احتمال جیره‌بندی آب در اصفهان/ کاهش شدید بارش‌ها و خشک شدن رودخانه زاینده‌رود



سد زاینده رود،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
معاون بهره‌برداری اداره کل آبفای استان اصفهان گفت: کاهش شدید بارش‌ها، خشک شدن زاینده‌رود و تشدید مصرف آب متاثر از کرونا شرایط سختی به استان تحمیل کرده که چاره‌ای جز مدیریت مصرف نیست.

به گزارش تسنیم، مرتضی اکبری شامگاه امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت آب استان، اظهار داشت: وضعیت منابع آبی با توجه به کاهش شدید بارش‌ها و خشک شدن رودخانه زاینده‌رود و تشدید مصرف آب متاثر از ویروس کرونا شرایط سخت و خاصی به استان تحمیل کرده است.

 

وی افزود: قطعا شرکت آب و فاضلاب استان با ساختارهای فنی که ایجاد کرده سعی می‌کند مدیریت توزیع عادلانه آب را داشته باشد و در شرایطی بتواند مدیریت فشار را در سیستم شبکه ایجاد کند.

 

معاون بهره‌برداری اداره کل آبفای استان اصفهان با بیان اینکه محدودیت منابع آب و نابرابری تولید و مصرف وجود دارد، گفت: می‌طلبد که مردم استان در این شرایط همکاری کنند چون به هر حال ظرفیت تامین آب از چاه‌های فلمن و چاه‌های متفرقه تقریبا ظرفیت از دست رفته‌ای است و چاره‌ای جز مدیریت مصرف نداریم.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شرکت آب منطقه‌ای متولی تامین و شرکت آب و فاضلاب متولی توزیع است و در این راستا شرکت آب منطقه‌ای پیگیر موضوع است انتظار داریم بتوانیم در فصل گرما ظرفیت حداقلی به ظرفیت موجود اضافه کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------