قیمت کتب درسی سال تحصیلی جدید اعلام شد



اخبار,اخبار اجتماعی,قیمت کتب درسی در سال 99
معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ضمن اعلام جزئیاتی از ثبت سفارش کتب درسی، قیمت پشت جلد کتب درسی برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی کاظمی با حضور در شبکه خبر، نحوه ثبت‌نام اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید را توضیح داد و گفت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته ثبت‌نام دانش‌آموزان برای تهیه کتاب‌های درسی سال تحصیلی  ۱۴۰۰-۱۳۹۹  به صورت الکترونیک و اینترنتی انجام می‌شود.

 

وی افزود: دانش‌آموزان می‌توانند به دو صورت فردی یا گروهی و از طریق سامانه www.irtextbook.ir ثبت نام خود را انجام دهند. افراد باید با وارد کردن کد ملی و شماره سریال شناسنامه کتاب‌های درسی پایه تحصیلی خود را ثبت‌ سفارش کنند. در روش گروهی نیز ثبت نام توسط مدیران مدارس انجام می شود.

 

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه در حال حاضر ثبت‌نام کتاب‌های درسی پایه دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم متوسطه اول و یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم آغاز شده است، گفت: ثبت نام برای این مقاطع تا ۲۳ خرداد ادامه دارد.

 

کاظمی ادامه داد: ثبت‌نام کتاب‌های درسی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی، هفتم و دهم متوسطه از هشتم تیرماه شروع می شود و علت آن این است که دانش آموزان ابتدا باید در مدرسه ثبت‌نام کنند.

 

وی با بیان اینکه مدارس در این وضعیت فعال هستند و با دانش آموزان ارتباط دارند و ثبت نام گروهی قابل انجام است اظهار کرد: ضمن آنکه ما شرایط را برای ثبت نام فردی نیز تسهیل کردیم و مشکلی در این باره وجود ندارد.

 

وی قیمت کتاب‌های درسی را نیز اعلام کرد و گفت: قیمت کتاب های درسی متفاوت است. به عنوان مثال قیمت کتاب‌های درسی در دوره ابتدایی برای پایه اول ۲۴ هزار تومان و برای پایه ششم ابتدایی ۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

 

کاظمی افزود: قیمت کتب در دوره متوسطه اول نیز از ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان متغیر است. در دوره متوسطه دوم به دلیل تکثر رشته‌ها قیمت کتاب‌های درسی متفاوت است اما به عنوان مثال عمدتا در شاخه نظری قیمت‌ها از ۵۲ هزار تا ۷۱ هزار تومان تعیین شده است.

 

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینکه از اول تیرماه امکان اصلاح و ویرایش ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای دانش‌آموزان فراهم خواهد شد عنوان کرد: معلمان و هنرآموزان نیز از ۲۵ شهریور می‌توانند برای سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------