خاک‌آلود شدن ۱۱ استان از ساعاتی دیگر| هوای کردستان خاکی شد



هواشناسی ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
کارشناس سازمان هواشناسی از ورود توده جدید گرد و خاک به ایران خبر داد و استان‌هایی را که با آن درگیر خواهند شد، اعلام کرد.

 به گزارش همشهری آنلاین، محمد اصغری کارشناس سازمان هواشناسی کشور منشأ گرد و خاک را در کشورمان چشمه‌های تولید گرد و خاک در عراق، سوریه، کویت و اخیرا شمال عربستان دانست.

 

وی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا ساعاتی دیگر استان‌های لرستان، مرکزی، قم، اصفهان، تهران، البرز، قزوین، زنجان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر با گرد و خاک درگیر خواهند شد.

 

اصغری همچنین اظهار کرد: در کشور خودمان چشمه‌های گرد و خاک در شمال و شرق استان‌های یزد و اصفهان و شمال و غرب استان خراسان جنوبی داریم که از بعدازظهر امروز فعال می‌شوند. 

 

وی با اشاره به اینکه شاخص آلودگی هوا در پی وضعیت اعلام‌شده به شکل بارزی رشد خواهد کرد، به همه گروه‌های جامعه هشدار داد که از حضور در فضای باز خودداری کنند. 

 

این کارشناس هواشناسی همچنین از تشدید بادهای ۱۲۰ روزه و طوفان شن در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی خبر داد.

 

اصغری درخصوص بارندگی رگباری و طغیان رودخانه در خراسان رضوی نیز هشدار داد.

 

هوای کردستان خاکی شد

مدیرکل هواشناسی کردستان از ورود توده جدید گرو خاک به استان خبر داد و گفت: این وضعیت سبب کاهش کیفیت هوا شده است.

 

رحیم صدیقی در گفتگو با تسنیم در سنندج از ورود توده جدید گرد و خاک به آسمان استان کردستان از صبح امروز خبر داد و اظهار داشت: این وضعیت کنونی باعث کاهش کیفیت هوا شده و تا آخر امشب ادامه دارد.

 

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون کیفیت هوا در سطح استان کاهش پیدا کرده است، افزود: در حال حاضر دید افقی در سقز به شش کیلومتر، بانه و سنندج چهار کیلومتر، مریوان، قروه و دیواندره دو کیلومتر و کامیاران ۹۰۰ متر کاهش یافته است.

 

مدیرکل هواشناسی کردستان از تشکیل توده جدید و ورود گرد و خاک مجدد از روز دوشنبه این هفته به استان خبر داد و گفت: روز دوشنبه و سه‌شنبه این هفته غلظت گرد و غبار بسیار بیشتر و کیفیت هوا به‌شدت کاهش پیدا می‌کند.

 

صدیقی با بیان اینکه اینکه باید مردم دیگر با این شرایط عادت کنند، تصریح کرد: شهروندان مراقب سلامتی خود باشند و حتما از ماسک استفاده کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------