تمام اصناف و پاساژهای اصفهان فردا باز هستند/ تطعیلی ادارات دولتی پایتخت در روزهای پنجشنبه



بازگشایی اصناف در اصفهان،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: با اتمام محدودیت ها و تعطیلات سراسری کشور، از فردا تمام اصناف، پاساژها و بازار بزرگ اصفهان باز هستند و کسبه در گروه های مختلف شغلی به فعالیت خود ادامه می دهند.

رسول جهانگیری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به همکاری خوب اصفهان در محدودیت و تعطیلی پنج روزه سراسر کشور، اظهار کرد: در این مدت برخی مشاغل واقع در گروه شغلی یک در اصفهان که ضرورت کمتری برای فعالیت داشتند به اختیار خود برای کنترل و مقابله با گسترش ویروس کرونا تعطیل کردند.

 

وی با بیان اینکه مطابق دستورالعمل کشوری ستاد مقابله با کرونا به طور قطع از فردا ( یکشنبه- ۳۱ مرداد ماه) گروه شغلی یک به طور کامل فعالیت می کنند، ادامه داد: برخی مشاغل گروه شغلی ۲، ۳ و ۴ نیز با توجه به شرایط قرمز کرونایی دارای محدودیت هستند و به طور قطع این سه گروه نیز از فردا به فعالیت خود ادامه می دهند.

 

رئیس اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه محدودیت های ایجاد شده مربوط به مشاغل هفت گانه است، گفت: در حال حاضر تالارها و سالن های ورزشی تعطیل هستند، همچنین خدمات رستوران ها، کافی شاپ ها و مغازه های فست فود و پیتزافروشان به صورت بیرون بر است و بقیه مشاغل نیز از فردا فعالیت خود را ادامه خواهند داشت.

 

وی تاکید کرد: از فردا بازار بزرگ اصفهان و تمام پاساژهای اصفهان باز هستند و کسبه فعال در آن به کار خود ادامه می دهند.

 

جهانگیری درباره اینکه اگر ستاد ملی مقابله با کرونا بخواهد محدودیت فعالیت اصناف را ادامه دهد واکنش این بخش چه خواهد بود، گفت: به طور قطع محدودیت تنها برای اصناف برای مقابله با کرونا و قطع چرخه انتقال این ویروس به تنهایی جوابگو نیست و نمی توان تصمیم بگیریم که تنها اصناف را تعطیل کنیم.

 

وی ادامه داد: در تعطیلات اخیر با توجه اینکه تعطیلات و محدودیت ها سراسری و ملی بود، اصناف نیز همراهی کردند.

 

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: اگر ستاد ملی مقابله با کرونا دوباره بخواهند تنها اصناف را تعطیل کنند، اصناف چنین ظرفیتی ندارند و نمی توانند ستاد کرونا را در این تصمیم همراهی کنند.

 

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان: بازگشایی مدارس به شکل ترکیبی است
سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: مقرر شد برای بازگشایی ترکیبی سال جدید تحصیلی اقدامات لازم از سوی اداره بهداشت و آموزش و پرورش انجام شود و اصل بر واکسیناسیون است.

 

حجت الله غلامی در گفت و گو با ایسنا درباره آخرین محدودیت‌های کرونایی، اظهار کرد: عصر امروز جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا برگزار شد که بر این اساس مقرر شد از فردا (یکشنبه- ۳۱ مرداد) ادارات دولتی و خصوصی فعالیت خود را بر اساس دستورالعمل‌های قبلی از سر بگیرند. ادارات باید با یک سوم ظرفیت فعالیت کنند و مشاغل ضروری نیز باید با ۵۰ درصد ظرفیت به فعالیت بپردازند.

 

وی درباره وضعیت مشاغل و اصناف، گفت: مانند گذشته مشاغل گروه‌های دو، سه و چهار مجاز به فعالیت نیستند. رستوران‌ها و فست فودی‌ها تنها می‌توانند به شکل بیرون بر فعالیت کنند، اما استخرها، سالن‌های ورزشی، شهر بازی ها، تالارهای پذیرایی و چایخانه‌ها مجاز به فعالیت نیستند و به شکل ویژه بر بسته بودن آنان نظارت می‌شود.

 

 سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، افزود: همچنین در جلسه امشب روی بازارهای سر پوشیده که مشاغل مختلفی در آن فعالیت می‌کنند مصوب شد که دستورالعملی را ستاد ملی مقابله با کرونا برای کل کشور تهیه و ابلاغ کند که بازارهای سر پوشیده بر اساس چه دستورالعملی می‌توانند فعالیت کنند که به احتمال قوی فردا یا پس فردا این دستورالعمل ابلاغ می‌شود.

 

غلامی تصریح کرد: درباره مراسم عزاداری در ماه‌های محرم و صفر تاکید بر برگزاری مراسم در فضای باز با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است. گزارش‌هایی درباره چگونگی برگزاری عزاداری‌ها در ۱۰ روز قبل به استان رسید که این گزارش ها مورد بررسی قرار گرفت و تنها ۷۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی در این مراسم‌ها رعایت شده بود و ۳۰ درصد این عزاداری ها در فضای سرپوشیده برگزار شد که مقرر شد سازمان تبلیغات اسلامی پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

 

وی ادامه داد: منع ترددها تا ۵ شهرریورماه ادامه دارد و ۱۲ محور در استان اصفهان فعال شد که نیروی انتظامی نظارت شدیدی بر این ۱۲ محور دارد. در این مدت با کنترل‌های خوبی که انجام شد حجم سفرها ۳۸ درصد به استان کاهش پیدا کرد و حجم سفرهایی که از تهران به اصفهان انجام می‌شد به این دلیل که در مبدا سخت گیری انجام شد سفرها کاهش شدیدی پیدا کرد و اگر خودرویی هم قصد ورود داشت آن را به سمت کنارگذرها هدایت می‌کردیم.

 

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، افزود: مصوبه ممنوعیت سفر به شهرهای دارای جاذبه با همکاری خوب شهرداری‌ها و فرمانداری ها به خوبی اجرا شد و مقرر شد با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری‌ها از ورود به تفرجگاه ها و پارک‌‎ها تا حد امکان جلوگیری شود.

 

غلامی درباره احتمال بازگشایی مدارس در اول مهرماه، گفت: مقرر شد برای بازگشایی ترکیبی سال جدید تحصیلی اقدامات لازم از سوی اداره بهداشت و آموزش و پرورش انجام شود. بدون شک محور اصلی بازگشایی مدارس واکسیناسیون است که حتما باید کادر اداری و آموزش به اضافه سرویس مدارس و والدین دانش آموزان تا اول مهرماه واکسینه شوند و با برنامه ریزی آموزش و پرورش کلاس‌ها باید کمتر از ۱۵ دانش آموز داشته باشد. بنابراین آموزش در مدارس ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی خواهد بود و آموزش و پرورش دستورالعمل لازم را ابلاغ خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: هم اکنون ۸ مرکزِ واکسیناسیون در شهر اصفهان فعال هستند و نظم در مراکز نسبت به قبل بهتر شده و تعداد واکسن‌ها نیز به تعداد بیشتر تامین خواهد شد و روزانه ۵۰ هزار نفر در استان اصفهان واکسینه می‌شوند.

 

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان درباره احتمال فعالیت ادارات و بانک‌ها در روزهای پنجشنبه از شهریورماه، گفت: مقرر شد بر اساس دستورالعملی که فردا ابلاغ می‌شود در این باره تصمیم گیری شود.

 

***

 

ادامه اعمال محدودیت‌ها در ۷ شغل/ باقی مشاغل به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند

اطلاعیه اتاق اصناف ایران مبنی بر اعمال محدودیت بر ۷ شغل و بلامانع بودن فعالیت سایر مشاغل مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی منتشر شد.

 

اتاق اصناف ایران به استناد ابلاغیه شماره ۶۶۴۳۰ و ۶۶۴۴۸ مورخ ۱۴۰۰/۴/۲۷ از سوی قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی و همچنین آخرین هماهنگی‌های به عمل آمده طی عصر روز جاری با ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر نحوه فعالیت اصناف باتوجه به اتمام طرح محدودیت فعالیت ۶ روزه از تاریخ (۱۴۰۰/۵/۲۵) تا (۱۴۰۰/۵/۳۰) اطلاعیه ای به شرح ذیل منتشر کرد ؛

 

اتاق اصناف ایران ضمن قدردانی از تدبیر و همکاری مدیران تشکلهای صنفی و تمامی اصناف در سراسر کشور در اجرای اعمال محدودیت های کرونایی و تعطیلی واحدهای صنفی طی شش روز مورد نظر ، بر لزوم هوشیاری بیشتر اصناف در رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی تاکید کرده و به اطلاع میرساند از فردا یکشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۳۱ تمامی مشاغل به استثنا ۷ گروه ذیل مجاز به فعالیت میباشند لذا شایسته است تمامی اتاق ها و اتحادیه های صنفی اهتمام جدی تری نسبت به نظارت بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی و بازرسی از واحدهای صنفی داشته باشند.

 

لیست ۷ گروه مشاغل پرخطر که تا اطلاع ثانوی مجاز به فعالیت نیستند عبارتند از:

١ –رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها، به صورت پذیرایی در فضای بسته (ولی بصورت بیرون بر می توانند فعالیت کنند)

 

٢ -تالارهای پذیرائی

 

٣ -سالن های سینما و تئاتر

 

۴ –پاساژها و بازارهای سربسته به استثناء پاساژهای تخصصی نظیر لاستیک، قطعات یدکی، آهن‌آلات، کامپیوتر ( پاساژهای عمومی نظیر پوشاک، کیف، کفش و موبایل همچنان مجاز به فعالیت نمیباشند)

 

۵ -استخرهای سرپوشیده و باشگاه های بدن سازی

 

۶ -شهربازی و باغ وحش ها

 

٧ -نمایشگاه های عمومی و تخصصی

 

***

 

ادارات دولتی در پایتخت روزهای پنجشنبه تعطیل است

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران گفت: ادارات دولتی و دستگاه های ملی در شهر تهران همانند روالی که از اواخر تیر سال جاری با ابلاغ وزارت کشور عملی شد، در روزهای پنجشنبه تعطیل است.

 

غلامرضا عباس پاشا شامگاه شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: تعطیلی پنجشنبه ها و کاهش ساعت اداری تا پایان مرداد ماه در کشور براساس مصوبه هیات دولت در راستای صرفه جویی برق بود که اکنون لغو شده است و به جز کلان‌شهر تهران کارمندان ادارات در دیگر شهرستان ها در روز پنجشنبه باید بر سرکار بروند.

 

وی در خصوص ساعت کار ادارات دولتی نیز اذعان داشت:برای صرفه جویی در مصرف برق و براساس ابلاغ وزارت کشور ساعت کار ادارات دولتی در استان از ۷ تا ۱۳ بود که این بازه زمانی از یک شهریور ماه به ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ تغییر پیدا می کند.

 

عباس پاشا ادامه داد: براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا ساعت کاری ادارات در کلان شهر تهران در طول هفته یعنی از شنبه تا پایان چهارشنبه از ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ دقیقه است.

 

پیش از این در ۱۹ تیرماه سال جاری، استانداری تهران، بر اساس ابلاغ وزارت کشور ساعات کار ادارات استان را  از  ۷ صبح تا ۱۳ و روزهای پنجشنبه را نیز تعطیل اعلام کرد.

 

غلامرضا عباس پاشا در همین تاریخ نیز تاکید کرده بود: این اقدام جهت صرفه جویی در مصرف انرژی انجام می شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------