عامل فاجعه سیل گلستان، معاون حناچی می‌شود



اخبار,اخبار اجتماعی,مناف هاشمی و پیروز حناچی
سید مناف هاشمی، معاون پیشین برنامه ریزی شهرداری در دوره قالیباف و استاندار معزول گلستان قرار است به عنوان معاون امور مناطق شهرداری تهران منصوب شود.

به گزارش انتخاب، پس از یزدانی به عنوان معاون خدمات شهری تهران که با مدیریت اشتباه خود در روز‌های برفی باعث قفل شدن شهر و ایجاد نارضاتی عمومی شده بود این دومین پست است که به دست یاران قالیباف سپرده می‌شود.

 

بر خلاف اخبار منتشرشده در خصوص مخالفت شورای شهر با این انتصاب، اخبار رسیده حکایت از آن دارد کرد که اعضای شورای شهر تهران مخالفت چندانی با این انتصاب نداشته اند.

 

مناف هاشمی در جریان بحران سیل اخیر گلستان در فروردین ۹۸ و زمانیکه استاندار این استان بود، محل کار خود را ترک کرد و راهی خارج از کشور شده بود و بعد از جنجال فراوان، به ایران بازگشت، اما توسط جهانگیری برکنار شد.

 

در آن زمان وزیر کشور صراحتاً اعلام کرد "استاندار گلستان بخاطر مشکلات خانوادگی راهی خارج از کشور شده"، اما مناف هاشمی در ادعایی جدید اعلام کرده که "برای درمان جراحات ناشی از بمب شیمیایی در دفاع مقدس روز اول فروردین به خارج از کشور رفته است" و بنابر ادعای مطرح شده در رسانه‌های حامی مناف هاشمی، او "درمانش را نیمه کاره رها کرده و به ایران برگشته است. "

 

در همان زمان، محمود صادقی، نماینده تهران گفته بود: «آقای مناف هاشمی ظاهراً علاقه‌ای به حضور در گلستان ندارند و به همین دلیل دایم مشغول رایزنی است تا به تهران بیاید. من به شخصه شاهدم که ایشان با نمایندگان مجلس رایزنی می‌کرد تا شهردار تهران شود و بعد از اینکه این تلاشش نتیجه نداد، برای پست‌های استانداری تهران و در مرحله بعد معاونت وزارت اقتصاد تلاش کرد.»

 

از طرفی، برخی رسانه‌ها نیز خبر داده بودند که نام سید مناف هاشمی در فهرست دریافت‌کنندگان املاک نجومی، که توسط شهرداری تهران واگذار شده، دیده می‌شود.

 

با این وصف مشخص نیست چرا پیروز حناچی شهردار منتخب اصلاح طلبان در تهران چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است. این تصمیم با هیچ بهانه‌ای قابل توجیه نیست. شورای شهر و مجموعه مدیریت شهری تهران به طور کامل در اختیار اصلاح طلبان است، اما کارنامه آن‌ها در طول دو سال و نیم گذشته قابل قبول نبوده. با این حال، عملکرد شهرداری با انتصابات بسیار متفاوت است. بعید است کسی از اصلاح طلبان به شرط آن که که به منافع شهر تهران و بازدهی آن فکر کند، خواستار حضور مناف هاشمی در شهرداری شود؛ آن هم با این کارنامه مشخص او.

 

بد نیست شهردار تهران به این سوال پاسخ دهد که مناف هاشمی در استان گلستان به عنوان آخرین پست مدیریتی مهم خود دقیقا چه کارنامه مثبتی داشته که حالا پله پله، این نیروی مطرود را رشد می دهد؟ آیا واکنش های مردمی به اقدام غیرقابل تصور او در هنگام سیل گلستان را ندیده؟ آیا اساسا افکار عمومی برای حناچی اهمیتی ندارد که با چنین انتصاب هایی موافقت می کند؟ مردم از مدیریت های پیشین دل خوشی ندارند؛ با این حال نباید تعجب کرد که چنین تصمیماتی باعث شود مردم حتی به مدیران پیشین حتی با وجود مفاسد رخ داده در آن دوران «خدابیامرز» نثار کنند!

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------