آخرین اخبار جامعه

سازمان هواشناسی ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی

سامانه بارشی یک روز زودتر وارد کشور می‌شود | صدور هشدار نارنجی برای استان‌های غربی

سامانه بارشی از عصر امروز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) از غرب کشور وارد می‌شود. به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور…

ماجرای قطع عجیب درختان این‌بار در جنگل‌های شرق مازندران



قطع درختان در مازندران،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری گفت: قاچاقچیان در جنگل‌های گلوگاه و بهشهر مازندران با قطع درختان و در اقدامی عجیب با قرار دادن این درختان قطع شده، چند مسیرهای ارتباطی را مسدود کردند.

به گزارش فارس، ماجرای قطع درخت باز هم تکرار شد، این‌بار تلخ‌تر و نگران‌کننده‌تر؛ تراژدی پرغصه قطع درخت بعد از جنگل نور این بار به جل‌های شرق مازندران رسید و قاچاقچیان در اقدامي وقیحانه دست به قطع درخت در قسمت‌های مختلف جنگل زدند.

 

براساس خبرهای رسیده قاچاقچیان ۷۰ اصله درخت را در چهار قسمت از جنگل‌های صعب‌العبور منطقه بهشهر و گلوگاه قطع کردند.

 

علی علوی رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری با تایید این خبر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: متاسفانه قاچاقچیان دست به قطع درختان و مسدود کردن جاده‌های جنگلی در جنگل‌های بهشهر و گلوگاه زدند.

 

*اقدام عجیب قاچاقچیان

وی افزود: متاسفانه این افراد  با هدفی نامعلوم درختان را قطع و در اقدامی عجیب با قرار دادن این درختان قطع شده در چند مسیرهای ارتباطی را مسدود کردند.

 

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری بیان کرد: شواهد نشان می‌دهد قاچاقچیان بدون خودرو باحضور در مناطق جنگلی صعب‌العبور و با اره‌موتورهای برقی نسبت به قطع درختان اقدام کردند.

 

*قطع درختان در ۴ نقطه جنگلی

علوی گفت: فعلا برآورد ما قطع ۷۰ اصله درخت است که شاید هم بیشتر باشد که در چهار نقطه از جنگل‌های شرق مازندران صورت گرفت.

 

*دستور بازداشت قاچاقچیان حرفه‌ای و دپو‌داران مشکوک

وی با اشاره به دستور بازداشت قاچاقچیان حرفه‌ای و دپو‌داران که مشکوک بودیم، تصریح کرد: دادستان بهشهر هم بر تشدید اقدامات حفاظتی تاکید کردند.

 

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری به تعرض به واحدهای منابع طبیعی و منازل ماموران منابع‌طبیعی از ابتدای امسال تاکنون، اظهار کرد: اقدامات وقیحانه قاچاقچیان کماکان ادامه دارد و قاچاقچیان علاوه بر قطع درختان حتی به منازل ماموران منابع‌طبیعی در بهشهر و آمل تیر اندازی کرده و حتی درختان باغ یکی از همکاران را قطع کردند.

 

*ثبت ۸ مورد تعرض به منابع‌طبیعی از ابتدای امسال

علوی با اعلام اینکه از ابتدای امسال ۸ مورد تعرض به ماموران منابع‌طبیعی و منازل داشتیم، گفت: موضوع جالب اینکه در برابر این همه اقدامات وقیحانه اعلام می‌کنند ما تلافی می‌کنیم و به‌صورت باند سازمان‌یافته این بار در جنگل‌های شرق مازندران نسبت به قطع درخت اقدام کردند.

 

*پشتکار جدی در برخورد با قاچاقچیان

وی خاطرنشان کرد: قاچاقچیام می‌خواهند جلوی تشدید اقدامات حفاظتی را بگیرند تا به راحتی به کارهای خلاف دست بزنند ولی ما با پشتکار جدی به مبارزه با قاچاقچيان ادامه خواهیم داد.

 

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری یاداور شد: البته می‌طلبد دستگاه‌های امنیتی هم در شناسایی باندهای قاچاقچیان پای کار باشند تا حکم‌ها بازدارنده باشد.

 

*کشیک ماموران منابع‌طبیعی

علوی با تاکید بر اینکه همکاران ما به‌صورت کشیک در جنگل‌های سطح استان حضور دارند، گفت: درحال حاضر بازگشایی مسیرهای ارتباطی در جنگل کماکان ادامه دارد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------