حبس در انتظار خاطیان چهارشنبه‌سوری/ ۲ تا ۶ سال حبس برای خرید و فروش مواد محترقه



چهارشنبه سوری،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی دادسرای مرکز خراسان رضوی گفت: طبق قانون مجازات کسانی که به‌صورت غیرمجاز مواد منفجره را خریداری، نگهداری و اقدام به توزیع می‌کنند به حبس از ۶ ماه تا دو سال می‌شوند.

به گزارش تسنیم، سید هادی شریعت‌یار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات، کسانی که به‌صورت غیرمجاز مواد منفجره را خریداری، نگهداری و اقدام به توزیع می‌کنند به حبس از 6 ماه تا 2 سال محکوم می‌شوند که مجازات شدیدی است.

 

وی افزود: مواد محترقه خطرناک است و هر سال در آستانه چهارشنبه آخر سال خانواده‌های زیادی دچار آسیب و خسارت و بعضاً خانواده‌هایی داغدار می‌شوند.

 

شریعت‌یار تصریح کرد: در گذشته چهارشنبه آخر سال با سبک متفاوتی برگزار می‌شد و به‌عنوان یک رسوم و رسوم خانوادگی بود اما امروز این رسم به‌سمت آتش‌بازی و استفاده از مواد محترقه تغییر رویکرد داده است و کام بسیاری از خانواده‌ها را در آخرین روزهای سال تلخ می‌کند.

 

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی با بیان این مطلب که خسارت‌های جانی استفاده و ساخت مواد محترقه بسیار شدید است و علاوه بر زیان مالی، برخی افراد جان خود را نیز از دست داده‌اند خاطرنشان کرد: از آنجا که در حوادث چهارشنبه‌سوری بحث دفاع از حقوق عامه مطرح است، دادستان مرکز خراسان رضوی به‌صورت جدی به این موضوع ورود و با قاطعیت برخورد می‌کند.

 

وی گفت: مغاز‌ه‌دارانی که مواد محترقه دست‌ساز ارائه می‌کنند در صورت شناسایی، مغازه‌ آن‌ها مهر و موم می‌شود و با نصب بنر تخلف آنها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

شریعت‌یار اضافه کرد: از هفته‌های گذشته این موضوع در دستور دادسرا قرار گرفته‌ است و در اولین مرحله به فروشندگان مواد محترقه تذکر داده می‌شود و در مرحله بعدی با خریداران و فروشندگان مواد محترقه برخورد جدی خواهد شد، آسیب ناشی از مواد محترقه علاوه بر جرم عمومی گاهی منجر به دیه و قصاص نیز می‌شود.

 

***

 

ترقه، دستان نوجوان شیرازی را گرفت

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: انفجار ترقه حین ساخت آن منجر به قطع هر دو دست نوجوان ۱۳ ساله شیرازی شد.

 

محمد جواد مرادیان، شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این اتفاق حوالی ظهر امروز (شنبه ۲۱ اسفندماه) روی داد.

 

وی ادامه داد: به دنبال اعلام گزارش وقوع این حادثه به اورژانس ۱۱۵، تیم امدادی اورژانس به محل اعزام شد و نوجوان آسیب دیده را که از گردن نیز دچار جراحات شدید شده بود به بیمارستان نمازی شیراز منتقل کردند که حال وی وخیم گزارش شده است.

 

مرادیان به خانواده‌ها هشدار دارد که خطر بازی فرزندانشان با مواد آتش زا و ترقه را جدی بگیرند و با نظارت و کنترل فرزندان خود مانع تکرار چنین حوادث تلخ و دلخراشی شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------