آموزش‌وپرورش: ۹۰ درصد دانش‌آموزان در مدارس حضور دارند/ امتحانات خرداد به صورت حضوری برگزار می‌شود



حضوری شدن مدارس،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
معاون وزیر آموزش‌وپرورش اعلام کرد که آمار تجمیعی از کل مدارس کشور مبین آن است که حدود۹۰ درصد دانش‌آموزان و بالغ بر ۹۸ درصد همکاران در مدارس حضور دارند.

احمد محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و میزان حضور دانش‌آموزان در مدارس به‌ویژه مدارس غیردولتی اظهار کرد: بازدیدهای میدانی از مدارس غیردولتی به طور مرتب در حال انجام و الزام بر آموزش حضوری است.

 

وی افزود: از ۱۴ فروردین به این سو، میزان حضور دانش‌آموزان روزبه‌روز افزایش یافته است.

 

سرپرست سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه بر اساس آخرین آمار تجمیعی از کل مدارس کشور، حدود۹۰ درصد دانش‌آموزان و بالغ بر ۹۸ درصد همکاران در مدارس حضور دارند گفت: بخشی از این افراد به علت بیماری‌های زمینه‌ای و بخشی به علت کرونا و طی دوره نقاهت کرونا در مدرسه حضور ندارند که حدود شش تا هفت درصد غایبان را در برمی‌گیرد.

 

محمودزاده افزود: علت غیبت گروهی دیگری از دانش‌آموزان نیز این است که خانواده‌ها به دلیل نگرانی که دارند اجازه حضور نمی‌دهند. ما توصیه اکید می‌کنیم این خانواده‌ها فرزندانشان را به مدرسه بفرستند، شرایط لازم از سوی وزارت آموزش‌وپرورش مهیا شده و واکسیناسیون تا حدود خوبی در سطح کشور و همچنین مدارس انجام و ایمنی جمعی حاصل شده است.

 

وی ادامه داد: فرصت کمی هم تا پایان سال تحصیلی باقی مانده است و ما در صددیم بخشی از آسیب‌های ناشی از کرونا بر دانش‌آموزان را جبران کرده و برای سال تحصیلی آینده آماده شویم. در دوران کرونا آسیب‌های جدی رخ داد که از جمله آنها می‌توان به فقر یادگیری، کاهش پوشش تحصیلی، افزایش نابرابری آموزشی و مشکلات جدی روحی، روانی و اجتماعی و دوری از گروه همسالان اشاره کرد.

 

 امتحانات خرداد به صورت حضوری برگزار می‌شود

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی اظهار کرد: امتحانات خرداد ماه به شیوه حضوری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و بر اساس آیین نامه های آموزشی و ارزشیابی برگزار می شود.

 

به گزارش ایلنا، محسن زارعی در مورد برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی گفت: با توجه به استمرار آمورش حضوری  دانش آموزان در سال تحصیلی جاری و تدریس تمام محتوای کتب درسی، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوبت دوم تمام دوره های تحصیلی به شیوه حضوری و بر اساس آیین نامه های آموزشی و ارزشیابی انجام می شود.

 

 محسن زارعی ادامه داد: سؤالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم مدارس روزانه، بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد شاخه نظری در نوبت خردادماه سال تحصیلی 1401-1400 مطابق بارم بندی تعیین شده توسط سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بدون حذفیات طراحی و بصورت الکترونیکی به حوزه های امتحانی سراسر کشور ارسال می شود. برنامه امتحانات نهایی نیز جهت اجرا به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شده و امتحانات از یکم تا بیست و هشتم خرداد ماه با رعایت نکات بهداشتی به ویژه گندزدایی فضا و تجهیزات حوزه ها، تهویه هوای مناسب، تدارک ماسک، مواد شوینده، ضدعفونی کننده و... برگزار می شود و عوامل برگزاری امتحانات با نظارت رئیس حوزه، مسئولیت حسن برگزاری این امتحانات را برعهده دارند.

 

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی افزود: از اولیای گرامی دانش آموزان انتظار می رود با فراهم نمودن شرایط مناسب در ایام باقیمانده سال تحصیلی در به ثمر رساندن تلاش فرزندانشان و خدمات آموزشی و پرورشی مدارس در سال تحصیلی 1401-1400  همکاری و همراهی بیشتری مبذول نمایند و بدیهی است دانش آموزان عزیز هم لازم است با برنامه ریزی و پشتکار از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنند.

 

 زارعی درخصوص حضور دانش آموزان مبتلا یا مشکوک به بیماری کرونا در حوزه های امتحانی گفت: این دانش آموزان در محلی مجزا (قرنطینه) که برای همین منظور در همان حـوزه برگــزاری امتحانات پیش بینی و تجهیز شده است، با حضـور مراقبین، در امتـحانات شرکت می کنند و از این بابت هم نگرانی وجود ندارد.

 

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی در پایان ضمن تاکید بر این که تنها مرجع معتبر برای اطلاع از اخبار و اطلاعات مربوط به امتحانات و آزمون ها پرتال رسمی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی به نشانی www.aee.medu.ir  است، بیان کرد: بارم‌بندی دروس دوره دوم متوسطه و برنامه امتحانات نوبت خرداد، در پایگاه اطلاع‌رسانی مذکور قابل‌مشاهده می‌باشد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------