از برخورد با مسئول متخلف تا تعیین تکلیف پروژه‌های معطل برج‌باغ‌ها



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,شورای شهر تهران
اعضای شورای شهر تهران صبح امروز به کلیات استفساریه شهرداری در مورد تعیین تکلیف پروژه‌های معطل برج باغ رأی دادند.

به گزارش ایسنا، زهرا صدراعظم نوری صبح امروز در تشریح استفساریه شهردار تهران در مورد سرانجام پرونده‌های معطل مانده در طی لغو مصوبه‌ برج باغ با بیان این که لغو مصوبه‌ برج باغ اقدام شجاعانه شورای شهر بود گفت: اما حالا مجبور هستیم که تصمیمی بگیریم که مطلوب ما نیست، چرا که در حال حاضر ۶۲ پروانه درخواست ساخت و ساز داریم که همه عوارض خود را نیز پرداخت کرده‌اند و برای آنها حق مکتسبه ایجاد شده است.

 

وی با بیان این که ۶۲ پرونده داریم که عوارض خود را پرداخت کردند گفت: بیشترین فراوانی و مساحت در منطقه یک است که حدود ۲۷ پرونده به مساحت ۶۴ هزار متر مربع می‌شود که ۷۰ میلیارد تومان عوارض پرداخت کردند.

 

وی با بیان این که در منطقه 2 نیز ۸ پرونده با ۱۳ هزار متر مساحت داریم گفت: در منطقه ۳ دو پرونده، در منطقه ۴، ۷ پرونده در منطقه ۵، ۶ پرونده و در منطقه ۶، ۱ پرونده، در منطقه ۷، ۲ پرونده، در منطقه ۲۰، ۱ پرونده، در منطقه ۲۲، ۴ پرونده، در منطقه ۲۱، ۲ پرونده و غیره داریم که باید تعیین و تکلیف شود.

 

وی با بیان اینکه برای این ۶۲ پرونده ۱۷۰ میلیارد تومان عوارض پرداخت شده است و عرصه‌ بارگذاری بیش از ۱۶۱ هزار متر است گفت: کمیسیون محیط زیست و شهرسازی علاقه‌مند به بارگذاری بر روی باغات نیستند اما این ۶۲ پرونده همه کارهایش را قبل از ابلاغ مصوبه لغو برج باغ انجام داده بودند و حالا باید آنها تعیین تکلیف شوند.

 

به گزارش ایسنا، ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت در مخالفت با این پیشنهاد مبنی بر صدور مجوز ساخت و ساز در ۶۲ باغ گفت: ما نباید شریک خیانت دیگران و مدیریت قبلی به تهران باشیم.

 

وی با بیان این که قرار است در ۱۶۱ هزار متر باغات ساخت و ساز شود گفت: نباید برای پاسخگویی به حقوق مکتسبه چند نفر به کل شهر زیان وارد کنیم و ما نباید احساسی تصمیم بگیریم که چون ۶۳ نفر پول پرداخت کرده‌اند می‌توانند ساخت و ساز کنند و این رأی خیانت به مردم است.

 

به گزارش ایسنا، امانی رئیس کمیته شورا نیز در موافقت با این پیشنهاد گفت: یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری حفظ باغات است اما این افراد روال قانونی را طی کرده‌اند و الان نباید تنبیه شوند و بهتر است مجوز ساخت و ساز در این باغات صادر شود.

 

افشین حبیب زاده در مخالفت با این پیشنهاد با بیان اینکه ما در اسفند ماه این مصوبه را لغو کردیم اما چرا شهرداری با تأخیر آن را ابلاغ کرد گفت: در این فاصله زمانی برخی از مالکان عوارض خود را دادند و تسویه حساب کردند و حالا چه کسی باید پاسخگوی این تخلفات باشد؟. باید متخلف را به قوه قضائیه معرفی کنیم یا خودمان دست به کار شویم.

 

وی با بیان این که بعد از ابلاغ لغو مصوبه برج باغ برخی از مناطق باز هم از مردم پول گرفته‌اند گفت: چرا مناطق پول گرفته‌اند؟ ما مستنداتی داریم که باغ‌ها در همان زمان ساخت و ساز می‌کردند و این مجوز را چه کسی داده؟.

 

وی با بیان این که اگر می‌خواهید اجازه ساخت و ساز در این ۶۲ باغ را بدهید باید مصوبه‌ای داشته باشیم که ظرف مدت یک ماه پول افرادی که عوارضشان را به صورت علی الحساب پرداخت کردند با جرایمش پرداخت شود گفت: آیا باز هم می‌خواهید افراد پشت در شورا تجمع کنند؟.

 

به گزارش ایسنا، علی اعطا نیز به عنوان موافق این استفساریه گفت: رویکرد دو کمیسیون سلامت و شهرسازی این است که باغات حفظ شود اما حقوق مکتسبه مالکان را چه کنیم؟.

 

 وی با بیان اینکه قرار بود این مصوبه لغو برجام به شورای عالی شهرسازی پیشنهاد شود تا در اسناد بالادستی حفظ شود افزود: واقعیت این است که مالکان می‌توانند به دیوان عدالت اداری پرونده شان را ارجاع دهند و با این اتفاق اصل مصوبه سوراخ می‌شود.

 

اعطا با بیان اینکه اگر این اتفاق بیفتد اصل مصوبه لغو برج باغ در خطر است گفت: منطقی این است که چاره‌ای نداریم که در راستای حفظ منفعت بزرگتر یعنی حفظ مصوبه لغو شده برج باغ، از حقوق مکتسبه مالکان باغ دفاع کنیم.

 

به گزارش ایسنا، سرانجام اعضای شورای شهر به کلیات این پیشنهاد یعنی اجازه ساخت و ساز در ۶۲ باغی که عوارض خود را به صورت کامل پرداخت کرده‌اند رأی مثبت دادند. هر چند که این پیشنهاد تنها با ۱۴ موافق به تصویب رسید و دو نفر رأی نداده و ۴ نفر نیز مخالف بودند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------