اداره‌های ۷ شهرستان‌ خوزستان روز چهارشنبه تعطیل شد/ تعطیلی ادارات سیستان و بلوچستان به دلیل کرونا



تعطیلی در خوزستان،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به گزارش هواشناسی خوزستان و بررسی مدل‌ها و با توجه به احتمال وقوع دمای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد در خوزستان گفت: اداره های هفت شهرستان روز چهارشنبه نهم تیر جاری تعطیل شد.

شهاب صدیقی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی  و اداره های دولتی هفت شهرستان بهبهان، آبادان، خرمشهر، کرخه ، شوش، دشت آزادگان و هویزه (غیر از مراکز امدادی، درمانی، بهداشتی، بخش‌های دارای دارای نوبت کاری و تولیدی و عملیاتی ، خدمات شهری شهرداری‌ها، اورژانس 115، آتش نشانی و بیمارستان‌ها) نهم تیر تعطیل هستند.

 

وی افزود: کنکور سراسری بر اساس برنامه قبلی اعلام شده برگزار می‌شود.

 

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به دلیل تعطیلی این شهرستان ها گفت: شهرستان بهبهان به علت کمبود محسوس برق  در شبکه و  به دلیل ضرورت پایداری برق  و 6  شهرستان ها دیگر به دلیل افزایش دما تعطیل شدند.

 

***

کرونا سیستان و بلوچستان را به تعطیلی کشاند/ ادارات، نهادها و بانک‌ها 9 و 10 تیر

بنابر تصمیم ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان تمامی ادارات، نهادها و بانک‌های این استان نهم و دهم تیرماه با هدف کاهش تردد و پیشگیری از شیوع بیماری کووید.۱۹ تعطیل اعلام شد.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، بنابر تصمیم ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا استان؛ با توجه به افزایش تعداد مبتلایان  ویروس کرونا و به منظور کاهش تردد و پیشگیری از مراجعه و ازدحام جمعیت فعالیت تمامی ادارات، نهادها و بانک‌های استان طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مورخ نهم و دهم تیر تعطیل اعلام می‌شود.

 

لازم به توضیح است؛ فعالیت بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، امدادرسانی و شرکت‌های خدمات‌رسان اعم از آتش‌نشانی، اتفاقات آب، برق و گاز و موارد مشابه طبق روال معمول و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

 

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با افزوده شدن یک‌هزار و ۱۷۰ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته،شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۵۳ هزار و ۵۸۶ نفر رسید.

 

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری افزود: با فوت ۱۹ مورد جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یک‌هزار و ۵۶۳‌ نفر رسید.

 

وی با بیان اینکه ۵۶۱ بیمار حاد تنفسی و ۳۰۵ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از وضع فوق بحرانی کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: از سه هفته گذشته تاکنون روند مبتلایان کرونا در استان به شکل انفجاری بوده است.

 

وی با بیان اینکه پایین‌ترین میزان رعایت پروتکل‌ها با ۴۹ درصد در سطح کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است افزود: ترددهای غیرمجاز اتباع بیگانه از کشورهای افغانستان و پاکستان به دامنه این موج افزوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------