120 پرونده زمین خواری در کمیسیون اصل 90 بررسی شد



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,زمین خواری
رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: با هدف مقابله با زمین خواری، 120 پرونده مربوط به این موضوع در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت. 

داوود محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با  ایرنا افزود: این پرونده ها شامل مواردی از تجاوز، تصرف و تغییر کاربری غیرقانونی زمین در اراضی حریم شهرها و روستاها، زمین های کشاورزی، منابع ملی، جنگلها و مراتع هستند.

 

وی اظهار داشت: با مطالعه و بررسی این پرونده ها در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در خصوص معضل زمین خواری آسیب شناسی شده و راه های جلوگیری از این اقدام مجرمانه توسط دستگاه ها و نهادهای ذیربط مورد بررسی قرار گرفته است.

 

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از تخلفات مربوط به زمین خواری به کم کاری مدیریتی و کوتاهی دستگاه های ذیربط و ضعف نظارتی بازمی گردد و بخشی نیز به کمبود نیرو و تجهیزات مرتبط است و قسمتی نیز به قوانین و مقررات بازمی گردد که نیاز به اصلاح و بازنگری دارند.

 

وی با بیان اینکه بیشتر موارد زمین خواری و تصرف غیرقانونی زمین در کشور به استان های شمالی و قسمت های شمالی تهران مربوط است، اظهار داشت: بخشی از جرایم این حوزه نیز به اجرا نشدن طرح کاداستر (حدنگاری اراضی) در برخی زمین های کشاورزی اختصاص دارد.

 

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: بزودی توسط کمیسیون اصل 90 گزارشی از پرونده های مطالعه شده زمین خواری و راه های مقابله بهتر با این عنوان مجرمانه در صحن علنی مجلس ارایه می شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------