برکناری عضو شورای شهر خرم آباد به دلیل سکونت فرزندش در تهران



اخبار,اخبار اجتماعی

این روزها بازهم شورای شهر خرم‌آباد و جنجال بر سر ماندن و رفتن خبرساز شده و حرف‌وحدیث اعضای شورا به فضای مجازی کشیده و بحث داغ این روزها شده است.

طی چند روز اخیر اختلافات زیادی در شورای شهر خرم‌آباد پیش آمده که حتی این اختلافات تا سلب عضویت یکی از اعضای شورا به‌پیش رفته و شائبه‌های بسیاری در راستای مباحث سیاسی و دخالت برخی نهادهای دولتی و افراد سیاسی خارج از شورا برای ورود عضو علی البدل به این شورا نیز وجود دارد.

 

اعضای شورای شهر مرکز لرستان از رستم کوشکی نائب رئیس شورای شهر خرم‌آباد به بهانه سکونت در تهران و کوچ از شهرستان حوزه انتخابیه سلب عضویت کرده و این موضوع سبب اعتراض این عضو شورای شهرشده و تمام این ماجرا را یک بازی سیاسی برای برکناری وی از شورا و ورود یک عضو خاص به شورا می‌داند! چراکه با ارائه مستنداتی معتقد است ساکن خرم آباد بوده و در تمام جلسات هم حضوری فعال دارد

 

برای مشخص شدن حقیقت به سراغ طرفین ماجرا رفتیم که صحبت های آنها در زیر می‌آید:

 

دلیل سلب عضویت عضو شورای شهر خرم‌آباد

سیاوش سپهوند مدیرکل امور شهری استانداری لرستان با اشاره به حاشیه‌های اخیر مبنی بر برکناری نایب‌رئیس شورای شهر خرم‌آباد اظهار داشت: آقای کوشکی در نامه‌ای نوشته که ساکن تهران بوده و بر اساس اخذ استعلام از مراجع ذی‌صلاح تأیید کرده‌اند که ساکن تهران هستند.

 

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از شرایط سلب عضویت اعضای شورای شهر ساکن بودن در خارج از محل حوزه انتخابیه است بر همین اساس جلسه شورای حل اختلاف در رابطه با پرونده رستم کوشکی برگزار شد این در حالی است که بر اساس قانون کوشکی نمی‌تواند در جلسه شورای حل اختلاف حضور داشته باشد و اظهارات و دفاعیاتش قبل از برگزاری جلسه گرفته می‌شود.

 

مدیرکل امور شهری استانداری لرستان عنوان کرد: برای رفع اتهام از کوشکی تنها دو الی سه نفر از اعضای شورای شهر امضا کرده‌اند و بنده از راننده‌ این عضو شورای شهر سؤال کردم که تأیید کرد رستم کوشکی اسباب‌کشی کرده و به تهران رفته است، همچنین در کمیسیون ماده 100تا دو ماه پس از عید به‌عنوان نماینده شورای شهر حضور نداشته است.

 

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا برگه صورت‌جلسه حضور در جلسات شورا و همچنین فیلم شورا نمی‌تواند ملاک بر حضور اعضای شورا در جلسات باشد گفت: برگه اعلام حضور و غیاب جلسات و فیلم‌های برگزاری جلسات ملاک عمل نیست چون می‌توان یک لیست را پس از 10 روز نیز امضا کرد.

 

اما رستم کوشکی نائب رئیس شورای شهر خرم آباد، صحبت های مدیرکل امور شهری استانداری لرستان را با ارائه مستنداتی رد کرد و این موضوع را تنها یک بازی سیاسی دانست.

 

سکونت عضو شورا در خرم آباد

رستم کوشکی نایب‌رئیس شورای شهر خرم‌آباد  اظهار داشت: هیچ‌وقت به این موضوع فکر نمی‌کردم که روزی افرادی در مورد من صحبت کنند چراکه بنده 6 سال است به‌عنوان نماینده مردم از هیچ‌گونه کاری جهت خدمت به مردم فروگذار نکرده و همواره تلاش کرده‌ام که رضایت مردم را جلب کنم.

 

وی افزود: شاید مشکلات اقتصادی جامعه سبب شده که نتوانیم در شان مردم خدمت کنیم ولی تلاشم برای خدمت به مردم بسیار بیشتر از چارچوب وظیفه‌ام بوده است.

 

نایب‌رئیس شورای شهر خرم‌آباد با اشاره به سکونت خود در حوزه انتخابیه عنوان کرد: فرزند من همانند همه شهروندان حق زندگی دارد و در حال حاضر به دلیل استعدادی که در ورزش والیبال دارد به درخواست مربی‌اش که باید در یک باشگاه بزرگ کار کند بر همین اساس منزلی در تهران اجاره کرده‌ام و چون سن فرزندم زیاد نیست گاهی اوقات خواهر، مادر، عمو و عمه‌هایش به تهران می‌روند این در حالی است که بنده ساکن خرم‌آباد هستم و منزل شخصی‌ام در خیابان مطهری است و کلیه اهالی نیز اطلاع دارند.

 

وی بیان کرد: آیا اگر فرزند من استعدادی دارد من نباید تلاش کنم و زمینه را جهت شکوفایی استعدادش فراهم کنم؟ فرزند من چه گناهی کرده است که پدرش عضو شورای شهر است؟

 

کوشکی گفت: فرزند من در تهران است ولی بنده تاکنون کوچک‌ترین کوتاهی در خدمت به شهر خرم‌آباد نداشته‌ام، سه روز در هفته موظف هستم در دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهر خرم‌آباد به‌عنوان مدیر گروه رشته تربیت‌بدنی و تدریس حضور داشته باشم و روزهای پنج‌شنبه و شنبه نیز در دانشگاه علمی کاربردی خرم‌آباد تدریس دارم که کلیه مدارک مبنی بر حضورم در این دو دانشگاه موجود است.

 

وی تصریح کرد: بنده به‌عنوان عضو شورای شهر خرم‌آباد علاوه بر حضور در جلسات رسمی شورا به‌عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی و زیست شهری شورا نیز هفته‌ای یک جلسه برگزار می‌کنم، عضو چهارم کمیسیون عمران، حقوقی، بودجه و خدمات شهری شورا نیز هستم که بر اساس مستندات حضوروغیاب همواره در جلسات حضور داشته‌ام و همچنین عضو کمیسیون ماده 100هستم که حداقل هفته‌ای یک جلسه برگزار می‌شود و حضور دارم.

 

اقدام خلاف قانون استانداری

نایب‌رئیس شورای شهر خرم‌آباد اظهار داشت: بنده نایب‌رئیس شورای شهری هستم که رئیس این شورا بسیار کم در شورا حضور دارد و وقتی‌که حضور دارد متأسفانه به دلیل عدم آگاهی در اتاق را بسته و مانع از ورود ارباب‌رجوع به اتاق می‌شود و مجبورم جهت پر کردن خلأ ریاست شورای شهر در شورا بیشتر اوقات حضورداشته باشم و جوابگوی مردم باشم و بر اساس مدارک متأسفانه رئیس شورای شهر تاکنون هیچ درخواست مردمی را امضا نکرده است.

 

وی افزود: مردم نماینده انتخاب کرده‌اند که در خدمتشان باشد دولت نیز باید به رأی مردم احترام بگذارد، چرا آقایانی که در سیستم دولت و استانداری لرستان هستند قانون را زیر پا می‌گذارند؟ آیا نباید بر اساس قانون دعوت‌نامه برای شخص متخلف ارسال کنند و به او بگویند به دلیل تخلفاتی که انجام داده‌ای فلان روز باید جهت پاسخگویی در شورای حل اختلاف حضورداشته باشید؟

 

کوشکی تصریح کرد: متأسفانه اعضای شورای حل اختلاف که متشکل از رئیس دادگستری، استاندار، نماینده شورای عالی استان‌ها و دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی است جلسه تشکیل داده ولی هیچ‌کدام به من اطلاع نداده‌اند و بنده با توجه به حرف‌هایی که از اطرافیان شنیدم با مدیرکل امور شهری تماس گرفتم و پرسیدم واقعیت دارد که آقایان حمید رشیدی و همت پور پیگیر شکایت از بنده هستند گفتند بله واقعیت دارد، گفتم اگر نیاز است مدارکی ارائه بدهم و از خودم دفاع کنم که گفتند نه هیچ‌گونه مشکلی نیست و نگران نباش.

 

بازی سیاسی برای برکناری عضو شورای شهر

نایب‌رئیس شورای شهر خرم‌آباد بیان کرد: چند روز قبل از تشکیل جلسه و صدور رأی با من تماس گرفتند که متنی بنویس مبنی بر اینکه ساکن خرم‌آباد هستید بنده نیز بلافاصله به دفتر مدیرکل امور شهری استانداری مراجعه کردم که گفتند جلسه هستند به دفتر معاون عمرانی استاندار مراجعه کردم که گفتند در جلسه است؛ پیغام دادم که منتظر می‌مانم ولی گفتند نیاز به ملاقات حضوری نیست فقط متنی که گفته‌شده را بنویس. متنی مبنی بر اینکه ساکن تهران نیستم با جزئیات نوشته و تحویل دادم.

 

وی گفت: جلسه‌ای در شورای حل اختلاف تشکیل‌شده با موضوع پیگیری شهردار شهرستان الیگودرز نه شکایت بنده ولی در همان جلسه بدون اینکه من حضورداشته باشم یا مدارکی جهت دفاع از خودم ارائه بدهم نامه می‌زنند که با توجه به اینکه حمید رشیدی و همت پور نامه‌ای مبنی بر تدریس فرزند رستم کوشکی در فلان مدرسه تهران درس می‌خواند رأی علیه بنده صادر می‌کنند، بسیار ناراحت‌کننده است که در پنج دقیقه تکلیف نماینده دو دور مردم خرم‌آباد را مشخص و او را کنار گذاشته‌اند.

 

کوشکی عنوان کرد: آیا شورای حل اختلاف نباید برای صدور رأی تحقیق کند و تنها به نامه سرگشاده حمید رشیدی و همت پور که با هزار ترفند تهیه‌کرده‌اند اکتفا کند؟ آیا این‌یک بازی سیاسی نیست و جای نگرانی ندارد؟

 

بعد از رای صادره استانی مبنی بر سلب عضویت این عضو شورای شهر که با واکنش های بسیاری در مرکز استان لرستان همراه بوده و برخی این موضوع را کاملا سیاسی و دخالت از خارج از شورا و برخی هم قانونی می دانند حال باید منتظر رای نهایی از شورای مرکزی حل اختلاف بود که مشخص شود حق با چه کسی است.

 

اما نکته مهم این است که مردم شهر خرم آباد فارغ از اینکه رای نهایی صادره چه باشد، از اینکه شورای شهر به جای خدمت به مردم مدام در حال جنجال بوده و از سویی خارج شورا مدام در تلاش برای برکناری یک عضو از شورا و ورود برخی اعضا علی البدل هستند به شدت ناراضی هستند!

اخبار,اخبار اجتماعی

ر

اخبار,اخبار اجتماعی

اخبار,اخبار اجتماعی

اخبار,اخبار اجتماعی

 

تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------