صدور هشدار دریایی نارنجی هواشناسی / افزایش ارتفاع امواج در سواحل ۲ استان



هواشناسی  ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار دریایی سطح نارنجی، از وزش باد نسبتا شدید و افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا در سواحل استان خوزستان و بوشهر طی فردا یکشنبه ۶ فروردین تا دوشنبه ۷ فروردین خبر داد. 

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار دریایی سطح نارنجی، از وزش باد نسبتا شدید و گاهی شدید همراه با بارش باران و رعدو برق و افزایش ارتفاع امواج طی فردا یکشنبه ۶ فروردین تا دوشنبه ۷ فروردین در نواحی ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و خوزستان و نیز در شمال خلیج فارس خبر داد.

 

بر اثر فعالیت این سامانه، افزایش وزش باد نسبتا شدید، افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا در سواحل استان خوزستان تا یک و نیم متر و در سواحل استان بوشهر تا دو متر و در فرا سواحل استان‌های بوشهر و خوزستان بیش از دو متر مورد انتظار است.

 

غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های صیادی، خسارت به شناورهای سبک، صیادی، تفریحی، نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها و آسیب به تاسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل نیز مخاطرات احتمالی فعالیت این سامانه هستند و از این رو سازمان هواشناسی به ممنوعیت فعالیت‌های تفریحی به ویژه غواصی و شنا، ممنوعیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی توصیه کرده است.

 

همچنین این سازمان نسبت به انجام تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع‌آوری تورهای صیادی و به ویژه اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های تاسیسات دریایی و صنایع فراساحلی در فراسواحل تاکید کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------