد: از منظر افکار عمومی اولین پارامتری که باعث شکل‌گیری پیش‌داوری در ذهن مردم درباره من می‌شود این است که دو جرم اثبات شده دارم؛ فرزند محمدعلی رامین و همسر مهناز افشار هستم.

 

رامین خاطرنشان کرد: قبول دارم هر دو این موارد می‌تواند در افکار عمومی ذهنیتی را برای قضاوت به وجود بیاورد اما هر دو این موارد ذهنیت غیرمستقیم برای قضاوت من است و آن مواردی که به طور مستقیم در ایجاد قضاوت تأثیر می‌گذارد، اتهاماتی است که به من نسبت داده شده است.

 

وی ادامه داد: مهمترین اتهامی که ذهن جامعه را نسبت بنده مسموم کرده است و بسیاری موارد دیگر را تحت تاثیر خودش قرار داده، اتهام واردات شیرخشک‌های فاسد و کور و کشته شدن هزاران نوزاد بی‌پناه است. در این خصوص صراحتا هرگونه فعالیت در این حوزه و مشخصا واردات شیر خشک را چه سالم و چه فاسد از اساس تکذیب می‌کنم و تاکید می‌کنم نه شکایت هلال احمر و نه رای صادره هیچ ارتباطی به شیرخشک ندارد.

 

وی افزود: البته بنده فقط در خصوص خودم اظهارنظر می‌کنم، شاید فرد دیگری یا افرادی در هلال احمر این واردات را انجام داده باشند و عده‌ای بخواهند مسئولیت آن را به گردن بنده بیندازند؛ که در خصوص اصل وقوع چنین فاجعه‌ای یا خود هلال احمر و یا مسئولان محترم قوه قضاییه باید اعلام نظر کنند؛ اما بنده نقش‌آفرینی خودم را در چنین فاجعه‌ای از اساس رد می‌کنم.

 

رامین خاطرنشان کرد: همان‌طور که می‌دانید حکم در دادگاه بدوی صادر شده است و تا نظر نهایی و پایان رسیدگی به پرونده ملزم به سکوت هستم و امیدوارم به وقتش بتوانم افکار عمومی را نسبت به عملکرد خودم روشن نمایم و از خود دفاع کنم.

 


 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------