کدام مدارس از آبان حضوری می‌شوند؟



بازگشایی مدارس،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، گفت: اهالی تعلیم و تربیت و دانشگاه‌های متولی این امر می‌توانند، با ذکر آثار و پیامدهای سوء تعطیلی مدارس در رسیدن خانواده‌ها به درک بالایی در این حوزه کمک شایانی کنند.

به گزارش میزان، علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و سخنگوی بازگشایی مدارس در مورد چگونگی اقناع والدین برای حضور دانش آموزان در مدارس گفت:در حال حاضر عجله‌ای برای این موضوع وجود ندارد با بهبود شرایط جامعه به شکل تدریجی به سمت آموزش حضوری خواهیم رفت.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر اولویت آموزش‌های حضوری در مناطق روستایی و عشایری می‌باشد و مدارس عشایری با تعداد دانش آموز ۱۵ نفر و کمتر از آن در هر کلاس میتوانند آموزش‌ها را با آغاز مهر، به صورت حضوری آغاز کنند.

 

کمرئی گفت:در همین مناطق نیز مدارس با کلاس‌های ۳۰ نفر و کمتر از آن نیز می‌توانند از نیمه دوم مهر آموزش‌های حضوری را آغاز کنند.

سخنگوی بازگشایی مدارس گفت:دانش آموزان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای نیز برای دروس عملی و مهارتی نیز به این ترتیب می‌توانند در مدارس حضور یابند.

 

وی اظهار کرد: به همین ترتیب نیز مدارس کمتر از ۳۰۰ دانش آموز در نیمه اول آبان ماه و بالای ۳۰۰ دانش آموز نیز در نیمه دوم آبان ماه به سمت آغاز اموزش حضوری خواهند رفت.

رییس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش در مورد لزوم آموزش حضوری دانش آموزان به دلیل آثار و تبعات منفی دوری از مدارس گفت:در طی ۱۹ ماه دوری دانش آموزان از مدرسه و اجتماعات، آنان آثار روانی و ذهنی و همچنین جسمی و حرکتی را متحمل شده اند.

 

 

وی گفت:اگرچه که خانواده به سلامت فرزندانشان حساس هستند این را باید مد نظر قرار داد که این حساسیت و اولویت نیز از سوی آموزش و پرورش وجود دارد. از این رو برای اینکه جامعه به درک عمیق و دقیق در این موضوع برسند آگاهی بخشی و اطلاع رسانی نیاز است.

وی در مورد تردیدات برخی از خانواده‌ها نسبت به آموزش حضوری فرزندانشان گفت:با پیشرفت و بهبود در شرایط موجود این اطمینان باید به خانواده‌ها داده شود که مدارس نیز می‌توانندبرای حفاظت از دانش آموزان به واسطه قابلیت‌های لازمی که دارند، عمل کنند.

 

وی در پایان گفت: اهالی تعلیم و تربیت و دانشگاه‌های متولی این امر می‌توانند در این خصوص با ذکر آثار و پیامدهای سوء تعطیلی مدارس در رسیدن خانواده‌ها به درک بالایی در این حوزه کمک شایانی کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------