صلاحیت پرستار خارجی توله یوزپلنگ تایید نشده است؟ | واکنش نظام دامپزشکی به دعوت از دامپزشک اندونزیایی



  توله یوزپلنگ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
رئیس سازمان نظام دامپزشکی به دعوت سازمان حفاظت محیط زیست از دامپزشک اندونزیایی برای مراقبت از توله یوزپلنگ باقیمانده «ایران» واکنش نشان داد. 

به گزارش همشهری‌آنلاین، دکتر محمدرضا صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی در نامه‌ای به دکتر علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره اظهارات وی مبنی بر دعوت از دامپزشک اندونزیایی برای مراقبت از توله یوزپلنگ باقیمانده از «ایران» واکنش نشان داد.

 

در این نامه دکتر صفری خطاب به دکتر سلاجقه ضمن تأکید بر کفایت دامپزشکی ایران از حیث دانش، امکانات، تجهیزات و دامپزشکان فعال در حوزه حیات وحش، توانمندی و ظرفیت حرفه دامپزشکی را در ایران از بسیاری از کشورهای منطقه کارآمدتر دانست.

 

او تصریح کرد: سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران از انتقال دانش نوین در حوزه دامپزشکی از طریق دعوت از دامپزشکان سرشناس بین‌المللی استقبال و حمایت می‌نماید اما آنجا که ارائه هرگونه خدمات مشاوره‌ای و درمانی در حوزه دامپزشکی در سطح کشور منوط به تأیید صلاحیت و اخذ مجوز از سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران است می‌بایست مدارک مثبته دال بر صلاحیت حرفه‌ای دامپزشک اندونزیایی مورد نظر برای ارائه خدمات مورد نیاز آن سازمان جهت بررسی و تأیید و ارائه مجوز لازم به این سازمان ارسال شود، در غیر این صورت ارائه خدمات حرفه‌ای دامپزشکی توسط ایشان در امر مشاوره و درمان و مراقبت دامپزشکی در جمهوری اسلامی ایران مغایر قوانین و مقررات می‌باشد.

 

 رئیس سازمان نظام دامپزشکی در بخش دیگری از این نامه بیان کرد: کمیته دامپزشکی حیات وحش و محیط زیست سازمان نظام دامپزشکی بررسی نحوه مدیریت خدمات و مراقبت‌های دامپزشکی درخصوص یوز ایران را آغاز نموده و گزارش قصور یا تقصیر احتمالی کادر دامپزشکی و عوامل مدیریتی ذیربط را به شورای مرکزی این سازمان و عندالزوم دیگر مراجع ذیربط ارائه خواهد نمود.

 

 گفتنی است به همین منظور کمیته دامپزشکی حیات وحش و محیط زیست سازمان نظام دامپزشکی یکشنبه مورخ یکم خرداد در نشست اضطراری به بررسی ابعاد مختلف این رویداد مربوط به توله یوز «ایران» خواهد پرداخت.

 

 متن نامه رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران بدین شرح است:

  توله یوزپلنگ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------