هوای اصفهان برای عموم ناسالم است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
کیفیت هوای کلانشهر اصفهان امروز با میانگین ۱۶۸ در وضعیت ناسالم برای عموم است.

به گزارش ایمنا، بر اساس نتایج به دست آمده از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهرداری اصفهان کیفیت هوای کلانشهر اصفهان امروز جمعه -هشتم آذرماه- با میانگین ۱۶۸ در وضعیت ناسالم برای عموم ثبت شده است.

 

شاخص لحظه ای کیفیت هوای این کلانشهر با میانگین ۱۷۱ در وضعیت ناسالم قرار دارد و بیانگر روند افزایشی شاخص آلودگی است.

 

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان به سبب پایداری جو طی امروز افزایش غلظت آلاینده ها در مناطق مرکزی، صنعتی و به ویژه کلانشهر اصفهان ادامه دارد.

 

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق ( ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرو متر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می دهد.

 

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

 

 مدارس اصفهان تعطیل شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اعلام پایداری جوی و سکون و پایداری هوا در طول دو هفته اخیر و انباشت آلاینده های جوی در کلان شهر اصفهان اظهار داشت: با تشکیل جلسه کارگروه شرایط آلودگی هوا، با بررسی نتایج استخراج شده و به منظور مدیریت و کنترل و جلوگیری از افزایش آلاینده های جوی و عدم مواجه گروه های حساس با آلودگی هوا روز شنبه، نهم آذرماه تمام مهدکودک ها، پیش دبستانی ها، مقاطع ابتدایی، در نواحی شش گانه شهر اصفهان و مناطق زرین شهر، فولادشهر، باغ بهادران، خمینی شهر، نجف آباد، شاهین شهر، فلاورجان، پیربکران، برخوار، مبارکه و شهر سگزی تعطیل است.

 

وی با اشاره به اینکه وضعیت هوای اصفهان در شرایط آلوده برای گروه های حساس است، تاکید کرد: با توجه به تداوم پایداری هوا امکان تعطیلی مدارس در روز یک شنبه نیز وجود دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------