کاهش ۷۴ درصدی حجم سد زاینده رود



اخبار,اخبار اجتماعی,سد زاینده رود
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان حجم کنونی سد زاینده رود را ۱۹۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: حجم آب پشت سد زاینده رود نسبت به بلندمدت ۷۴ درصد کاهش دارد.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با ایسنا، با اعلام اینکه از ابتدای سال زراعی میانگین بارش در استان ۸۰ میلیمتر بوده است، اظهار کرد: این میزان نسبت به بلندمدت ۲۳ درصد کاهش داشته است. میانگین بارش طی این مدت در شهر اصفهان ۴۷ میلیمتر بوده است، درحالی که در بلندمدت ۶۲ میلیمتر و در مدت مشابه سال قبل ۴۳ میلیمتر بود.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه براساس پیش بینی هواشناسی سامانه کم فشار جنوبی روز چهارشنبه و پنجشنبه این هفته، استان را دربر می گیرد، گفت: هشدارهای لازم به دستگاه های مختلف برای مخاطرات جوی پایان هفته داده شده است.

 

شیشه فروش با اشاره به ورود سیستم کم فشار جنوبی به استان، اظهار کرد: با استقرار این سیستم از روز چهارشنبه در غرب استان بارش هایی داریم و روز پنجشنبه نیز در همه مناطق استان بارش خواهیم داشت، اما بیشترین بارش ها در غرب استان خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه از روز چهارشنبه در نیمه جنوبی و شرق استان ازجمله شرق اصفهان، نائین، اردستان، خور و بیابانک این سامانه فاقد رطوبت باعث وقوع تندبادهایی خواهد شد که پیش بینی شده بین ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر سرعت داشته باشد، افزود: روز چهارشنبه در مناطق غرب استان، بارش برف و باران و افت دما و عصر همان روز وزش باد شدید خواهیم داشت که روز پنج شنبه نیمه جنوب و شرق استان را نیز دربر می گیرد.

 

شیشه فروش با اشاره به هشدار مدیریت بحران استان درخصوص وزش باد شدید در روز چهارشنبه در غرب و روز پنجشنبه در مناطق شرق و جنوب استان و همچنین بارش هایی که طی این دو روز خواهیم داشت، گفت: دستورالعمل های ویژه و اطلاعیه هایی برای آمادگی دستگاه های مختلف برای مخاطرات جوی ابلاغ شده است، همچنین هشدارهای لازم به کشاورزان داده شده و تیم های امدادی در جاده های استان مستقر شده اند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به استحکام بخشی پایه های فرسوده شهری و روستایی از سوی شهرداری ها و دهیاری ها اشاره کرد و افزود: ۷۵۰ نفر از پرسنل راهداری با پشتیبانی ۵۵۴ دستگاه ماشین آلات در مناطق برف گیر و صعب العبور استان استقرار پیدا کرده اند و از پاییز امسال ۱۰ هزار تن نمک و ۳۰ هزار تن در راهدارخانه ها پیش بینی شده است. ۲۵۰ پایگاه امدادی و جاده ای متشکل از راهدارخانه ها، هلال احمر، فوریت های پزشکی و شهرداری ها نیز برای امدادرسانی در موارد لزوم مستقر هستند.

 

وی با بیان اینکه در روزهای پایانی هفته در اصفهان هم وزش باد و بارندگی خواهیم داشت ولی شدید نیست، تصریح کرد: بیشترین سیستم بارشی در مناطق غربی استان و فریدونشهر و سمیرم فعال خواهد بود، وزش تندباد هم بیشتر نیمه جنوب و غرب را دربر می گیرد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین به کشاورزان، باغداران و دامداران استان توصیه کرد نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند و افزود: مهلت بیمه کشاورزی تا پایان بهمن ماه است و فعالان این بخش باید در مدت باقی مانده به دفاتر خدمات بیمه ای در استان مراجعه کرده و نسبت به بیمه محصولات کشاورزی و دامداری خود اقدام کنند.

 

شیشه فروش خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۱ درصد از زراعت، ۲۶ درصد باغات، ۱۰ درصد دام ها و ۹۵ درصد طیور در استان بیمه شده که کافی نیست و صد در صد این محصولات باید برای جبران خسارت احتمالی تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------