اوج بار ترافیک درون شهری در مازندران/ شهروندان ترددهای خود را مدیریت کنند



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران، وضعیت ترافیک خودرویی در معابر درون شهری این استان را در زمان حاضر پرحجم و سنگین اعلام کرد.

سرهنگ نصرالله بیگلری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با تداوم دور دوم سفرهای نوروزی و افزایش تردد مسافران در مناطق شهری، ترافیک خودرویی در معابر درون شهری شهرستان های غرب مازندران از جمله چالوس، هچیرود، کلارآباد، سلمانشهر، عباس آباد، تنکابن و رامسر پرحجم و سنگین گزارش شده است.

 

وی اظهار داشت: ماموران راهنمایی و رانندگی با حضور در تقاطع و میدان، با صبر و حوصله مشغول هدایت خودروها برای کاهش معضل ترافیک در شهرهای غرب مازندران هستند.

 

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران، وضعیت تردد خودرویی در دیگر معابر درون شهری مازندران را پرحجم اعلام کرد و از رانندگان وسایل نقلیه خواست علاوه بر رعایت قوانین راهنمایی، از هرگونه عجله و شتاب خودداری کنند تا سفری امن و ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.

 

بر اساس اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران، ۵۴ درصد سوانح رانندگی نوروزی در پنج سال اخیر در جاده‌های استان از ساعت ۱۲ شب تا ۶ صبح رخ داده که نشانگر خستگی رانندگان وسیله نقلیه است.

 

رعایت نکردن حق تقدم نیز مهم ترین علت وقوع تصادفات عنوان شد که نشان می دهد عجله ناشی از خستگی در این زمینه بیشترین تاثیر را دارد.

 

پلیس راه مازندران پیش از این همزمان با اعلام محدودیت های ترافیکی نوروزی، از رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان را دارند، خواست تا ضمن رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی، سفرشان را مدیریت کنند و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ۲۱۸۲۴۴۲۰ و ۲۱۸۲۴۴۳۴ پلیس راه مازندران با پیش شماره ۰۱۱ تماس بگیرند.

بر اساس آمار سامانه‌های هوشمند ترددشمار جاده‌های این استان، در ۲ هفته گذشته حدود ۲۰ میلیون تردد در جاده‌های این استان ثبت شد.

 

آمار ثبت شده از ۶ محور ورودی استان یعنی محورهای کندوان، هراز، سوادکوه، کیاسر، گلوگاه و رامسر نشان می‌دهد که ترددهای نوروزی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

 

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه محور چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.

 

اوج بار ترافیک درون شهری در مازندران/ شهروندان ترددهای خود را مدیریت کنند

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------