مسافران پروازهای خارجی به اصفهان ۱۲ ساعت قرنطینه می‌شوند/ حضور در پارک‌ها ممنوع است



اخبار,اخبار اجتماعی,حجت الله غلامی
سخنگوی ستاد استانی مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا گفت: مسافران تمام پروازهای خارجی به اصفهان در بدو ورود در فرودگاه علاوه بر انجام تست کرونا، ۱۲ ساعت قرنطینه می‌شوند.

حجت‌الله غلامی عصر یکشنبه در حاشیه بیست و نهمین جلسه ستاد کرونا در گفت و گو با ایرنا گفت: در این جلسه قرار شد هماهنگی‌ لازم صورت گیرد تا در این مدت حتی‌الامکان سفرهای خارجی به اصفهان انجام نشود.

 

وی اظهار داشت: در صورت مثبت بودن تست مسافران خارجی، آنها باید به مدت ۱۴ روز در مرکز بهبودیافتگان کرونا نگهداری شوند تا پس از بررسی وضعیت آنان و در صورت صلاحدید مرخص شوند.

 

فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان در حالت عادی به شهرهای نجف و بغداد عراق، کویت، دُبی امارات عربی متحده، استانبول ترکیه ، تفلیس گرجستان و دوحه قطر پرواز مستقیم دارد.

 

همچنین علاوه بر شرکت های هواپیمایی فعال داخلی، شرکت های العراقیه، ترکیش، فلای دوبی و قطر ایرویز در جابه‌جایی مسافر با این فرودگاه همکاری دارند.

 

فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای ۲ باند به طول چهار هزار و ۳۹۷ متر و عرض ۴۵ متر با ۱۰ جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است.

 

سخنگوی ستاد استانی بیماری کرونا در اصفهان در باره امکان استفاده مردم از بوستان‌ها نیز گفت: بر اساس مصوبه امروز ستاد، صرف تردد و عبور در پارک‌ها مجاز ولی استقرار و اُطراق کردن در این مکان‌ها همچنان ممنوع است.

 

وی اضافه کرد: مساجد، اماکن متبرکه و زیارتگاه‌ها بر اساس تصمیم ستاد ملی تا ۱۵ اردیبهشت همچنان تعطیل است و در باره بازگشایی آنها پس از آن زمان یاد شده، تصمیم‌گیری می‌شود.

 

غلامی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه امروز ستاد، پاساژها به‌عنوان مراکزی که با خطر متوسط معرفی شده‌اند می‌توانند تا ساعت پنج عصر فعالیت داشته باشند ولی اماکنی مانند چایخانه، رستوران و اغذیه فروشی یا مهمانسرا و مسافرخانه‌ها که در داحل پاساژها مستقرند امکان فعالیت ندارند.

 

وی تصریح کرد: در باره پروژه های عمرانی قرار شد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوطه، فعالیت آنها از سرگرفته شود.

 

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان افزود: همچنین مقرر شد تا صدا و سیما با همکاری مخابرات در ایام ماه رمضان به پخش زنده دعای ابوحمزه در چهار مرکز مسجد امام، جامع، سید و گلستان شهدا بپردازد تا روزه‌داران بتوانند در منزل از این مراسم بهره‌مند شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------