آخرین اخبار جامعه

سازمان هواشناسی ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی

سامانه بارشی یک روز زودتر وارد کشور می‌شود | صدور هشدار نارنجی برای استان‌های غربی

سامانه بارشی از عصر امروز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) از غرب کشور وارد می‌شود. به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور…

پیش‌بینی بارش‌های بهتر پاییزی در اصفهان



  اخبار اجتماعی ,خبرهای  اجتماعی  ,بارش‌

معاون توسعه و پیش‌بینی تحقیقات هواشناسی استان اصفهان گفت: عمده بارش‌های پاییزی امسال بدون تاخیر و از نیمه دوم آبان ماه و بیشتر از آذر ماه آغاز خواهد شد. 

نوید حاج بابایی در گفت‌وگو با  ایسنا، اظهار کرد: عمده بارش‌های پاییزی امسال بدون تاخیر و از نیمه دوم آبان ماه و بیشتر از آذر ماه آغاز خواهد شد و بیشترین بارش‌ها در مناطق غربی استان و سرچشمه‌های زاینده رود خواهد بود.

 

وی با تاکید بر اینکه این بارش‌ها به هیچ عنوان جبران کننده کم بارشی سال‌های گذشته نخواهد بود، ادامه داد: خوشبختانه وضعیت بارش در پاییز امسال نسبت به سال گذشته بهتر و مشابه میانگین بلند مدت است.

 

معاون توسعه و پیش بینی تحقیقات هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه بیشترین کاهش بارش نسبت به بلند مدت در شرق اصفهان و مرکز استان اتفاق افتاده است، تصریح کرد: بارش‌ها در این مناطق بیش از40 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

 

حاج بابایی با بیان اینکه بیشترین خشکسالی هیدرولوژیک در مرکز استان و شرق اصفهان اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: 95 درصد مساحت اصفهان درگیر خشکسالی است. 23 درصد مساحت استان خشکسالی خفیف، 38 درصد خشکسالی متوسط و 30 درصد خشکسالی شدید و چهار درصد استان را خشکسالی بسیار شدید فرا گرفته است.

 

وی افزود: با توجه به شرایط خشکسالی در استان هرگونه توسعه ای در زمینه کشاورزی و صنعتی باید با توجه به کمبود بارش و واقعیت‌های اقلیم هر منطقه و شرایط خشکسالی، طراحی و اجرا شود در غیر این صورت حتی با دریافت بارش‌های نرمال در سال 96، مشکلات ایجاد شده در بخش آب استان برطرف نشده و شدیدتر نیز خواهد شد و تمام برنامه ریزی‌ها باید با رویکرد کمبود آب و خشکسالی قرار گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------