آخرین اخبار جامعه

کاهش غیرواقعی آمار جدایی  ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی

کاهش غیرواقعی آمار جدایی | تکذیب ادعای مسئولان وزارت کشور درباره کاهش طلاق در ۲سال اول دولت سیزدهم

کاهش روند طلاق در دو سال اول دولت سیزدهم؟ این یک ادعای تازه است، آن هم از زبان مسئولان وزارت کشور. محمد عباسی، سازمان امور…

سازمان نظام پزشکی: 11 هزار و 800 پزشک گم شده‌اند!



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: میزان مراجعه ایرانیان به پزشک متخصص در هر‌ سال ١.٧، مراجعه به پاراکلینیک‌ها ٠.٧ و مراجعه به مراکز توانبخشی ٠.٠٣‌درصد است.

علیرضا زالی در گفت‌وگو با شهروند و در پاسخ به این سوال که «آیا آماری از تعداد پزشکان و به‌طور کلی جامعه پزشکی وجود دارد؟»، تصریح کرد: متاسفانه آمار درستی نداریم اما می‌دانیم که هم‌اکنون ١٠‌ هزار دستیار در بیمارستان‌ها مشغول به کار هستند.

در مطالعه‌ای هم که مربوط به یک‌ سال و نیم پیش است، مشخص شده که ١١ ‌هزار و ٨٠٠ نفر از کسانی که در رشته‌های مختلف پزشکی، فارغ‌التحصیل شده‌اند، به نظام پزشکی و به وزارت بهداشت مراجعه نکرده‌اند. اینها یا در بخش‌های دیگر فعال شده‌اند یا مهاجرت کرده‌اند. ما آمار دقیقی از این افراد نداریم.

وی افزود: در کنار این افراد، پزشکانی هستند که کار ستادی می‌کنند، به همین خاطر ما پیشنهاد کرده‌ایم تا با مرکز آمار و وزارت بهداشت همکاری را شروع کنیم و آمار جامعه پزشکی را به دست آوریم. البته از ‌سال گذشته ثبت و تمدید پروانه مطب‌ها آنلاین شده و ‌سال آینده هم به همین شکل ادامه خواهد داشت که با ثبت و تمدید مطب‌ها، می‌توان آماری از تعداد پزشکان به دست آورد.

 

اخبار اجتماعی - شهروند

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------