آخرین اخبار جامعه

سازمان هواشناسی ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی

سامانه بارشی یک روز زودتر وارد کشور می‌شود | صدور هشدار نارنجی برای استان‌های غربی

سامانه بارشی از عصر امروز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) از غرب کشور وارد می‌شود. به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور…

برگزاری حضوری امتحانات پایه نهم و دوازدهم در اصفهان



برگزاری حضوری امتحانات پایه نهم و دوازدهم در اصفهان،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امتحانات پایه دوازهم و نهم باید به صورت حضوری برگزار شود تا از تضییع حقوق دانش آموزان جلوگیری شود.

محمد اعتدادی در گفت‌وگو با مهر در خصوص تجمع امروز تعدادی از دانش‌آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم در اصفهان و درخواست عدم برگزاری امتحانات نهایی به صورت حضوری روبه روی اداره کل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: باید توجه داشت که برگزاری حضوری امتحانات بر اساس مصوبه ۹۷۷ شورای عالی آموزش و پرورش و بر پایه شرایط قرمز شیوع کرونا به تصویب رسیده و به ستاد ملی مقابله با کرونا نیز ابلاغ شده است.

 

وی با بیان اینکه سلامت دانش آموزان برای آموزش و پرورش بسیار مهم است و برای برگزاری امتحانات همه دستورالعمل ابلاغی از سوی مرکز بهداشت را اجرایی خواهیم کرد، افزود: خانواده‌ها باید بدانند که ما اگر بیشتر از آنها نگران سلامت دانش آموزان نباشیم کمتر نگران نیستیم.

 

برگزاری مجازی امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم تضییع حقوق دانش آموزان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه امتحانات دو پایه نهم و دوازدهم دانش آموزان اهمیت زیادی در تعیین سرنوشت آنها دارد، ابراز داشت: از این رو به راحتی نمی‌توان از این امتحانات گذر کرد چرا که به نوعی برگزاری امتحانات این دو پایه و به ویژه پایه نهم به صورت مجازی منجر به تضییع حقوق دانش آموزان می‌شود.

 

وی ادامه داد: ظرفیت پذیرش در رشته‌هایی مانند علوم تجربی، فنی و حرفه‌ای و حتی ادبیات در اصفهان محدود است و چنانچه امتحانات به صورت مجازی برگزار شود حقوق برخی از دانش آموزان تضییع خواهد شد.

 

اعتدادی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل امتحانات طراحی سوالات پایه نهم که به صورت استانی است و امتحانات پایه دوازدهم که به صورت کشوری انجام شده است، تحصیل در فضای مجازی و همچنین شرایط شیوع کرونا در نظر گرفته شده و سخت گیری در طراحی سوالات نداریم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه امتحانات پایه نهم در سالن‌ها، نمازخانه‌ها و فضای باز برگزار می‌شود، ادامه داد: برای پایه دوازدهم نیز افزایش حوزه‌های امتحانی را داریم همچون سال گذشته که خوشبختانه هیچ مشکلی نیز نداشتیم.

 

استعلام کد ملی دانش آموزان از مرکز بهداشت برای ارزیابی ابتلاء به کرونا

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه سلامت دانش آموزان قبل از ورود به حوزه امتحانی ارزیابی می‌شود، ابراز داشت: در این زمینه در هر حوزه یک مراقب سلامت به عنوان نماینده مرکز بهداشت حضور خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه کد ملی همه دانش آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم از مرکز بهداشت استعلام خواهد شد، افزود: در صورت ابتلای دانش آموزان به کرونا از حضور آنها در حوزه‌های امتحانی جلوگیری خواهد شد.

 

اعتدادی اضافه کرد: همچنین اتاقی در همه حوزه‌های برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم در نظر گرفته شده است تا هر دانش آموز مشکوک به کرونا در آن نگهداری و تعیین تکلیف شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------