پرداخت تسهیلات ۱۲تا ۱۶میلیونی به مهدهای کودک/ بیمه بیکاری پرسنل



اخبار,اخبار اجتماعی,مهدکودک
رئیس سازمان بهزیستی، گفت: پرسنل مهدهای کودک می‌توانند از مزایای قانون بیمه بیکاری به دلیل کرونا با لحاظ شرایط لازم پس از ثبت نام در سامانه بهره‌مند شوند.

به گزارش مهر، وحید قبادی دانا در ارتباط با حمایت از مهدهای کودک غیر دولتی تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور، افزود: مهدهای کودک برای قطع زنجیره انتقال کرونا از اسفندماه تعطیل هستند و بر اساس رایزنی‌های انجام شده با مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و کارگروه بررسی مشاغل آسیب دیده از کرونا، بنا شد تا مهدهای کودک غیردولتی هم به عنوان کسب و کارهای واجد شرایط تشخیص داده شوند.

 

وی با بیان اینکه مهدهای کودک هم شامل مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی قرار گرفتند، اظهار کرد: بر این اساس این مراکز می‌توانند تقاضای دریافت تسهیلات ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومانی را برای هر یک از پرسنلی که اشتغال آنها را حفظ کردند به مراجع ذی‌صلاح بدهند.

 

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام معاونت اقتصادی رئیس جمهور این افراد از امتیاز تنفس سه ماهه پرداخت اقساط بانکی هم بهره مند می‌شوند، تصریح کرد: این متقاضیان می‌توانند درخواست‌شان را به سازمان بهزیستی ارائه کنند و در صورت تأیید این سازمان، موارد به بانک مرکزی اعلام می‌شوند.

 

قبادی دانا در خصوص پرسنل مهدهای کودکی که نتوانستند شغلشان را حفظ کنند، نیز توضیح داد: این افراد می‌توانند از مزایای قانون بیمه بیکاری به دلیل کرونا با لحاظ شرایط لازم پس از ثبت نام در سامانه مربوطه بهره مند شوند. با مذاکراتی که توسط سازمان بهزیستی با معاونت روابط کار وزارت تعاون صورت گرفته این امر برایشان تسهیل خواهد شد.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در پویش همدلی مومنانه بیش از ۱۳۰۰ مالک مهدهای استیجاری غیردولتی اجاره بهای خود را مورد بخشودگی قرار دادند، نیز گفت: همچنین سازمان بهزیستی اجاره بهای تمام املاکی که در موضوع ماده ۲۸ قانون بخشی از مقررات مالی دولت به صورت استیجاری در اختیار مهدهای کودک یا سایر مجموعه‌های تحت پوشش ماده ۲۸ قرار داده بود را برای ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت مورد بخشودگی کامل قرار داده است. با توجه به این شرایط تمام تلاش ما بر این بوده که مهدهای کودک تحت نظارت سازمان بهزیستی کمترین ضرر را از تعطیلی اجباری کرونا داشته باشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------