رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران: شهرداری تهران بدون مجوز ۵۰ اتوبوس دست‌دوم خرید



 ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تا به الان ۵۰ دستگاه اتوبوس خریداری کرده که البته شورای شهر مجوزی برای این موضوع نداده بود و به همین دلیل هم از مدیران شهری توضیح خواستیم. 

 به گزارش ایسنا، جعفر تشکری هاشمی، درمورد لزوم نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در برنامه‌ای رادیویی گفت: ما در شرایط فعلی ضرورتی بر خرید اتوبوس کار کرده نمی‌بینیم. ما در داخل کشور چندین شرکت سازنده اتوبوس داریم که درحال حاضر اتوبوس تولید می‌کنند و جمعیت بزرگی هم در این شرکت‌ها منتظر مشتری هستند، بنابراین وقتی قابلیت تولید اتوبوس را در داخل کشور داریم یعنی دلیلی بر خرید دست دوم یا واردات اتوبوس وجود ندارد.

 

وی افزود: نظر مدیران شهری این بود که یک سبد محصول شامل اتوبوس‌های وارداتی و تولید داخل و دست دوم ارائه شود اما اینکه این سبد الزاماً باید در شبکه تأمین ما اتفاق بیفتد موضوعی است که جای بحث دارد. شهرداری تا به الان ۵۰ دستگاه خریداری کرده و تعداد دیگری هم در دستور کار قرار گرفته که البته شورای شهر مجوزی برای این موضوع نداده بود و به همین دلیل هم از مدیران شهری توضیح خواستیم.

 

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: این اتوبوس‌ها طبق اعلام معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران استاندارد یورو ۴ ویورو ۵ را دارند و معنایش این است که استاندارد اجباری یورو ۵ به بالا که باید لحاظ شود در این خرید مد نظر قرار نگرفته است. موسسه استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست هم ایراداتی نسبت به این مسئله وارد کردند که درحال پیگیری است.

 

در ادامه این گفت‌وگوی رادیویی، مجتبی نظری، کارشناس صنعت خودرو نیز گفت: اتوبوس به طور کلی در دنیا سفارشی‌سازی است یعنی مجموعه‌ای سفارش ساخت تعدادی اتوبوس را می‌دهد و اتوبوس ساخته می‌شود. اتوبوس‌ها معمولاً چندین دوره قابل استفاده هستند و در نهایت هم نوسازی می‌شوند اما اتوبوس دست دوم فاقد کیفیت است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------