آخرین اخبار جامعه

سازمان هواشناسی ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی

سامانه بارشی یک روز زودتر وارد کشور می‌شود | صدور هشدار نارنجی برای استان‌های غربی

سامانه بارشی از عصر امروز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) از غرب کشور وارد می‌شود. به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور…

کاهش ترس از مدرسه با ایجاد اتاق اسباب بازی در دبستان‌ها



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,اسباب بازی
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش راه اندازی اتاق اسباب بازی در مدارس ابتدایی را اقدامی نوآورانه و ابتکاری دانست که می‌تواند منجر به افزایش نشاط و شادابی و تعمیق یادگیری در دانش آموزان شود.

فرهاد کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طرح جدید آموزش و پرورش برای راه‌اندازی اتاق اسباب بازی در دبستان‌ها اظهار کرد: بازی یکی از  روش‌های تربیت است. اگر به روش و منش مربیان بزرگ چون مونتسوری و پیاژه نیز توجه کنیم در می‌یابیم که روی بازی و نقش آن در یادگیری بسیار تاکید می‌کنند.

 

وی افزود: باید ظرفیتی را برای بازی‌های خلاقانه و تعامل‌های آزاد بدون جبر  برای دانش آموزان فراهم کنیم.

 

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، در برنامه درسی مدارس یک برنامه درسی نیمه تجویزی اختیاری در نظر گرفته شده است تا بخشی از ساعات برنامه درسی با استفاده از  امکاناتی که آموزش و پرورش دارد به فعالیت های اثربخش یادگیرانه اختصاص یابد.

 

کریمی افزود: ابتکار اختصاص ساعت اسباب بازی در  برنامه درسی بویژه در دوره  ابتدایی و پایه‌های اول تا سوم ابتکار بسیار خوبی است. دانش روانشناسی در اختیار قرار دادن ساعت بازی را برای بچه ها تایید می‌کند. بیشترین میزان یادگیری مبتنی بر  فعالیت‌های خلاقانه و ابتکاری اتفاق می‌افتد که بازی هم یکی از همین روش‌های نوآورانه محسوب می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه دایر کردن اتاق بازی نیز ظرفیت بسیار مناسبی است و ظرفیت عملیاتی خوبی را فراهم می‌کند تا نشاط و شادابی و کاهش ترس کودکان از مدرسه رخ دهد  اظهار کرد: برخی کلاس اولی‌ها از مدرسه وحشت دارند و به سختی از والدینشان جدا می‌شوند تا به مدرسه بروند. این برنامه کمک می‌کند تا مدارس را به محیطی شاداب تبدیل کنیم و آموزش عمق بیشتری بیابد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------